ویژه خبرنامه ۵۶: چرا گاه CIO پرونده‌ها را بازمی‌گرداند
13 جولای 2011 - 23:12
بازدید 243
10

یکی از ابهامات متقاضیان و مشاوران مهاجرت نحوه عملکرد و حوزه اختیارات دفتر CIO به عنوان اولین خان از هفت خان بررسی تقاضای مهاجرت نیروی متخصص فدرال است. در سال گذشته آمار برگشت پرونده‌ها از این مرکز به طور مرتب افزایش داشت و همین موضوع سبب شد تا پرسش از دلایل و شرایط این مرجوعی‌ها […]

ارسال توسط :
پ
پ

یکی از ابهامات متقاضیان و مشاوران مهاجرت نحوه عملکرد و حوزه اختیارات دفتر CIO به عنوان اولین خان از هفت خان بررسی تقاضای مهاجرت نیروی متخصص فدرال است. در سال گذشته آمار برگشت پرونده‌ها از این مرکز به طور مرتب افزایش داشت و همین موضوع سبب شد تا پرسش از دلایل و شرایط این مرجوعی‌ها به عنوان یکی از سرفصل‌های مهم نشست با مدیران اداره مهاجرت انتخاب شود. در اینجا به فشرده توضیحات این دفتر می‌پردازیم. اما قبل از هر چیز باید درباره اهمیت CIO در فرایند بررسی درخواست مهاجرت بیشتر بدانیم.

همانطور که در خبر ویژه خبرنامه شماره ۵۴ کنپارس به آن اشاره کرده بودیم، اداره مهاجرت کانادا در حال طراحی یک سیستم جدید بررسی پرونده‌های مهاجرتی خصوصا در زمینه نیروی متخصص فدرال است که هدف آن از بین بردن صف طولانی انتظار، منطقی کردن زمان انتظار برای درخواست‌های جدید، کاهش ریسک ناشی از جعل و تقلب و بهره‌گیری از اطلاعات عمومی سایر پرونده‌ها برای پرونده‌های مشابه است. ایده اصلی این تغییرات متمرکز کردن فرایند بررسی و تغییر نقش دفاتر ویزای کانادا در سراسر جهان است.

بخشی از این ایده جدید از حدود دو سال گذشته با تاسیس CIO انجام شده و گویا به مرور قرار است نقش این دفتر اهمیت بیشتری پیدا کند. یعنی در گام اول، این دفتر تنها به موارد شکلی می‌پرداخت تا درخواست‌هایی که ناقص یا غیرمعتبر بود را قبل از ورود به سیستم بررسی از چرخه خارج کند، در گام دوم، با ورود به ماهیت برخی موارد مهم در پرونده‌ها نظیر نامه اشتغال به کار، اینکه درخواست متقاضی در مجموعه مشاغل اعلام شده می‌گنجد را ارزیابی می‌کند و احتمالا در گام‌های تکمیلی که در دوره جدید و بعد از نهایی شدن ایده متمرکزسازی بررسی درخواست‌ها به این دفتر واگذار می‌شود باید شاهد جدی‌تر شدن نقش آن باشیم.

مسئولان درباره دلایل بازپس فرستادن پرونده‌ها چه می‌گویند؟

کمتر از یک درصد مرجوعی‌ها به دلیل عدم پرداخت یا ایراد در پرداخت هزینه‌هاست. بیش از ۸۰ درصد پرونده‌ها به دلیل نواقص بازگردانده می‌شوند. مهم‌ترین دلایل ارجاع اینها هستند:

  • عدم پرداخت هزینه‌ها
  • فقدان امضا
  • فقدان اطلاعات مالی که اثبات کننده وضعیت مناسب مالی متقاضی باشد،
  • کامل نبودن فرم‌ها به دلیل عدم رعایت دقیق دستورالعمل‌های اداره مهاجرت در تکمیل فرم‌ها

بنا بر ادعای این اداره، زمان حدودی بررسی مدارک در CIO از زمان دریافت به قرار زیر است:

  • بررسی هزینه‌ها در ۴ روز اول،
  • ورود اطلاعات در حدود ۲۱ روز،
  • بررسی مدارک و محتوای پرونده در حدود ۲۴ روز،
  • اگر مشکلی نباشد، مدارک بسته‌بندی می‌شوند و در حداکثر یک هفته به دفتر ویزای مرتبط ارسال می‌شوند.

قابل ذکر است که پرونده‌های مربوط به رده‌بندی خانوادگی Family Class (از جمله مربوط به همسر) در دفتر اتاوا ثبت شده و سپس به دفتر ویزای مرتبط ارسال می‌شوند.

مسئولان این اداره تاکید می‌کنند که در سال گذشته کارمندان دفتر CIO آموزش‌های زیادی دیده‌اند تا بتوانند روند بررسی پرونده‌ها و ارسال آنها به دفاتر ویزا را با سرعت و دقت بالا انجام دهند. با این حال، این دفتر مرتبا در حال ارتقا و بهبود رویه‌ها و آموزش‌هاست تا احتمال بروز خطاهای انسانی در مرحله ورود اطلاعات و بررسی را به حداقل برسد و هم‌اکنون ۶ کارمند آموزش دیده این دفتر به عنوان خدمات‌رسانی به مشتری Costumer Service وظیفه بازنگری و پاسخ به اعتراضات را برعهده دارند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar