پروژه آزمایشی ارسال پستی کارت PR یا اقامت دائم
04 می 2012 - 17:51
بازدید 342
5

متن اطلاعیه اداره مهاجرت در مورد تغییرات در شیوه ارسال PR کارت. این تغییرات بیشتر مربوط به کسانی می‌شود که تقاضای تمدید کارت خود را دارند. اداره مهاجرت و شهروندی کانادا CIC، در راستای مدرنیزه کردن فعالیت‌های خود به منظور تسهیل ارائه خدمات به تازه‌واردان به کانادا برنامه‌ای آزمایشی را آغاز نموده است. این برنامه […]

ارسال توسط :
پ
پ

متن اطلاعیه اداره مهاجرت در مورد تغییرات در شیوه ارسال PR کارت. این تغییرات بیشتر مربوط به کسانی می‌شود که تقاضای تمدید کارت خود را دارند.

اداره مهاجرت و شهروندی کانادا CIC، در راستای مدرنیزه کردن فعالیت‌های خود به منظور تسهیل ارائه خدمات به تازه‌واردان به کانادا برنامه‌ای آزمایشی را آغاز نموده است.

این برنامه از تاریخ ۳۰ ایپریل سال ۲۰۱۲ آغاز شده و بر اساس آن عده بسیاری از تازه‌واردان متقاضی دریافت کارت اقامت دائم یا PR دیگر لازم نیست که برای گرفتن کارت خود به یکی از دفاتر CIC مراجعه کنند و آن را از طریق پست دریافت خواهند نمود.

به‌طور متوسط اداره مهاجرت سالانه ۱۵۰ هزار مورد کارت PR صادر می‌کند. متقاضیانی که به تازگی لند شده‌اند لازم نیست که برای دریافت کارت PR تقاضا دهند زیرا این کارت مستقیما برای آنها ارسال خواهد شد. این کارت هر پنج سال یک‌ بار باید تمدید شود. 

فرض بر این است که ارسال پستی کارت‌های PR بتواند زمان انتظار متقاضیان برای دریافت آن را تا ۴ هفته کوتاه‌تر کند. به علاوه این کار می‌تواند کمکی باشد برای مقیمان دائمی که مجبورند برای دریافت کارت PR خود تا نزدیک‌ترین دفتر اداره مهاجرت سفر نمایند.   

البته با وجود این‌که از تاریخ ۳۰ ایپریل سال ۲۰۱۲، بخش عمده‌ای از کارت‌های PR برای متقاضیان دریافت آنها به صورت پستی ارسال خواهد شد، اما همچنان تعداد معدودی از متقاضیان نیز باید به دلایلی به صورت حضوری به دفاتر CIC مراجعه نمایند. این امر به منظور جمع‌آوری اطلاعات، تحلیل داده‌ها و ایجاد تغییرات لازم و بهبود سیستم انجام می‌گیرد. علاوه بر این CIC به منظور ارزیابی میزان انطباق با الزامات برنامه در موارد لازم، برخی از متقاضیان را به دفاتر محلی ارجاع خواهد داد.

در این برنامه آزمایشی همچنان آن دسته از تقاضاهای PR که دارای شرایط ضروری تشخیص داده شوند، در اولویت قرار خواهند گرفت و سریع‌تر بررسی خواهند شد.

اداره  CICبعد از صدور کارت PR جدید به طور خودکار کارت قبلی را از درجه اعتبار ساقط خواهد کرد تا نتوان از آنها استفاده نمود. مقیمان دائم باید به محض دریافت کارت جدید، کارت‌ قبلی خود را معدوم نمایند زیرا این کارت فاقد اعتبار بوده و در هیچ موردی از جمله سفر یا اثبات وضعیت قابل استفاده نخواهد بود.  

اجرای این برنامه در حال حاضر آزمایشی است و بعد از یک سال از گذشت آن مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و در صورت تایید قطعی خواهد شد.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar