وضعیت مصاحبه های کبک همچنان درهاله ابهام
02 آگوست 2011 - 9:21
بازدید 213
9

علی مختاری؛ دوستان و عزیزانی که پرونده کبک باز کرده اند و هنوز وقت مصاحبه دریافت نکرده اند؛ این روزها فشار زیادی را با ارسال ایمیلهای متعدد و تماس های تلفنی به دفاتر ما وارد می کنند. این عزیزان دو دسته اند: گروه نخست می دانند که این موضوع دلیل ویژه ای دارد و بسته […]

ارسال توسط :
پ
پ

علی مختاری؛

دوستان و عزیزانی که پرونده کبک باز کرده اند و هنوز وقت مصاحبه دریافت نکرده اند؛ این روزها فشار زیادی را با ارسال ایمیلهای متعدد و تماس های تلفنی به دفاتر ما وارد می کنند.

این عزیزان دو دسته اند: گروه نخست می دانند که این موضوع دلیل ویژه ای دارد و بسته شدن دفتر کبک در دمشق و انتقال این پرونده ها و آغاز کار و برنامه ریزیهای مربوطه زمان بر است ولی تنها می خواهند بدانند که آیا خبری هست یا خیر و یا اینکه آیا می توانیم برآورد زمانی خاصی برای انتظار آنان داشته باشیم.

گروه دوم اما تصور می کنند که این موضوع تنها برای ایرانیان اتفاق افتاده و گاه با نامه های پر احساس خود خطابه ای نیز در ذم تبعیض نژادی و اینکه بله این کبکی ها شان ما ایرانیان در نظر نمی گیرند و ما را در صف انتظار نگه داشته اند و اینکه اصلا آقا این حقوق بشر کجاست؟ بعضی دیگر از دوستان هم جهت پیکان لطف و احساس خود را متوجه ما می کنند و ما را به کم کاری در این زمینه متهم می کنند.

و اما پاسخ هر دو گروه:

موضوع توقف مصاحبه های کبک دقیقا مربوط به داستان انتقال پرونده ها به مونترآل است و هیچ دشمنی خاصی نیز با ایرانیان در میان نیست. شنیده ها حاکی است که مسیولین به دنبال یافتن مکانی مناسب برای مصاحبه ها و تهیه و تدارک مقدمات این امر هستند ولی اینکه کی نتیجه دهد باید منتظر بود. پیگیری ما و ارسال نامه های متعدد به اداره مهاجرت نیز وقتی می دانیم که مشکل چیست و می دانیم که به شدت در پی حل آن هستند عملی پسندیده نیست.

توصیه ما به این دوستان این است که از فرصت استفاده کنند و زبان فرانسه خود را تقویت کنند. حتما عزیزان می دانند که بخش عمده مصاحبه برای بررسی سطح زبان است و ارسال یک نمره زبان خوب چه بسا می تواند باعث شود زحمت مصاحبه از سر شما کم شود.

خبر خوب هم اینکه وضعیت دریافت مدیکال برای متقاضیان کبک خوب است و ما به طور منظم و تقریبا در زمان انتظار معقول و قابل پیش بینی مدیکال این دوستان را دریافت می کنیم.

موفق باشید

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar