پروژه جدید انتقال نفت خام و فرصت‌های شغلی فراوان در شرق و غرب کانادا
03 آگوست 2013 - 7:47
بازدید 200
7

با اجرای یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های نفتی در کانادا، اشتغال‌زایی گسترده‌ای را در حوزه‌های عمرانی و نفت و گاز شاهد خواهیم بود. درحالی‌که جر و بحث بر سر پروژه عظیم انتقال نفت خام کانادا به امریکا موسوم به خط لوله کیستون keystone هم‌چنان ادامه دارد و در آخرین روزهای ماه جولای به جدال لفظی اباما […]

ارسال توسط :
پ
پ

با اجرای یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های نفتی در کانادا، اشتغال‌زایی گسترده‌ای را در حوزه‌های عمرانی و نفت و گاز شاهد خواهیم بود.

درحالی‌که جر و بحث بر سر پروژه عظیم انتقال نفت خام کانادا به امریکا موسوم به خط لوله کیستون keystone هم‌چنان ادامه دارد و در آخرین روزهای ماه جولای به جدال لفظی اباما و هارپر منجر شد، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نفت و گاز کانادا به نام TransCanada Corp. که زادگاهش شهر کلگری است و اجرای پروژه کیستون را هم بر عهده دارد، پنج‌شنبه، اول آگست اعلام کرد که طرح انتقال نفت خام از طریق خطوط لوله از غرب (استان البرتا) به نواحی شرقی کانادا (عمدتا استان‌های کبک و نیوبرانزویک) را به مقامات دولتی ارائه کرده است.

در صورت تصویب این طرح انتظار می‌رود که در فاصله اجرای آن هزاران شغل جدید در استان‌های البرتا، انتاریو، کبک و نیوبرانزویک ایجاد شود و پس از پایان کار نیز کماکان دو استان شرقی کبک و نیوبرانزویک از مزایای این طرح نهایت بهره‌برداری را ببرند.

اساس این پروژه بر تغییر کاربری خط لوله عظیم انتقال گاز طبیعی غرب به شرق است که هم‌اکنون البرتا را به کبک متصل کرده و در کنار آن با ادامه این خط در دو سر (به ویژه در سمت شرق تا نیوبرانزویک) در پایان، امکان انتقال ۱.۱ میلیون بشکه نفت خام به پالایشگاه‌های استان‌های شرقی فراهم خواهد آمد.

تاکنون چنین بوده که نفت خام استان‌های غربی و به‌ویژه البرتا به استان‌های غربی امریکا صادر می‌شده و در عوض در شرق کانادا، روزانه حدود ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام از خاورمیانه و افریقا وارد می‌شده اما با این پروژه، بخش عمده‌ای از واردات نفت خام کانادا متوقف خواهد شد. به‌علاوه نیازهای احتمالی استان‌های شرقی هم تاکنون از طریق تانکر یا قطارهای حمل سوخت رفع می‌شده است که در آینده تغییر می‌کند.

ارزش کل این پروژه ۱۲ میلیارد دلار برآورد شده است و طرف‌دارانش جنبه‌هایی چون اشتغال‌زایی برای کانادایی‌‌ها، کاهش قیمت نفت خام مصرفی در پالایشگاه‌های شرق کانادا و ایجاد یک مسیر امن و ارزان را از جمله دلایل خود معرفی می‌کنند.. البته این پروژه هم در حوزه اقتصادی و بیشتر از آن، در حوزه حفاظت از محیط زیست مخالفانی دارد اما با توجه به حمایت گسترده دولت کانادا از پروژه و هم‌چنین اتفاقاتی چون انفجار یک قطار حامل سوخت در کبک در ماه گذشته که به‌شدت انتقال ریلی سوخت را با بدبینی همراه ساخت، احتمال اینکه اجرای این پروژه به زودی آغاز شود افزایش می‌یابد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar