پذیرش تقاضانامه‌های‌ «پایلوت نیروی کار کمک در خانه»
18 نوامبر 2020 - 23:21
بازدید 320
7

کانادا کماکان درخواست های اقامت دائم را تحت برنامه «پایلوت نیروی کار کمک در خانه» می پذیرد. در صفحه وب دولت کانادا آمده که تعداد درخواست ها برای برنامه پایلوت به میزان مورد نظر نرسیده است و وقتی دولت برنامه پایلوت جدید را در سال ۲۰۲۰ ببندد، صفحه وب را به روز رسانی خواهد کرد. […]

ارسال توسط :
پ
پ

کانادا کماکان درخواست های اقامت دائم را تحت برنامه «پایلوت نیروی کار کمک در خانه» می پذیرد.

در صفحه وب دولت کانادا آمده که تعداد درخواست ها برای برنامه پایلوت به میزان مورد نظر نرسیده است و وقتی دولت برنامه پایلوت جدید را در سال ۲۰۲۰ ببندد، صفحه وب را به روز رسانی خواهد کرد.

 

برنامه پایلوت دیگری که به طور همزمان در تابستان سال گذشته راه اندازی شد، «پایلوت مراقب کودک در خانه»، اکنون تکمیل شده است. ۲۷۵۰ تقاضانامه تحت این برنامه ارسال شده است. تقاضا ها از اول ژانویه ۲۰۲۱ بازگشایی می شوند.

افرادی که قبلاً فرم خود را به یکی از این دو برنامه ارسال کرده اند، نیازی به تماس با دپارتمان مهاجرت ندارند. اداره «مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC)  نامه های اطلاع رسانی را پس از شروع پردازش، به متقاضیان ارسال می کند. IRCC می گوید ممکن است ارسال نامه به دلیل همه گیری کرونا بیشتر از حد معمول طول بکشد.

 

این دو برنامه پایلوت پنج ساله به مراقبان واجد شرایط و اعضای خانواده آنها اجازه می دهد به کانادا آمده و برای اقامت دائم تقاضا دهند.

 

اتباع خارجی که به عنوان سرپرست در کانادا پیشنهاد کار دریافت کرده اند، ممکن است بتوانند از طریق یکی از این برنامه های پایلوت درخواست مهاجرت دهند.

 

روند درخواست برای هر متقاضی (بسته به شرایط و سابقه کار مورد صلاحیت) متفاوت خواهد بود.

 

سابقه کار مورد صلاحیت می تواند به معنای داشتن تجربه کار تمام وقت به عنوان یک مراقب کودک، یا نیروی کار کمک در خانه باشد. تجربه والدین رضاعی یا خانه دار حساب نمی شود.

 

این فرآیند چگونه انجام می شود؟

افرادی که حداقل ۲۴ ماه سابقه کار مورد صلاحیت دارند، ممکن است واجد شرایط تقاضا برای پایلوت مربوط به رشته خود باشند. متقاضیان باید اثبات کنند که این تجربه کاری را دارند.

 

در صورتی که داوطلبان علاقه مند سایر شرایط مورد قبول را داشته باشند، ممکن است برای درخواست نیازی به ۲۴ ماه کامل کار نداشته باشند.

 

داوطلبان علاقه مندی که می خواهند به عنوان نیروی کار کمک در خانه در کانادا فعالیت کنند، هم اکنون می توانند تقاضا دهند، اما متقاضیان مراقب کودک باید سال آینده اقدام کنند.

 

برای درخواست، داوطلبان باید یک تقاضانامه اجازه کار به همراه درخواست اقامت دائم ارائه دهند.

 

اگر نامزدها شرایط لازم را داشته باشند، اجازه کار موقت دریافت می کنند. این اجازه یک مجوز کار آزاد با محدودیت شغلی است که به دارندگان امکان می دهد تا به عنوان مراقب برای هر کارفرما (مشروط بر اینکه در لیست سیاه دولت قرار نگیرند) کار کنند.

 

منبع خبر: canada.ca, November 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar