وضعیت پرونده های گروه ۳۸ گانه چگونه است؟
17 مارس 2012 - 13:05
بازدید 189
7

  علی مختاری؛   برای جلوگیری از هر گونه سو تفاهم ابتدا توضیح می دهم که منظور ما از گروه ۳۸ گانه چیست چرا که گاه از متقاضیان کبک هم ایمیل دریافت می کنم که می پرسند ایا شامل حال آنها هم می شود یا خیر. منظور از این گروه آن دسته از متقاضیان نیروی متخصص […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

علی مختاری؛ 

 برای جلوگیری از هر گونه سو تفاهم ابتدا توضیح می دهم که منظور ما از گروه ۳۸ گانه چیست چرا که گاه از متقاضیان کبک هم ایمیل دریافت می کنم که می پرسند ایا شامل حال آنها هم می شود یا خیر. منظور از این گروه آن دسته از متقاضیان نیروی متخصص فدرال هستند که تقاضای آنها در فاصله دوم فوریه ۲۰۰۸ و ۲۶ جون ۲۰۱۰ به دفتر اداره مهاجرت واقع درشهر سیدنی در استان نوا اسکوشیای  کانادا رسیده است و حداقل یک سال در یکی از رشته های ۳۸ گانه سابقه کار داشته اند و از نظر سیدنی واجد شرایط شناخته شده و مدارک خود را بعدا در یک مهلت ۴ ماهه به دمشق و یا دیگر ویزا آفیس مربوطه فرستاده اند پس این مطلب به دیگر افراد مربوط نمی شود.

پرونده های این گروه در دمشق در پایان سال ۲۰۱۰ کمی کمتر از ۱۵۰۰۰ بوده است که بخش عمده آن متعلق به ایرانیان است و حدس من عددی در حدود ۱۲۰۰۰ است اگر بیشتر نباشد. تا ماه دسامبر گذشته هیچ تحولی در روند رسیدگی به پرونده این گروه مشاهده نشد و تعداد ثابت بوده است و از آن تاریخ همزمان با ارسال تعدادی از این پرونده ها به ورشو تحولاتی در مورد آنها رخ داده است که در زیر توضیح می دهم. لازم به یادآوری است که کنپارس وکالت حدود ۶۰۰ نفر از این متقاضیان را بر عهده دارد و این تحلیل بر اساس تحولات صورت گرفته در این پرونده هاست.

در اینجا از همه همکاران و نیز نویسندگان فضای مجازی می خواهم که در نقد این اطلاعات جانب انصاف را رعایت کنند. کنپارس شفاف عمل می کند و به این شفافیت نیز می بالد نشانه آن نیز انتشار آمارهای هفتگی ماست که برای راهنمایی افراد و نیز آپدیت نگهداشتن موکلین در سایت منتشر می شود و شنیده ام که برخی از همکاران تحلیلهای ناروا بر آن می نهند. البته ناگفته هویداست که این دوستان بی انصاف را یارای شفاف عمل کردن نیست و در تاریکی به سوی نور تیر می افکنند و این از دیده تیزبین مخاطبان پوشیده نیست.

بگذریم.

۱- دریافت نامه های آپدیت برای پرونده های این گروه از تاریخ نهم دسامبر ۲۰۱۱ آغاز شد و بدون اینکه نظم معینی از جهت تاریخ ثبت پرونده داشته باشد. تاکنون بیش از ۶۰ نفر از موکلین ما نامه آپدیت دریافت کرده اند یعنی ده درصد آنان.

۲- در این نامه ها همه و یا برخی از موارد زیر در یک مهلت ۳۰ روزه خواسته شده است:

– سوابق بیمه تامین اجتماعی: در این زمینه پیش از این اداره مهاجرت فدرال مدارک بیمه را درخواست نمی کرد ولی اخیرا به دنبال طرح موضوع در برنامه کبک فدرال هم درخواست ان را در دستور کار نهاده ایت. البته با توجه به اینکه سیستم بیمه تامین اجتماعی در ایران فراگیر و قابل اتکا نیست در تلاش هستیم به اداره مهاجرت اثبات کنیم که داشتن بیمه لزوما دال بر داشتن سابقه کار نیست و نداشتن آن نیز به معنی نداشتن سابقه نیست. کارفرمایان زیادی هستند که به صورت صوری افراد را بیمه کرده اند و در مقابل کارفرمایانی هستند که از الزام قانونی بیمه کردن کارکنان خود سرباز زده اند. یک دعوای حقوقی هم در این زمینه در دادگاه فدرال به تازگی از سوی کنپارس طرح شده است که جزییات آن اعلام خواهد شد.

– گواهی عدم سو پیشینه: معمولا از همه افراد گواهی عدم سو پیشینه جدید خواسته شده که گرفتن آن بیش از ۴۵ روز طول می کشد که البته با مکاتبه بعدی زمان بیشتری برای ارایه آن داده می شود.

– آپدیت شغلی: از متقاضی خواسته شده که گواهی اشتغال جدید حاوی شرح وظایف از کارفرما ارایه کند.

– مدارک تحصیلی: مواردی بوده است که از افرادی گواهی موقت ارسال کرده اند در خواست اصل مدرک شده است.

– نمره زبان: مواردی بوده است که از کسانی که نمره آیلتس ارایه نکرده بودند و یا نمره آکادمیک ارایه کرده بودند خواسته اند در اولین فرصت ممکن برای امتحان آیلتس جنرال ثبت نام کنند و برگه ثبت نام را ارسال کنند.

– توضیح در مورد مسافرتها: مواردی بوده است که از افراد خواسته اند در مورد مسافرتهای خود توضیح دهند. در مواردی این خواسته عجیب بوده است به خصوص پس از حوادث تایلند از تعدادی از افراد که هرگز سفری به تایلند نداشته اند خواسته اند توضیح دهند دلیل سفر آنها به تایلند چه بوده است!!!!

۳- تاکنون از پرونده های ما تنها ۵ یا ۶ مورد بدون دلیل موجه رد شده اند:

– یکی به دلیل حساب نکردن نمره زبانی که بعدا ارسال شده بود رد شد که پس از مکاتبه با ورشو؛ ارسال نمره جدیدی که قبلا فرستاده بودیم و مدارک پست خوشبختانه در کمال ناباوری پذیرفتند و نامه رد را لغو کردند.

– دیگری به دلیل عدم شمارش امتیاز همسربه نمره قبولی نرسیده بود و دلیل عدم محاسبه امتیاز همسر را عدم پرداخت هزینه قانونی برای همسر وی اعلام کرده بودند و فرض نموده بودند که متقاضی خواسته است همسر به عنوان غیر همراه لحاظ شود.  دلایل کافی در دست است که هزینه قانونی ارسال شده است ضمن اینکه حتی در صورت عدم ارسال هم استدلال افسر خلاف مقررات است. در این مورد در حال مکاتبه ایم و امید داریم نتیجه بگیریم.

– دیگر موارد نیز به دلیل ندادن امتیاز خویشاوند و یا ندادن امتیاز سابقه کار به دلیل نداشتن بیمه و ….. به متقاضی اتفاق افتاده است  که در مورد همه آنها اعتراض شده است و برای طرح موضوع در دادگاه فدرال نیز برنامه ریزی شده است.

۴- دیگر پرونده ها به دلیل درستی رد شده اند و متعلق به کسانی بوده اند که همکاری لازم را با ما در ارایه به موقع مدارک نداشته اند. دوستانی بوده اند که از ابتدا نمره زبان ارایه نکرده بودند و با وجود دریافت نامه آپدیت باز هم در زمینه ارایه نمره زبان کوتاهی کرده اند و طبیعی است که نمی توان بیش از این از اداره مهاجرت انتظار داشت و جای اعتراض ندارد.

۵- هنوز هیچیک از متقاضیان این گروه مدیکال دریافت نکرده است به جز کسانی که قبل از توقف روند رسیدگی به پرونده ها رسیدگی آنها شروع شده بوده است و به دلایلی هنوز نهایی نشده بود که کنپارس هم تعدادی داشته است ولی این افراد از اصل گروه استثنا هستند.  

از آنچه گفته شد می توان نتیجه گرفت که:

 ۱- اداره مهاجرت در صدد است تا می تواند از تعداد پرونده ها در ادارات مهاجرت کم کند بنابراین باید مواظب بهانه جویی ها بود. 

۲- با توجه به عدم صدور مدیکال برای افراد این گروه به نظر بنده تا رسیدگی نهایی  فاصله داریم و هنوز نمی توان اینده این گروه را پیش بینی کرد. خبرهای نه چندان جذابی نیز گاه گاه منتشر می شود. امید است که شکایت ما در دادگاه فدرال حداقل برای شرکت کنندگان در آن الزام وزیر به رسیدگی نهایی را به دنبال داشته باشد.

و توصیه این است که: 

۱- باید دوستان گروه ۳۸ گانه بدون دریافت نامه آپدیت به فکر تهیه مدارک بالا باشند و منتظر نامه آپدیت و غافلگیری نشوند

۲- دوستانی که نامه آپدیت دریافت کرده اند آنرا جدی بگیرند و به مهلت داده شده دقت کنند.

۳- اگر افرادی هستند که رد شده اند و این رد را به ناحق می دانند و مایلند پیگیری کنند با ما در تماس باشند در صدد هستیم که امکان طرح دعوای برای رد شدگان این گروه را در دادگاه با هزینه قابل قبولی فراهم کنیم که در این مورد هم در این وب سایت خواهم نوشت.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar