وعده‌های دولت هارپر برای جلب توجه افکار عمومی
17 اکتبر 2013 - 6:18
بازدید 226
7

امروز ۱۶ اکتبر، به مناسبت آغاز فصل جدید کاری مجلس فدرال، سخنرانی رسمی دولتی با عنوان Throne Speech هم برگزار شد. این سخنرانی که توسط نماینده ملکه انگلستان در کانادا، فرماندار کل دیوید جانستون قرائت شد در واقع، هیچ ارتباطی به ملکه و نماینده وی که یک مقام تشریفاتی است ندارد و توسط دولت محافظه‌کار […]

ارسال توسط :
پ
پ

امروز ۱۶ اکتبر، به مناسبت آغاز فصل جدید کاری مجلس فدرال، سخنرانی رسمی دولتی با عنوان Throne Speech هم برگزار شد. این سخنرانی که توسط نماینده ملکه انگلستان در کانادا، فرماندار کل دیوید جانستون قرائت شد در واقع، هیچ ارتباطی به ملکه و نماینده وی که یک مقام تشریفاتی است ندارد و توسط دولت محافظه‌کار تهیه شده تا اولویت‌های کاری فعلی دولت را معرفی کند. اهمیت این نوبت این سخنرانی به این دلیل بالا رفته بود که دولت هارپر بعد از آشکار شدن طیف گسترده‌ای از رسوایی‌ها و افتضاحات سیاسی و اخلاقی و اقتصادی وابستگان به خود در ۶ ماه گذشته، و در آستانه بازگشایی مجلس که فرصت مناسبی به احزاب رقیب برای حمله به عملکرد ضعیف و پرمناقشه دولت خواهد داد، با اعلام وعده و وعیدهایی، اندکی جلوی فشار افکار عمومی را بگیرد.

در میان این وعده‌ها شاید ۱-۲ مورد خیلی بیشتر به حال شهروندان کم‌درآمدتر و مهاجران مفید باشد. اولی قول دولت به کاهش شکاف قیمتی میان کالاهای کانادایی و امریکایی است که مدت‌هاست صدای همه را درآورده است. برای کانادایی‌ها قابل قبول نیست که در شرایطی که دلار کانادا در ۳-۴ سال اخیر همواره ارزشی بالاتر یا بسیار نزدیک نسبت به دلار امریکا داشته آنها مجبور بوده‌اند برای اجناسی واحد، قیمتی بیشتر از شهروندان کشور همسایه بپردازند. حالا دولت قول داده که این موضوع را با توجه بیشتری پیگیری خواهد کرد و اختلاف را حذف یا کاهش خواهد داد. اگرچه که به دلیل برخی محدودیت‌های قانونی یا اجرایی نظیر الزام به پرداخت حداقل دستمزد نسبتا بالا در کانادا و هزینه حمل و نقل کالاها در کانادا به مناطق دوردست و با ساکنان اندک (در حالی‌که وسعت کانادا از امریکا بیشتر است جمعیت آن تقریبا یک دهم این کشور است) مشخص نیست دولت چگونه می‌تواند این اختلاف قیمت را از بین ببرد.

اما مهم‌ترین اخبار شاید از حوزه صنایع و شرکت‌های مخابراتی و ارائه‌دهنده خدمات صوتی و تصویری به گوش می‌رسد. جایی‌که دولت قول داده به وضعیت هزینه بسیار بالای رومینگ تلفن همراه در امریکا (که در زمان مسافرت کانادایی‌ها به امریکا عملا گوشی‌های آنها را از شدت گرانی خدمات، بدون استفاده می‌کند) سامان دهد و به اجبار مشتریان در خرید اشتراک شبکه‌های تلویزیونی کابلی به صورت بسته‌ای پایان دهد.

این مورد آخر شاید بیش از همه، تازه‌واردان به کانادا را خوشحال کند. توضیح اینکه در کانادا اکثر افراد از طریق کابل به شبکه‌های تلویزیونی دسترسی دارند. ۲-۳ شرکت بزرگ و توزیع‌کننده، این خدمات را ارائه می‌دهند و متقاضیان با پرداخت یک هزینه ثابت، به تعدادی از این شبکه‌ها دسترسی پیدا می‌کنند. بدیهی است که هر چه بیشتر پول بپردازید، شبکه‌های بیشتری هم در اختیار خواهید داشت.

مشکل سیستم فعلی این است که این سرویس را از طریق بسته‌های packages معین و تعریف شده با تعدادی کانال تلویزیونی مشخص در هر بسته ارائه می‌دهد. به این ترتیب ممکن است در یک بسته تعداد زیادی شبکه باشد که شما هیچ‌گاه آنها را نگاه نکنید (مثلا شبکه‌های فرانسه‌زبان در سایر نقاط کانادا به غیر از کبک مخاطب بسیار اندکی دارند اما اجبارا در بسته ابتدایی basic گنجانده شده‌اند و شما مجبور به داشتن آنها هستید) و برعکس شبکه‌هایی هستند که شما برای مشاهده آنها باید مبلغ خیلی زیادی بپردازید چون در داخل بسته‌های تکمیلی‌تر که قیمت بسیار بالاتری دارند قرار داده شده‌اند. این مسئله همیشه مورد اعتراض مخاطبان و رسانه‌ها بوده اما شرکت‌های توزیع‌کننده با این ادعا که برای حمایت از شبکه‌های دارای محتوای کانادایی، اجبارهای قانونی دارند مشترکان خود را مجبور به پرداخت پولی اضافی و ناخواسته می‌کردند. حالا دولت قول داده که این مشکل را حل کند و شرکت‌های توزیع‌کننده را موظف کند که کانال‌ها و شبکه‌های تلویزیونی را بر اساس خواست مخاطبان در اختیارشان قرار دهد که اگر چنین شود به یک تغییر بسیار عظیم در وضعیت عرضه این شبکه‌ها منجر خواهد شد و چه بسا تعدادی از آنها را از حالت تلویزیونی فعلی خارج کرده و به صورت اینترنتی درآورد.

به هر حال همه اینها در مرحله حرف است. آن هم از سوی دولتی که به دلیل افشای خطاها و رسوایی‌های فراوان به شدت تحت فشار است تا توجه مردم را به موضوعات دیگر منحرف کند و عقربه‌های ساعت هم با سرعت به سمت انتخابات ۲۰۱۵ در حرکت است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar