پایتخت زیبای کانادا را بهتر بشناسیم- قسمت سوم
22 می 2012 - 18:32
بازدید 236
9

ادامه جاذبه‌های شهری اتاوا شهر اتاوا متشکل از مردمی با ملیت‌های گوناگون است که از لحاظ فرهنگی و قومی متفاوت می‌باشد. ترکیب برگزیده پیچیدگی‌های شهری در مرکز شهر و آرامش و صفا در حومه شهر، همیشه ساکنان و بازدیدکنندگان را شگفت زده و خرسند می‌نماید. بسیاری از نقاط شهر چشم و گوش را تلطیف نموده […]

ارسال توسط :
پ
پ

ادامه جاذبه‌های شهری اتاوا

شهر اتاوا متشکل از مردمی با ملیت‌های گوناگون است که از لحاظ فرهنگی و قومی متفاوت می‌باشد. ترکیب برگزیده پیچیدگی‌های شهری در مرکز شهر و آرامش و صفا در حومه شهر، همیشه ساکنان و بازدیدکنندگان را شگفت زده و خرسند می‌نماید. بسیاری از نقاط شهر چشم و گوش را تلطیف نموده و چیزهای قابل کشف زیادی ارائه می‌کنند. در اینجا با تعدادی دیگر از جاذبه‌های دیدنی این شهر آشنا می‌شویم.

مانوتیک (Manotick)

مانوتیک (Manotick) روستای تاریخی ساحلی اتاوا است که امکان تغییر رویه و آهنگ نسبت به مناطق شهری را میسر می‌سازد. مانوتیک (Manotick) که در کنار رودخانه Rideau واقع می‌باشد دارای ویژگی‌های سنتی و دل‌نشین است که می‌تواند یک روز به یاد ماندنی برای همه بازدیدکنندگان و ساکنان بیافریند.

بوتیک‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها، میخانه‌ها و گالری‌های هنری از هنرمندان محلی از جمله مکان‌هایی هستند که در Manotick یافت می‌شوند. همچنین آسیاب واتسون یکی از آخرین آسیاب‌های غلات در حال کار در انتاریو از جمله جاهای دیدنی‌های این دهکده است. شما می‌توانید فرآیندی را که در طی آن دانه‌ها به آرد تبدیل می‌شوند ببینید و همه چیز را در مورد شبح غم‌انگیزی که گفته می‌شود تا به امروز به آسیاب رفت و آمد می‌کند(!) بشنوید.

همچنین امکانات بسیاری برای ماهیگیری، قایقرانی و گلف، پارک‌ها و پیاده‌روی در امتداد ساحل وجود دارد. مانوتیک (Manotick) مکانی کامل برای لذت بردن از مناظر روستایی و مهمان‌نوازی مردمان آن است.

Rockcliffe

محله‌های زیبا، جذاب و دلربای Rockcliffe وNew Edinburgh  در فاصله کوتاهی از مرکز شهر از طریق خیابان Sussex در دسترسند. این محله‌های خوش‌منظره و زیبا بواسطه پارک‌ها و معماری آنها معروف شده‌اند.

شماره ۲۴ خیابان Sussex محل اقامت رسمی نخست‌وزیر کانادا است. درست در مقابل آن Rideau Hall قرار دارد. این خانه باشکوه با باغ‌های بزرگ محل اقامت فرماندار کل کانادا می‌باشد. باغ‌های این خانه به روی عموم باز است و مکان مناسبی برای پیک‌نیک و قدم زدن می‌باشد. خود امارات Rideau Hall نیز به روی تورها باز است و بازدیدکنندگان می‌توانند از داخل آن و همچنین اشیا هنری به نمایش گذاشته شده دیدن نمایند.

اگر کمی بیشتر در خیابان Sussex پیش بروید به پارک Rockcliffe می‌رسید که محلی زیبا و خیره‌کننده است. پارک Rockcliffe چشم‌اندازهای متعددی دارد: درختان بلند، تپه‌های سبز پوشیده از زعفران و نرکس زرد در بهار، صخره‌های مصنوعی و پاویلون با چشم‌انداز رودخانه. این پاویلون تاریخی از رویدادهای عمومی دارد. در دهه‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ از آن برای رقص‌پارتی‌های شبانگاهی استفاده می‌کردند که یک گروه رقصنده‌های پر زرق و برق مکمل آن بوده است. در حال حاضر، این محیط زیبا یک مکان پرطرفدار برای جشن‌های عروسی است.

کمی جلوتر از پارک Rockcliffe تعدادی از خانه‌های تاریخی و باشکوه را ناظر خواهید بود که در حال حاضر محل سفارتخانه‌ها، بزرگان و سفرای بین‌المللی است.

محله‌چینی‌ها

دهکده دل‌ربای آسیایی اتاوا در غرب مرکز شهر واقع شده است و شما می‌توانید کالاهای خارجی و خوراکی‌های خوشمزه‌ای از کشورهای مختلف آسیایی از جمله ویتنامی، چینی، کره‌ای، تایلندی و بسیاری دیگر در این منطقه پیدا کنید.

محله‌چینی‌های اتاوا مکانی برای ناهار خوردن و خرید جواهرات، واگ (Wok)، سرویس چای، قاشق سوپ‌خوری و سایر وسایل آشپزی آسیایی است.

وقتی که در خیابان سامرست (Somerset) هستید فراموش نکنید که حتما از غذاهای آنجا امتحان کنید؛ هر چند ممکن است که برای انتخاب در میان تنوع زیاد غذایی نظیر سوپ رشته ویتنامی با گوشت گاو، اسپرینگ رول (Spring Rolls)، توفو (tofu)، یا نان شیرین ویژه، دچار مشکل شوید. بیشترین تراکم رستوران‌های آسیایی در اتاوا در اینجا هستند.

ادامه دارد…

این مطلب توسط www.persianottawa.com تهیه شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar