وضعیت اشتغال در ماه دسامبر سال 2014
24 ژانویه 2015 - 9:02
بازدید 268
9

بر اساس اعلام اداره آمار کانادا، بازار کار این کشور سال 2014 را در حالی به پایان برد که در آخرین ماه سال تعداد 4 هزار و 300 نفر از مجموع نیروهای کار موجود در این بازار کاسته شد. البته این کاهش به حدی نبود که بتواند نرخ بیکاری را تغییر دهد و این رقم […]

ارسال توسط :
پ
پ

بر اساس اعلام اداره آمار کانادا، بازار کار این کشور سال 2014 را در حالی به پایان برد که در آخرین ماه سال تعداد 4 هزار و 300 نفر از مجموع نیروهای کار موجود در این بازار کاسته شد. البته این کاهش به حدی نبود که بتواند نرخ بیکاری را تغییر دهد و این رقم در همان عدد 6.6 درصد ماه پیش از آن ثابت ماند. 

در آخرین گزارش اداره آمار کانادا آمده که در سال 2014 در مجموع تعداد 185 هزار و 700 نفر به عده شاغلین در کشور افزوده شده است که بیشترین این مقدار به افزایش چشمگیر تعداد شاغلین در نیمه دوم سال باز می‌گردد. در همین زمان نرخ بیکاری نیز بالاخره از رقم 7.2 درصد پایین‌تر آمد.

آقای جیمی جین از اقتصاددانان ارشد Desjardins Capital Markets در این‌باره می‌گوید: «به اعتقاد من می‌توان سال 2014 را از نظر اشتغال سال نسبتا خوبی دانست. آمار و ارقام اعداد خیلی بزرگی را نشان ندادند اما درمجموع امسل سال خوبی بود. در سال آینده انتظار داریم که اقتصاد کانادا از رشد اقتصادی امریکا منتفع شود… پس باید شاهد رشد آرام و مثبت در این سال باشیم.»

در ماه دسامبر در کانادا تعداد 53 هزار و 500 شغل تمام وقت ایجاد شد که متاسفانه بخش عمده آن با کاهش 57 هزار و 700 موردی در مشاغل نیمه‌وقت خنثی شد.

ماه دسامبر دومین ماه متوالی بود که در آن نرخ اشتغال کاهشی ناچیز داشت. در ماه نوامبر نیز از تعداد شاغلان کشور 10 هزار و 700 مورد کاسته شد. اما این موضوع در پی افزایش چشمگیر اشتغال در دو ماه سپتامبر و اکتبر (به ترتیب 74 هزار و 100مورد و 43 هزار و 100 مورد) اتفاق افتاد.

نرخ بیکاری ماه دسامبر با پیش‌بینی‌های اقتصاددانان هماهنگی داشت. بر اساس گزارش Thomson Reuters آنها پیش‌بینی کرده بودند که در ماه دسامبر در کشور 15 هزارمورد شغل تازه ایجاد شود.

 با آغاز سقوط قیمت نفت و ارزش دلار کانادا در مقایسه با دلار امریکا‌ از ماه اکتبر، کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که به تدریج قطب اقتصادی کشور از بخش انرژی به بخش تولید منتقل خواهد شد. اما در کمال تعجب بخش انرژی در ماه دسامبر 10 هزار و 200 نفر بر تعداد شاغلان خود افزود اما از تعداد شاغلان در بخش تولید 18 هزار و 300 نفر کاسته شد.

در این ماه بخش اسکان و صنایع غذایی با از دست دادن 32 هزار و 800 تن از نیروهای خود در رتبه نخست قرار گرفت. نرخ بیکاری جوانان هم در این ماه 0.3 درصد افزایش داشت اما در مجموع در سال 2014  نسبت به سال گذشته دراین گروه سنی 62 هزار و 500 نفر بیشتر به کار مشغول شده بودند.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید. 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar