وضعیت برنامه های تجاری موجود برای مهاجرت به کانادا و آمریکا
24 سپتامبر 2013 - 20:10
بازدید 421
10

این روزها شرایط اقدام برای دریافت اقامت کانادا و یا آمریکا از روشهای تجاری با محدودیتهایی مواجه است. بنا دارم در این نوشته اشاره مختصری به امکانات موجود بازار در وضعیت فعلی داشته باشم. این مطلب را من در تاریخ دوم مهرماه ۱۳۹۲ می نویسم دقت کنید اگر پس از چند ماه این مطلب را […]

ارسال توسط :
پ
پ

این روزها شرایط اقدام برای دریافت اقامت کانادا و یا آمریکا از روشهای تجاری با محدودیتهایی مواجه است. بنا دارم در این نوشته اشاره مختصری به امکانات موجود بازار در وضعیت فعلی داشته باشم. این مطلب را من در تاریخ دوم مهرماه ۱۳۹۲ می نویسم دقت کنید اگر پس از چند ماه این مطلب را می بینید ممکن است تحولاتی پس از آن صورت گرفته باشد.

در مورد کانادا به طور عادی برنامه های سرمایه گذاری فدرال و کبک و برنامه های کارآفرینی استانی در دسترس هستند که در زمان نوشتن این مطلب یعنی ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۳ وضعیت به شرح زیر است:

برنامه سرمایه گذاری فدرال همچنان بسته است و دولت فدرال با وجود دادن وعده های پیاپی برای باز کردن این برنامه اقدامی نکرده است پیش بینی می شود این برنامه با شرایط جدید از تابستان آینده شروعی دوباره داشته باشد و بعید می دانم چندان جذاب باشد. پرونده های فایل شده در این برنامه نیز از سال ۲۰۰۸ در سفارتخانه های مختلف در حال خاک خوردن است و تنها به آن ۷۰۰ پرونده ای که به روش غیر اصولی روز اول جولای ۲۰۱۱ دریافت کردند رسیدگی شده است که تا آنجا که می دانم هیچ پرونده ایرانی در میان آنان نیست. چینی ها همه را درو کردند.

برنامه سرمایه گذاری کبک در حال حاضر پرونده نمی پذیرد مگر اینکه متقاضی مهاجرت, زبان فرانسه بداند. همانگونه که می دانید رسیدگی در پرونده های کبک و دیگر استانها در دو مرحله است و انتخاب متقاضی با استان است. برنامه های مهاجرتی کبک در بخش رسیدگی در اداره مهاجرت این استان  با وضعیت خوبی در حال رسیدگی است هر چند در مرحله فدرال با کندی مواجه است.  چشم انداز این برنامه البته امیدوارکننده است. شرایط بنامه سرمایه گذاری کبک در آینده زیر تاثیر برنامه جدید فدرال خواهد بود.

افرادی که پس از نوامبر ۲۰۱۱ در این برنامه اقدام کرده اند مشمول مقررات تحریم هستند و نیاز به مجوز وزارت خارجه کانادا برای استثنا شدن از مقررات تحریم هم دارند که متاسفانه این وزارتخانه همکاری کافی نمی کند. امیدوارم این تحریمها زودتر منتفی شوند.

– برنامه کارآفرینی فدرال با شرایط قبلی برای همیشه بسته است. افرادی که ویزای کارآفرینی دارند هم عملا از انجام آن شرط اقامتی که داشتند به دلیل انحلال اداره مربوطه معاف شده اند. البته فدرال برنامه جایگزین استارت آپ را برای آنها که ایده بدیع دارند اعلام کرده است که می توانید در مورد آن اینجا بخوانید.

برنامه کار آفرینی کبک تنها برای تعداد محدودی پرونده باز است. متقاضیانی که در این برنامه قصد اقدام دارند باید در سطحی از دانش زبان فرانسه باشند وگرنه شانس قبولی آنها بالا نخواهد بود. این افراد هم با اینکه بر اساس قانون به شرط راه اندازی بیزنس و یا خرید بیزنس پذیرفته می شوند ولی در عمل با توجه به آنچه در بالا ذکر کردم ملزم به انجام آن شرط نیستند. این افراد باید نشان دهند که می توانند بیزنسی را در کبک اداره کنند و پرونده آنها پیچیده تر از پرونده های سرمایه گذاری است. در حال حاضر به نظر من برای اقامت گرفتن از روش تجاری این روش از همه قابل اتکا تر و ارزانتر است.

– برنامه های کارآفرینی استانی منیتوبا, نیوبرانزویک, ساسکاچوان و نوا اسکوشیا بسته اند و تنها امکان عقد قرارداد ما برنامه  ۱۰۰ درصد مالکیت جزیره پرنس ادوارد است که افرادی با دارایی حداقل ۶۰۰ هزار دلا می توانند اقدام کنند. 

– برنامه استان بریتیش کلمبیا هم اگر چه بسته نیست ولی به دلیل رکودی که در رسیدگی به پرونده ها داشته اند زمان رسیدگی قابل پیش بینی نیست و چشم انداز مشخصی ندارد.

برنامه های خوداشتغالی کبک و فدرال هر دو باز هستند و امکان اقدام هست هر چند زمان رسیدگی به خصوص در مورد فدرال قابل پیش بینی نیست.

در مورد آمریکا دو برنامه تجاری E۲ و EB۵ در دسترس ایرانیان است. 

– برنامه E۲ که ویزای تجاری است تا زمانی که شما در آمریکا به بیزنس مشغول هستید معتبر است و نمی تواند به گرین کارت منجر شود. توجه داشته باشید که برخی افراد آنرا به گونه ای جلوه می دهند که متقاضی تصور می کند می تواند اقامت دایم آمریکا را از این روش بگیرد که متاسفانه حقیقت ندارد.

برنامه EB۵ به نظر می رسد در حال حاضر جذابترین برنامه مهاجرت تجاری به آمریکا باشد که با توجه به وضعیت رسیدگی طولانی به پرونده ها در کانادا به برنامه های این کشور نیز ترجیح دارد. در این برنامه که ظرف ۲۴ ماه امکان دریافت گرین کارت در آن هست کافی است یک میلیون دلار دارایی داشته باشید و مایل باشید ۵۰۰ هزار دلار برای ۵ سال در یک پروژه سرمایه گذاری کنید. اهمیت این اقدام به انتخاب درست پروژه مورد نظر است. کنپارس پروژه بسیار مناسبی به نام Dental Smart را به متقاضیان ارایه می کند که علاوه بر امنیت بالای سرمایه گذاری در آن سودی نیز در پایان ۵ سال به متقاضی تعلق می گیرد. هزینه اقدام در این برنامه از طریق کنپارس ۶۵۰۰۰ دلار است که شامل هزینه قانونی بررسی پرونده نیز هست و هیچ هزینه مخفی در آن منظور نشده است.  قراردادهای این روش سرمایه گذاری به گونه ای است که در صورت رد ویزا و عدم موفقیت پرونده تقریبا همه هزینه های پرداخت شده (حداقل ۶۰ هزار دلار به علاوه ۵۰۰ هزار دلار ارسالی) به متقاضی باز می گردد. اطلاعات بیشتر در مورد پروژه را در همین سایت منتشر خواهم کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar