دور دوم پذیرش پزشکان در پایلوت جدید انتاریو
24 اکتبر 2023 - 7:45
بازدید 446
15

انتاریو پزشکان خارجی آموزش دیده را در پایلوت  ساده و کارآمد معادل سازی مدارک می‌پذیرد دومین دوره پذیرش درخواست‌ها برای برنامه ارزیابی انتاریو که قابلیت‌های پزشکان خانواده و پزشکان عمومی آموزش دیده بین‌المللی را به رسمیت می‌شناسد، قرار است در اوایل ژانویه سال آینده آغاز شود. با برنامه«Practice Ready Ontario » (PRO) که در دسامبر […]

ارسال توسط :
پ
پ

انتاریو پزشکان خارجی آموزش دیده را در پایلوت  ساده و کارآمد معادل سازی مدارک می‌پذیرد

دومین دوره پذیرش درخواست‌ها برای برنامه ارزیابی انتاریو که قابلیت‌های پزشکان خانواده و پزشکان عمومی آموزش دیده بین‌المللی را به رسمیت می‌شناسد، قرار است در اوایل ژانویه سال آینده آغاز شود.

با برنامه«Practice Ready Ontario » (PRO) که در دسامبر سال گذشته اعلام شد، روند برای پزشکان آموزش دیده بین المللی که امیدوارند در بزرگترین استان کانادا کار کنند، ساده و کارآمد شد. اولین دور پذیرش  درخواست از 21  جون تا 19 جولای امسال آغاز شد. سپس نتایج درخواست در هفته دوم آگوست ارسال شد.

کسانی که اولین دوره پذیرش را از دست دادند یا نتوانستند نتیجه مثبتی کسب کنند و از آن زمان برنامه‌های خود را بهبود بخشیده‌اند و اکنون واجد شرایط هستند، برای دوره پذیرش دوم  مورد استقبال قرار می‌گیرند.  این پذیرش از 8 ژانویه شروع می شود و تا 1 مارچ سال آینده ادامه خواهد داشت.

برنامه معادلسازی مدارک خارجی پزشکان (Credential Recognition Pilot) شامل یک ارزیابی میدانی بالینی 12 هفته‌ای در یکی از کامیونیتی‌های تعیین شده انتاریو است. این برنامه سه ماهه که اوایل سال جاری اجرایی شد، صلاحیت‌ها و تجارب  متقاضیان را برای تعیین آمادگی جهت  کار مستقل در انتاریو در نظر می‌گیرد.

سال گذشته «کالج پزشکان و جراحان انتاریو» (CPSO) به  وزارت بهداشت انتاریو اعلام کرد که «Practice Ready Ontario» (PRA) در هفت استان کانادا برای کمک به صدور پروانه پزشکان تحصیل کرده بین‌المللی استفاده می شود؛ پزشکانی که آموزش خود را تکمیل کرده‌اند و به طور مستقل در خارج از کانادا کار کرده‌اند.

از طریق چنین برنامه‌ای، نهاد نظارتی می‌خواهد:

  • ارزیابی سریع صلاحیت پزشکان تحصیل کرده در خارج از کانادا را در یک دوره ۱۲ هفته‌ای از طریق نظارت و مشاهده مستقیم انجام دهد.
  • متقاضیان موفق را به جوامع کم خدمات اعزام کند.
  • راهی برای صدور مجوز مستقل برای این پزشکان تحصیل کرده در خارج از کانادا فراهم کند. 

«کالج پزشکان و جراحان انتاریو» (CPSO) خاطرنشان کرد: «با بودجه دولتی و هماهنگی میان شرکای کلیدی سیستم، می‌توان برنامه را فوراً اجرا کرد و از اوایل بهار 2023 و به بعد، یک منبع جدید از IEPs را به سیستم تزریق کرد.»

سازمان نظارتی خواهان موقعیت‌های رزیدنسی بیشتر برای پزشکان خارجی است

«کالج پزشکان و جراحان انتاریو» همچنین از ایجاد موقعیت‌های رزیدنسی بیشتر برای پزشکان آموزش دیده بین المللی حمایت کرد.

این نهاد نظارتی خاطرنشان کرد: « انتاریو اساساً فرصت رشد سریع پایگاه پزشکان آینده و حمایت از آنها را محدود می‌کند، چرا که تنها تعداد کمی از موقعیت‌های رزیدنسی برای پزشکان تحصیل‌کرده بین‌المللی قابل دسترسی است. ما از دولت می‌خواهیم که فوراً تعداد موقعیت‌های در دسترس  برای پزشکان تحصیل‌کرده بین‌المللی را افزایش دهد.»

کسانی که در خارج از کانادا پزشکی می‌خوانند، از جمله اتباع خارجی و کانادایی‌هایی که برای تحصیل پزشکی به کشورهای دیگر می‌روند، به دلیل نبود موقعیت‌های رزیدنسی کافی، اغلب در انجام کار پزشکی در کانادا دچار مشکل می‌شوند.

به نوبه خود،CPSO  با مشورت با سایر تنظیم‌کننده‌ها و شرکای سیستم مسیرهای ساده ای را برای صدور مجوز برای پزشکان تحصیل کرده بین المللی که تحت این فرآیندها هستند، تسهیل می‌کند. 

متقاضیان تازه فارغ‌التحصیل شده  باید در آزمون بخش اول آزمون صلاحیت شورای پزشکی کانادا (MCCQE) و آزمون همکاری ارزیابی ملی (NAC) شرکت کنند (NAC آمادگی برای شرکت در دوره دستیاری کانادایی را ارزیابی می‌کند). وقتی این مراحل با موفقیت پشت سر گذاشته شدند، تبعه خارجی باید از اداره مهاجرت کانادا  درخواست اجازه کار کند و برای موقعیت رزیدنسی پس از فارغ‌التحصیلی، از طریق   CaRMS درخواست دهد.

پزشکان همچنین می‌توانند از طریق برنامه نیروی متخصص فدرال یا تجربه کانادایی برای اقامت دائم درخواست دهند.

دولت کانادا برنامه‌های مهاجرتی زیادی را برای کمک به ورود پزشکان خارجی به کشور ارائه می‌دهد

بر اساس برنامه ‌های انتخاب استانی، استان‌ها نیز در صورت نیاز می‌توانند پزشکانی را برای اقامت دائم پذیرش کنند. استان‌ها می‌توانند متقاضیان را از طریق سیستم اکسپرس انتری یا سیستم غیراکسپرس انتری ( برنامه کاغذی) جذب کنند.

قبل از اینکه یک پزشک بتواند در کانادا ‌کار کند، باید مدارک خود را معادلسازی کند.

سازمان ملی که استانداردهایی را برای پزشکان، از جمله پزشکان مهاجر تعیین می کند، شورای پزشکی کانادا  (MCC)  مستقر در اتاوا. به پزشکان مجوز نمی دهد یا صادر نمی‌کند. این مسئولیت بر عهده مقامات نظارتی پزشکی استانی و منطقه‌ای است.

فارغ التحصیلان بین المللی که موفق به دریافت یکی از معدود موقعیت‌های ریزدنسی می‌شوند، پس از آن حداقل دو سال قبل از شرکت در آزمون پروانه پزشکی خانواده و گرفتن پروانه تحت نظارت یکی از دانشکده‌های پزشکی کانادایی قرار خواهند گرفت. تایید صلاحیت برای دوره رزیدنسی از سوی کالج پزشکان خانواده کانادا یا سازمان (CFPC) انجام می‌‌گیرد.

آخرین مرحله، درخواست مجوز از یک نهاد  تنظیم کننده پزشکی استانی یا منطقه ای برای انجام پزشکی خانواده در آن استان یا منطقه  است.

فارغ‌التحصیلان بین‌المللی پزشکی باید ببینند که آیا کالج پزشکی آنها برای نهاد صدور مجوز، یعنی کالج پزشکی، در هر استان قابل قبول است یا خیر. این مسئولیت پزشک است که بررسی کند آیا دانشکده پزشکی او در فهرست جهانی دانشکده‌های پزشکی هست یا خیر، کاری که می‌توان با مراجعه به وب‌سایت   WDOMS.org  انجام داد.

پس از بررسی این فهرست آنلاین، گام بعدی این است که «Sponsor Note» را بررسی کنید و ببینید که آیا «Canada Note» در آن آمده است یا خیر. این بدان معناست که مدارک پزشکی کسب شده از این دانشکده پزشکی برای مقامات نظارتی پزشکی استانی و منطقه‌ای در کانادا قابل قبول است، که در اینصورت برای همه سازمان‌های پزشکی در کانادا قابل قبول است.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

برنامه انتاریو برای معادلسازی مدرک پزشکان

آمار اشتغال متخصصان بهداشت و درمان تحصیل کرده خارجی در کانادا

برنامه‌های مهاجرت به کانادا برای پزشکان

کنپارس در این مورد فعلا در این مورد اقدامی ندارد جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید. 

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339 یا 02191008338 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar