ویژگی‌هایی که کارفرمایان کانادایی به دنبال آن هستند
23 اکتبر 2022 - 6:15
بازدید 508
5
کارفرمایان کانادایی به دنبال کاندیداهایی هستند که خیلی بیشتر از نیاز آن‌ها صلاحیت‌های مناسب را داشته باشند.
ارسال توسط :
پ
پ

کارفرمایان کانادایی به دنبال کاندیداهایی هستند که خیلی بیشتر از نیاز آن‌ها صلاحیت‌های مناسب را داشته باشند. البته بسیاری از فاکتورهای دیگر نیز وجود دارد که آن‌ها باید هنگام بررسی یک نامزد احتمالی در نظر بگیرند. بنابراین باید مطمئن شوید که شما هم این ویژگی‌های اضافی را داشته باشید. اغلب داشتن مهارت‌های فنی کافی نیست و کارفرمایان کانادایی به دنبال کسانی هستند که مهارت‌های نرم نیز دارند. خبر خوب برای کارجویانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، اینکه در این مقاله قرار است این مهارت‌ها بررسی شوند. اکثر شرکت‌های کانادایی به دنبال افزایش نیروی کار خود هستند بنابراین فرصت را غنیمت بشمارید. 

ویژگی‌های یک کارمند مناسب از نظر کارفرمای کانادایی

داشتن صلاحیت مناسب برای بدست آوردن شغل رویایی شما در کانادا ضروری است. اما همان‌طور که اشاره کردیم، مهارت‌های فنی تنها چیزی نیست که کارفرمایان کانادایی به دنبال آن هستند. آن‌ها به دنبال افرادی هستند که علاوه‌بر مهارت‌های فنی و تخصصی دارای مهارت‌های نرم، خصوصا ایجاد ارتباط موثر و سازنده در محیط کار هستند. این فاکتورها باعث می‌شوند که کارفرمای کانادایی برای استخدام یک نیروی جدید برنامه‌ریزی کند. زیرا آن‌ها می‌خواهند نیروی تازه‌وارد از هر نظر بهترین باشد. 

برای جلب توجه یک کارفرمای کانادایی در طول یک مصاحبه، به یک مجموعه از مهارت‌های فنی و تخصصی و مهارت‌های نرم نیاز دارید. حالا چالش اصلی اینجاست که از نظر یک کارفرمای کانادایی این مهارت‌های فنی و نرم شامل چه چیزهایی هستند. 

مهم‌ترین نکته در مورد مهارت‌های فنی و تخصصی این است که باید شرح شغل را به دقت بخوانید تا از روی مسئولیت‌هایی که ممکن است در آینده بر عهده شما باشد، به مهارت‌های فنی و تخصصی مورد نیاز پی ببرید. در برخی موارد کارفرمایان کانادایی به صورت مستقیم از شما می‌پرسند که چه مهارت‌های فنی و تخصصی دارید یا اینکه به صورت مستقیم در شرح آگهی استخدام به آن‌ها اشاره می‌کنند. در این شرایط شما می‌توانید مهارت‌های فنی و تخصصی مورد نیاز شغل مورد نظرتان را ارزیابی کرده و در صورت لزوم برای مصاحبه اقدام کنید. 

مهارت‌های فنی و تخصصی اولیه برای یک شغل در کانادا

مهارت‌های فنی و تخصصی اولیه در واقع مهارت‌هایی هستند که در هر کاری به آن نیاز خواهید داشت. به عبارت ساده‌تر برای شروع به کار در هر شرکتی در کانادا نیاز به داشتن این مهارت‌های فنی و تخصصی اولیه خواهید داشت. بقیه مهارت‌های فنی و تخصصی با توجه به شرح شغل مشخص می‌شود و بنابراین قبل از هر اقدامی برای ارسال رزومه، شرح شغل را در آگهی کارفرما به دقت بخوانید. به این ترتیب متوجه می‌شوید که آیا شما صلاحیت لازم برای تصدی شغل را دارید یا خیر. در این بخش تنها مهارت‌های فنی و تخصصی بررسی می‌شود که شما در هر کاری به آن نیاز خواهید داشت و مختص کار خاصی نیستند. به عبارتی این مهارت‌های فنی و تخصصی جزو مهارت‌های فنی عمومی محسوب می‌شوند.

  • استفاده از برنامه‌های کامپیوتری

برای هر شغلی نیاز به مهارت‌های کار با کامپیوتر دارید. شما باید بتوانید برنامه‌هایی که مربوط به حوزه کاری شما هستند را آموزش ببینید و با آن‌ها کار کنید. این موضوع باید در رزومه شما مشخص باشد به این مفهوم که باید با توجه به حوزه کاری خود، برنامه‌های کامپیوتری که با آن‌ها آشنا هستید را ذکر کنید. به این ترتیب کارفرما متوجه می‌شود شما برای این کار مناسب خواهید بود. البته ممکن است در جلسه مصاحبه سوالاتی از شما در مورد نرم‌افزارهای تخصصی پرسیده شود. 

  • تجزیه و تحلیل داده‌ها

در هر شغل یک سری داده و اطلاعات وجود دارد که باید بتوانید آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنید. تحلیل این داده‌ها برای انجام امور شرکت ضروری هستند. بنابراین یکی از اصلی‌ترین مهارت‌های فنی و تخصصی شما می‌تواند توانایی تجزیه و تحلیل داده‌ها باشد. 

  • تسلط به یک زبان

برای کار در کانادا باید به یکی از زبان‌های انگلیسی یا فرانسه مسلط باشید. بسته به استانی که در آن کار می‌کنید ممکن است یکی از این دو زبان در اولویت باشد. میزان تسلط شما به زبان انگلیسی یا فرانسه به نیاز شرکت کانادایی برمی‌گردد. اینکه در هر ۴ مهارت چه نمره‌ای در آزمون‌های مربوطه کسب کرده‌اید. در واقع زبان انگلیسی و فرانسه راهی برای برقراری ارتباط شما در محیط کار جدید است پس باید آن را جدی بگیرید. 

  • راه‌اندازی یک دستگاه

در مورد یک شغل ممکن است شما با دستگاه‌های مختلفی سر و کار داشته باشید که ساده‌ترین آن‌ها کامپیوتر و پرینتر است. به عنوان یک نیروی کار باید مهارت راه‌اندازی این دستگاه‌ها را داشته باشید. البته از شما انتظار نمی‌رود که مانند یک فرد متخصص عمل کنید اما باید بتوانید این دستگاه‌ها را به راحتی راه‌اندازی کنید. 

مهارت‌های نرم مورد نیاز برای یک شغل در کانادا

مهارت‌های نرم در واقع مهارت‌هایی هستند که توانایی شما را در شرایط مختلف نشان می‌دهند. به عنوان مثال اینکه در موقعیت‌های استرس‌زا چطور واکنش نشان می‌دهید و چطور کارها را پیش می‌برید. یکی از مهارت‌هایی که خیلی به آن نیاز دارید، مهارت کار در یک تیم یا کار تیمی است. همه شرکت‌ها نیازمند نیروهایی هستند که بتوانند تعامل خوبی با دیگر اعضای شرکت داشته باشند و بواسطه آن امور بهتر و راحت‌تر انجام شود. اگر علاوه‌بر مهارت‌های فنی و تخصصی مورد نیاز شغل مورد نظرتان، مهارت‌های نرم را نیز دارید، شانس شما برای استخدام در یک شرکت کانادایی به شدت افزایش پیدا خواهد کرد. در این بخش برخی از مهارت‌های نرم که به آن نیاز دارید را بررسی می‌کنیم.

  • مهارت ارتباط موثر با دیگران

ارتباط برقرار کردن یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که باید آموزش ببینید. در یک محیط کاری با مدیران، سرپرستان و همکاران مختلفی کار می‌کنید و باید یاد بگیرید با هر کدام از این افراد چطور ارتباط برقرار کنید. مهارت ارتباط موثر به شما کمک می‌کند تعامل بهتری با اعضای شرکت داشته باشید تا پیشبرد امور بهتر انجام شود. ارتباط موثر در ایجاد یک محیط کاری سالم نقش موثری دارد بنابراین آن را جدی بگیرید.

  • مهارت حل مسئله

چالش همیشه در محیط کار وجود دارد و مسئله اصلی اینجاست که شما به عنوان یک نیروی حرفه‌ای در شرایط بحرانی و موقعیت‌های مختلف چطور عمل می‌کنید. آیا به جای حل مسئله آن را انکار می‌کنید یا به دنبال راه‌حلی برای آن هستید. ممکن است در زمان مصاحبه کارفرما موقعیت کاری را برای شما توصیف کرده و از شما بخواهد راه‌حلی ارائه دهید. راهکارهایی که برای حل مسئله ارائه می‌دهید در واقع توانایی شما را به عنوان یک نیروی حرفه‌ای نشان خواهد داد. 

  • مهارت نگرش‌ها و رفتارهای مثبت

نگرش و رفتار مثبت باعث می‌شود جو صمیمانه‌تری در محیط کار حکم‌فرما شود و به عبارتی دیگر همه در محیطی سالم با هم کار خواهند کرد. وجود نگرش منفی و رفتارهای منفی برای همه آزاردهنده است بنابراین باید یاد بگیرید چطور با یک نگرش مثبت و رفتار مثبت با همکاران و دیگر اعضای شرکت کار کنید. 

  • مهارت تطبیق‌پذیری

در یک محیط کاری شرایط مختلفی پیش خواهد آمد و حتی ممکن است شرایط کار یا موقعیت شما تغییر کند. بنابراین باید مهارت تطبیق‌پذیری را در خود تقویت کنید. این مهارت کمک می‌کند در انجام امور شرکت بهتر عمل کنید. 

  • مهارت کار با دیگران یا کار تیمی

یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که به عنوان یک نیروی کار باید داشته باشید، مهارت کار با دیگران یا مهارت کار تیمی است. شما باید بتوانید به عنوان یکی از اعضای تیم با دیگر افراد تعامل خوبی برقرار کرده و وظایف خود را به خوبی انجام دهید. در حین کار اگر توانستید و فرصت داشتید به همکارانتان کمک کنید تا خروجی کار بهبود پیدا کند. 

تجربه کاری و نقش آن در تصدی یک شغل در کانادا

داشتن تجربه کاری در زمینه شغل مورد نظرتان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. کارفرمایان کانادایی به دنبال نیروهای تحصیل‌ کرده هستند و این موضوع برای آن‌ها اولویت دارد. اما داشتن تجربه کاری نیز بسیار مهم است. تجربه کاری نشان می‌دهد شما توانایی انجام امور را دارید چون قبلا این کار را به خوبی انجام داده‌اید. در این میان تجربه کاری در کنار مهارت‌های فنی و تخصصی و مهارت‌های نرم می‌تواند سه ضلع مثلثی باشد که شغل آینده شما به آن نیاز خواهد داشت. 

درک از بازار، شناخت چالش‌ها و موقعیت‌های حساس، آشنایی با راه‌حل‌های مختلف و مهارت‌های لازم برای کار همان چیزی است که تجربه کاری برای شما به ارمغان می‌آورد. شما به عنوان کسی که مدتی در یک شغل مشخص کار کرده‌اید در مقایسه با کسی که تازه از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده است، در اولویت خواهید بود چون همه شرکت‌ها به دنبال افراد با تجربه هستند. 

جمع‌بندی

کارفرمایان تصور می‌کنند که اکثر کاندیداها فاقد مهارت‌های نرم هستند. این موضوع به شما فرصت می‌دهد تا متمایز باشید. با ثابت کردن مهارت‌های فنی و تخصصی و مهارت‌های نرم مورد نیاز برای تصدی یک شغل، در واقع شما نشان می‌دهید که کاندیدای مناسبی خواهید بود. اگر به دنبال کار هستید وقت آن رسیده که علاوه‌بر مهارت‌های فنی و تخصصی، مهارت‌های نرم را نیز در خود تقویت کنید. اطمینان حاصل کنید که رزومه شما به خوبی نشان‌دهنده مهارت‌های فنی و تخصصی‌تان است و در جلسه مصاحبه نیز ثابت کنید که مهارت‌های نرم لازم برای بر عهده گرفتن شغل مورد نظرتان را دارید. در این مقاله مهارت‌های فنی و تخصصی عمومی و مهارت‌های نرم بررسی شدند، آیا شما تمام این مهارت‌ها را کسب کرده‌اید؟

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar