پذیرش پرونده نیروهای متخصص فنی‌-حرفه‌ای از ۲ ژانویه سال ۲۰۱۳
10 دسامبر 2012 - 22:25
بازدید 387
7

آقای جیسن کنی، وزیر مهاجرت و شهروندی و چندفرهنگی کانادا، اعلام کرد که برای پاسخ‌ به نیاز روزافزون کانادا به نیروهای متخصص فنی‌-حرفه‌ای، از تاریخ ۲ ژانویه سال ۲۰۱۳ برنامه جدیدی برای پذیرش این گروه از افراد برای مهاجرت به کانادا آغاز به کار خواهد نمود. وی گفت: «جریان جدید نیروهای فنی-‌حرفه‌ای پاسخی خواهد بود […]

ارسال توسط :
پ
پ

آقای جیسن کنی، وزیر مهاجرت و شهروندی و چندفرهنگی کانادا، اعلام کرد که برای پاسخ‌ به نیاز روزافزون کانادا به نیروهای متخصص فنی‌-حرفه‌ای، از تاریخ ۲ ژانویه سال ۲۰۱۳ برنامه جدیدی برای پذیرش این گروه از افراد برای مهاجرت به کانادا آغاز به کار خواهد نمود.

وی گفت: «جریان جدید نیروهای فنی-‌حرفه‌ای پاسخی خواهد بود برای کمبود شدید نیرو در برخی مناطق کشور و راهی است برای حمایت از اقتصاد رو به رشد کشور. مدت‌های مدیدی است که در سیستم مهاجرتی کانادا امکانی برای ورود این دسته از افراد، که نیاز بالایی هم برای آنها به چشم می‌خورد، وجود نداشته است.»

ضوابط و معیارهای این برنامه حول چهار نکته اصلی و لازم شکل گرفته که این چهار موضوع مشخص می‌سازند که متقاضیان از مهارت درست و تجربه کافی برای موفقیت در بازار کار کانادا برخوردار هستند یا خیر. در این برنامه متقاضی برای واجد صلاحیت شناخته‌شدن باید:

  1.  پیشنهاد شغلی از کانادا داشته باشد یا از یکی از استان‌ها یا قلمروهای این کشور گواهی صلاحیت کسب certificate of qualification نموده باشد تا به این ترتیب کاملا تضمین‌شود که فرد به محض ورود به کانادا «آماده برای کار» است.
  2.  در سطح مقدماتی یا بیسیک به مهارت‌های زبانی مسلط باشد.
  3.  به عنوان یک متخصص فنی‌-حرفه‌ای حداقل دوسال تجربه کار داشته باشد تا به این طریق بتوان اطمینان یافت که متقاضی به عنوان یک کارگر ماهر از تجربه متناسب و مرتبط برخوردار است. 
  4. مهارت و تجربه‌ای داشته باشد که بتوان آن را با موارد ذکر شده در جدول طبقه‌بندی شغلی ملی National Occupational Classification یا سیستم NOC B مطابقت داد و نشان‌دهنده این نکته باشد که وی مهارت‌ها و وظایف ضروری آن رشته را به خوبی می‌شناسد و در آن تجربه دارد.

اداره مهاجرت و شهروندی کانادا CIC برای کنترل بیشتر تعداد ورودی‌ها، احتراز از انباشت آنها و نیز اطمینان از بررسی هرچه سریع‌تر پرونده‌های این گروه از متقاضیان، در سال نخست اجرای این برنامه حداکثر ۳ هزار پرونده می‌پذیرد. 

در نشست امروز آقای جیسن کنی آقای مایکل اتکینسون، رئیس انجمن امور ساخت و ساز نیز حضور داشت. آقای اتکینسن گفت: «معرفی یک برنامه هدفمند و مشخص برای ورود نیروهای متخصص فنی-حرفه‌ای می‌تواند بسیاری از کاستی‌های برنامه‌های فعلی مهاجرتی نیروهای متخصص دولت فدرال را پوشش دهد. برنامه جدید نشان می‌دهد که به هنگام بررسی پرونده افراد واجد شرایط توجه بیشتری به نیازهای صنعت مبذول شده است.»

آقای دن کلی، CEO و رئیس فدراسیون کانادایی بیزینس‌های مستقل Canadian Federation of Independent Business نیز گفت :«مدت‌هاست که همه در این فکر هستند که سیستم مهاجرتی کانادا باید تامین‌کننده نیازهای کارفرمایان بیزینس‌های کوچک‌تر به نیروهای فنی-حرفه‌ای هم باشد. اکنون و با بیشتر شدن حجم کمبود نیروهای کیفی و واجد صلاحیت در بسیاری از نقاط کانادا، آغاز به کار این برنامه جدید خبری بسیار خرسندکننده است.»

از جمله مشاغل ذکرشده در این گروه می‌توان به برقکار، جوشکار، تکنسین ماشین‌آلات سنگین و لوله‌کش صنعتی اشاره نمود. اداره مهاجرت در حال حاضر با استان‌ها و قلمروها و دیگر همکاران دولت مرکزی در مورد آن‌دسته از مشاغل فنی-حرفه‌ای که در آنها با کمبود نیرو مواجه هستند به مشورت نشسته است تا آنها را در این برنامه بگنجاند. فهرست مشاغل مذکور پیش از اعلام آغاز به کار این برنامه در تاریخ ۲ ژانویه ۲۰۱۳، به اطلاع عموم خواهد رسید.

برنامه مهاجرتی نیروهای متخصص فنی-حرفه‌ای در واقع کامل‌کننده راه‌های دیگر موجود خواهد بود که تا امروز متقاضیان فنی-حرفه‌ای از طریق آنها به کانادا مهاجرت می‌کردند که از جمله آنها می‌توان به Canadian Experience Class و برنامه‌های کاندیدهای استانی اشاره کرد. 

آقای کنی در ادامه سخنان خود گفت: «هما‌ن‌طور که در Economic Action Plan ۲۰۱۲ قول داده‌ بودیم، جریان تازه‌ای را برای مهاجرت ایجاد نموده‌ایم تا به این ترتیب ورود نیروهای متخصص فنی-حرفه‌ای را تسهیل کنیم. این برنامه کمک خواهد کرد تا سیستم مهاجرپذیری کانادا تغییر کند و به سیستمی سریع‌تر و منعطف‌تر تبدیل شود که تمرکز آن بر اشتغال، رشد و موفقیت در درازمدت است.»

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar