به روزرسانی‌‌: پایلوت مهاجرت روستایی-شمالی در سال 2024
24 ژانویه 2024 - 4:12
بازدید 184
2

دولت کانادا برای سال 2024، پذیرش 10 هزار و 875 مهاجر را از طریق همه برنامه‌های آزمایشی مورد هدف قرار داده است برنامه مهاجرتی آزمایشی روستایی-شمالی کانادا که اغلب به عنوان پایلوت مهاجرت روستایی و شمالی (RNIP) شناخته می شود، برنامه‌ای جامعه‌محور است که در راستای گسترش مزایای مهاجرت اقتصادی در کوچکترین شهرهای کانادا ایجاد […]

ارسال توسط :
پ
پ

دولت کانادا برای سال 2024، پذیرش 10 هزار و 875 مهاجر را از طریق همه برنامه‌های آزمایشی مورد هدف قرار داده است

برنامه مهاجرتی آزمایشی روستایی-شمالی کانادا که اغلب به عنوان پایلوت مهاجرت روستایی و شمالی (RNIP) شناخته می شود، برنامه‌ای جامعه‌محور است که در راستای گسترش مزایای مهاجرت اقتصادی در کوچکترین شهرهای کانادا ایجاد شده است. 

علاوه بر این، پایلوت مهاجرت روستایی-شمالی (RNIP) راهی برای دریافت اقامت دائم کانادا برای نیروی کار متخصص خارجی است، نیروی متخصصی که مایل به کار و زندگی در هر یک از 11 جامعه عضو هستند. 

پایلوت مهاجرت روستایی-شمالی (RNIP) شامل یازده جامعه از پنج استان کانادا است: آلبرتا، بریتیش کلمبیا، منیتوبا، انتاریو و ساسکاچوان. 

به روزرسانی پایلوت مهاجرت روستایی و شمالی کانادا 2024 (RNIP) 

جامعهآخرین به روز رسانی 2024
نورث بی، انتاریودرخواست‌ در پایلوت مهاجرت روستایی-شمالی (RNIP) نورث بی تا 31 ژانویه 2024 پذیرفته می‌شود. 
سادبری، انتاریوسادبری درخواست‌های پایلوت مهاجرت روستایی و شمالی (RNIP) را تا 1 فوریه 2024 می‌پذیرد
تیمینز، انتاریودوره ورودی برنامه‌ریزی شده برای ژانویه 2024 به دلیل افزایش تعداد درخواست‌های ارسال شده لغو شده است. آخرین دوره دریافت درخواست در پایلوت مهاجرت روستایی-شمالی برای جامعه تیمینز در 23 دسامبر 2023 ساعت 11:59 بعد از ظهر به پایان رسید. 
سو سنت‌ماری، انتاریوسو سنت‌ماری پس از 15 ژانویه 2024 هیچ درخواستی را نمی‌پذیرد.
ثاندر بی، انتاریوبه دلیل حجم بالای درخواست‌های دریافتی اکنون امکان ارسال درخواست وجود ندارد. 
براندون، منیتوبابراندون در حال حاضر درخواست‌ها در پایلوت مهاجرت روستایی و شمالی را از همه بخش‌ها در مشاغل می‌پذیرد. رانندگان مسافت طولانی واجد شرایط برنامه آزمایشی مهاجرت روستایی و شمالی براندون نیستند، زیرا کار خارج از مرزهای براندون انجام می‌شود.
آلتونا/ راینلند، منیتوباپایلوت مهاجرت روستایی و شمالی آلتونا/ راینلند با فرصت‌های شغلی فعال در این لیست باز شده است.
موس جاو، ساسکاچواندرخواست در پایلوت مهاجرت روستایی و شمالی موس جاو در 31 ژانویه 2024، ساعت 11:59 شب به پایان می‌رسد.
کلارسهولم ، آلبرتاکلارسهولم رسماً تمام درخواست‌های تخصیص‌ داده شده برای 2024را صادر کرده است. متقاضیان علاقه‌مند همچنان می‌توانند درخواست‌های خود را ارسال کنند. با این حال، آنها در حال حاضر مورد بررسی قرار نخواهند گرفت، اما در پرونده نگهداری می‌شوند.
ورنون، بریتیش کلمبیاتا 5 فوریه 2024 درخواست‌ها در پایلوت مهاجرت روستایی و شمالی ورنون پذیرفته می‌شود. درخواست‌هایی که پس از 5 فوریه 2024 دریافت شوند، بررسی نخواهند شد.
وست کوتنیز (Trail, Castlegar, Rossland, Nelson) بریتیش کلمبیادر حال حاضر در پایلوت مهاجرت روستایی و شمالی وست کوتنیز درخواستی پذیرفته نمی‌شود. ممکن است مجددا برای مدیریت متقاضیان باز شود.

آیا کانادا پایلوت مهاجرت روستایی و شمالی (RNIP) را به یک برنامه دائمی جهت اقامت دائم تبدیل می‌کند؟

امیدواریم در آینده در مورد پایلوت مهاجرت روستایی و شمالی (RNIP) بیشتر بشنویم. تاریخ برنامه‌ریزی شده برای بسته شدن این برنامه آزمایشی آگوست 2024 است. 

شان فریزر، وزیر سابق مهاجرت، در اوایل سال 2023 اظهار داشت: «تنها بازخوردی که دریافت کردم این است که جوامع عضو در این برنامه مایلند افراد بیشتری را از طریق آن وارد کنند.»

او گفت: «ما هنوز به طور رسمی تصمیمی برای دائمی کردن برنامه نگرفته‌ایم، نه به این دلیل که برنامه را دوست نداریم، بلکه به این دلیل که چند سال اول این برنامه در شرایط بسیار چالش برانگیزی ( در طول همه‌گیری کووید-19) اتفاق افتاد. 

دولت کانادا برای سال 2024، هدف پذیرش 10 هزار و 875 مهاجر را از طریق همه پایلوت‌ها تعیین کرده است، در مجموع شامل برنامه مهاجرتی ارائه‌دهندگان پرستاران خانگی (Caregivers)، برنامه مهاجرت کشاورزی و غذایی (Agri-Food)، پایلوت مهاجرت روستایی و شمالی (RNIP) و پروژه مسیرهای تحرک اقتصادی می‌شود.

پیش بینی می‌شود که طبق طرح ظرفیت پذیرش مهاجر، این اهداف در سال 2025 به چهارده هزار و 750 و در سال 2026 به سیزده هزار و750  افزایش یابد. بنابراین این احتمال وجود دارد که این برنامه بتواند به یک برنامه مهاجرتی دائم تبدیل شود.

شرایط واجد شرایط بودن در برنامه  RNIP 

متقاضیان باید دارای سابقه کاری طبق الزامات لازم باشند یا دانشجوی بین المللی یکی از کالج‌ها یا دانشگاه‌های منطقه مدنظر باشند (یعنی از یک موسسه آموزشی دولتی در جامعه محلی مورد نظر در مقطع پس از متوسطه فارغ‌التحصیل شده باشند).

سابقه کار

یک سال (۱۵۶۰ ساعت) سابقه کار تمام وقت یا پاره وقت در سه سال گذشته 

سابقه کار لازم نیست مستمر باشد. فقط باید در طی سه سال گذشته به دست آمده باشد. 

سابقه کار باید در یک شغل باشد، اما می تواند با کارفرمایان مختلف باشد. 

متقاضی باید ثابت کند که تجربه کار در تمام وظایف اصلی و اساسی ذکر شده در سیستم طبقه بندی ملی مشاغل(NOC) برای شغل مدنظر را دارد 

مشاغل بدون حقوق و خوداشتغالی به حساب نمی‌آیند.

دانشجویان بین‌المللی

دانشجویان بین المللی به شرط داشتن شرایط زیر از نیاز به تجربه کاری معاف هستند:

سناریو ۱: اگر دانشجویان بین‌المللی به‌عنوان دانشجوی تمام وقت به مدت دو سال یا بیشتر در یک کالج یا دانشگاه در جامعه مدنظر تحصیل ‌کنند و حداکثر ۱۸ ماه قبل از درخواست اقامت دائم فارغ‌التحصیل شده‌ باشند، از شرط سابقه کاری معاف خواهند بود. در این صورت، آنها باید حداقل ۱۶ ماه در طول دو سال تحصیل خود در آن جامعه زندگی کرده باشند. 

سناریو۲: آن دسته از دانشجویان بین المللی که با مدرک کارشناسی ارشد یا بالاتر فارغ التحصیل شده‌اند نیز از شرط داشتن سابقه کار معاف هستند، مشروط بر اینکه مدت تحصیل خود را در منطقه سپری کرده و حداکثر ۱۸ ماه قبل از درخواست اقامت دائم فارغ التحصیل شده باشند. دانشجویان بین المللی که یک دوره تحصیلی در کانادا گذرانده‌اند، لازم نیست که مدارک تحصیلی ارائه دهند. 

 الزامات زبان

همه متقاضیان تحت پایلوت مهاجرت روستایی- شمالی باید معیار زبان کانادایی (CLBیا (NCLC) لازم در سیستم طبقه‌بندی ملی مشاغل (NOC) را برای شغلشان برآورد کنند.

سیستم طبقه‌بندی ملی مشاغل، مشاغل مدیریتی را در سطح مهارت ۰، مشاغل حرفه‌ای که معمولا نیاز به مدرک دانشگاهی دارند را در سطح مهارت A و مشاغل فنی و حرفه‌ای را در سطح مهارتB  تعریف می‌کند.

مشاغل متوسط و نیمه تخصصی در مشاغل فنی، فروش و خدمات، صنایع اولیه و تولیدی و امور دفتری و دستیاری در مشاغل سطح مهارت  C یا D قرار می‌گیرند.

حداقل الزامات زبان بر اساس «معیار زبان کانادایی (CLB)» یا «سطح مهارت زبان کانادایی» (NCLC) :

  • CLB/NCLC 6 with TEER 0 and 1 (NOC 0 and A).
  • CLB/NCLC 5: TEER 2, 3 (NOC B)
  • NCLC/CLB 4: TEER 4 and 5 (NOC C or D)

 الزامات تحصیلی

متقاضیان باید دیپلم دبیرستان کانادایی یا مدرک خارجی معادل آن همراه با گزارش ارزیابی اعتبار آموزشی معتبر (ECA) را داشته باشند.

 تمکن مالی

 متقاضیان پایلوت مهاجرت روستایی-شمالی باید ثابت کنند که در زمان مستقر شدن در جامعه محلی، پول کافی برای تأمین هزینه‌های خود و اعضای خانواده خود دارند.

متقاضی نمی‌تواند این پول را از شخص دیگری قرض کند و این پول باید برای پرداخت هزینه‌های زندگی خانواده در دسترس باشد (حتی اگر آنها با متقاضی نیایند).

*متقاضی باید یک پیشنهاد کاری از یکی از 11 منطقه شرکت کننده داشته باشید.

*در صورت اعطای اقامت دائم در کانادا، متقاضی باید تمایل زیادی به اقامت در آن جامعه داشته باشید و قوانین خاص جامعه را رعایت کند. 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

نحوه برنامه‌ریزی اداره مهاجرت کانادا برای حمایت از کامیونیتی‌ها

چگونه بدون مدرک به کانادا مهاجرت کنیم؟

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339 یا 02191008338 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان  ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar