ویزای جدید برای نیروی کار متخصص بدون نیاز به پیشنهاد شغلی
13 آوریل 2022 - 6:19
بازدید 728
4
گروه فناوری ویزای جدیدی می خواهد تا به نیروی متخصص اجازه دهد بدون پیشنهاد شغلی وارد کانادا شوند
ارسال توسط :
پ
پ

گروه فناوری ویزای جدیدی می خواهد تا به نیروی متخصص اجازه دهد بدون پیشنهاد شغلی وارد کانادا شوند

شورای نوآوران کانادایی از کانادا می‌خواهد که ” High Potential Tech Visa ” معرفی کند تا برای متخصصان مورد تقاضا مسیری برای اقامت دائم بدون نیاز به پیشنهاد شغلی فراهم شود.

برای کمک به رفع کمبود نیروی کار در بخش تکنولوژی، شورای نوآوران کانادایی از دولت فدرال می‌خواهد تا ویزای جدیدی را به صورت آزمایشی معرفی کند که به نیروی کار متخصص با مهارت بالا اجازه می‌دهد بدون پیشنهاد شغلی به کانادا بیایند.

شورای نوآوران کانادایی به تازگی استراتژی استعدادها و مهارت‌های خود را منتشر کرده است که سیزده پیشنهاد کلیدی را برای حمایت از صنعت رو به رشد تکنولوژی کانادا به سیاست‌گذاران ارائه می‌دهد.

ویزای پیشنهادی که High Potential Tech Visaنامیده می‌شود، مشاغل مورد نیاز مانند توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و مهندسان داده را هدف قرار می‌دهد. این ویزا به دارندگان آن امکان می‌دهد که در کانادا کار کنند، شغل خود را تغییر دهند و اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

شورای نوآوران کانادایی در گزارش خود با عنوان استراتژی استعدادها و مهارت‌ها اشاره کرده که بیشتر افرادی که به دنبال ویزای کار در کانادا هستند نیاز به پیشنهاد شغلی دارند. این شرط مانعی است برای افراد بسیار با استعداد که می‌خواهند در کانادا کار کنند. این گزارش می‌گوید که اگر توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، مهندسان داده و سایر متخصصانی که در مشاغل پرتقاضا کار می‌کنند، اجازه ورود به کانادا برای جستجوی کار را داشته باشند، به احتمال زیاد آن را پیدا می‌کنند.

علاوه بر این، همه‌گیری کرونا دورکاری را به‌طور فزاینده‌ای رایج‌تر کرده است. در نتیجه، دولت کانادا باید با بخش خصوصی مشورت کند تا به صورت آزمایشی به نیروی کار متخصص خارجی اجازه دهد که برای مدت زمان مشخصی، بدون پیشنهاد شغلی به کانادا بیایند.

این پیشنهاد بر اساس برنامه‌ای است که در بریتانیا ارائه شده و به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و مهندسان داده اجازه می‌دهد بدون پیشنهاد شغلی وارد این کشور شوند.

پیشنهادهای دیگر شورای نوآوران کانادایی

ویزای تکنولوژی پیشنهادی مکمل “استراتژی مهارت‌های جهانی” فعلی است که هدف آن پردازش درخواست‌های مجوز کار در کمتر از دو هفته برای مشاغل مورد تقاضا است. هر چند شورای نوآوران کانادایی، خواستار زمان پردازش ۴۸ ساعته برای این ویزا است.

گزارش حاضر می‌گوید: دولت می‌تواند با ایجاد مسیری برای نیروی کار متخصص در حوزه تکنولوژی، به گونه‌ای که بتوانند به ابتکار خودشان به کانادا بیایند، میزان نیروی کار متخصصی را افزایش دهد که پتانسیل استخدام توسط شرکت‌های کانادایی را دارند، بدون اینکه شرکت‌ها را مجبور کند که فرآیندهای وقت‌گیر و بوروکراتیک مربوط به استخدام نیروی کار خارجی را بگذرانند.

شورای نوآوران کانادایی همچنین از دولت می‌خواهد که امکان دسترسی ویژه‌ای را برای شرکت‌ها، برای هدایت سیستم مهاجرت فراهم و به این وسیله مسیر اقامت دائم را از طریق برنامه استعدادهای جهانی تسهیل کند. برنامه استعدادهای جهانی، یک برنامه مجوز کار است که تحت استراتژی مهارت‌های جهانی عمل می‌کند و برای کارفرمایان خاص و تعداد محدودی مشاغل پرتقاضا در حوزه تکنولوژی فراهم شده است.

برخی از توصیه‌های دیگر شورای نوآوران کانادایی در رابطه با استعدادیابی، شامل راه‌اندازی یک ” Digital Nomad Strategy ” برای تبدیل کانادا به مقصدی برای نیروی کار دورکارِ بیشتر و بازبینی کدهای شغلی (NOC) به‌طور منظم‌تر برای انعکاس بهتر ماهیت در حال تغییر مشاغل حوزۀ تکنولوژی در کانادا می‌شود. آن‌ها همچنین از کانادا می‌خواهند که به رسمیت شناختن مدارک بین‌المللی و جایگزین را برای متقاضیان ویزای کانادا، گسترش دهد.

پردازش دو هفته‌ای مجوز کار برای افراد مستعد در حوزه تکنولوژی

کانادا در حال حاضر گزینه‌هایی را برای مهاجرت و دریافت مجوز کار برای نیروی کار در حوزه تکنولوژی دارد. در میان مسیرهای اقامت دائم فراوان، کانادا “برنامه استعدادهای جهانی” (GTS) را دارد که به نیروی کار متخصص خاصی اجازه می‌دهد تا در عرض دو هفته پس از ارائه درخواست، مجوز کار موقت دریافت کنند. این برنامه یکی از پایه‌های “استراتژی مهارت‌های جهانی” کانادا است که هدف آن کمک به رشد شرکت‌ها از طریق دسترسی سریع به افراد مستعد و متخصص مورد نیازشان است.

برنامه استعدادهای جهانی به کارفرمایان اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به تبلیغات، گواهی “ارزیابی تأثیر بر بازار کار” (LMIA) را دریافت کنند. این برنامه برای شرکت‌هایی فراهم شده که رشد بالایی دارند و می‌توانند نیاز خود به استخدام افراد بااستعداد و متخصص از خارج را ثابت کنند. کارفرمایان در این برنامه، باید توسط یک شریک تعیین‌شده به جریان استعدادهای جهانی ارجاع داده شوند.

برنامه استعدادهای جهانی همچنین برای کارفرمایانی است که به دنبال استخدام افراد بااستعداد و متخصص برای مشاغل مورد تقاضا در فهرست مشاغل استعدادهای جهانی هستند.

رعایت الزامات پرداخت دستمزد

کارفرمایان در هر دو برنامه، باید الزامات مربوط به پرداخت دستمزد به نیروی کار متخصص را رعایت کنند. نیروی کار خارجی که از طریق برنامه استعدادهای جهانی استخدام می‌شوند، باید دستمزد رایج یا بالاتر دریافت کنند. دستمزد غالب به صورت یکی از ارقام بالای زیر تعریف می‌شود:

⦁ دستمزد متوسط برای شغلی در بانک کار دولت کانادا.
⦁ دستمزد در محدوده‌ای که کارفرما به کارکنان فعلی خود در همان موقعیت و در همان مکان، با همان مهارت‌ها و سابقه کار پرداخت می‌کند.
⦁ کف حداقل دستمزد همان‌طور که در فهرست مشاغل استعدادهای جهانی (در صورت وجود) تعریف شده است.

همچنین معافیت‌هایی در زمینه دریافت مجوز کار تحت برنامه استعدادهای جهانی وجود دارد. نیروی کار بسیار متخصص در مشاغل با سطح مهارت ۰ یا A، می‌توانند برای کار به مدت ۱۵ روز در یک دوره شش ماهه یا ۳۰ روز در یک دوره ۱۲ ماهه، بدون مجوز کار وارد کانادا شوند. محققانی که در موسسات تحقیقاتی با بودجه عمومی کار می‌کنند، می‌توانند به مدت ۱۲۰ روز در سال بدون نیاز به مجوز کار به کانادا بیایند.

خدمات شرکت کنپارس

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹، ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ یا ۰۲۱۵۹۱۷۴۰۰۰ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar