ورود سریع، دایمی و با درآمد به بازار کار
29 ژوئن 2013 - 7:07
بازدید 391
4

توجه به این نکته که سیاست‌ها و برنامه‌های دولتی استان انتاریو جهت کمک به مهاجرین تازه‌وارد برای ورود به بازار کار، هماهنگ و در راستای استراتژی جامع مهاجرتی این استان می‌باشد اهمیت زیادی در کوتاه‌کردن مسیر کاریابی و درک بهتر شرایط موجود در بازار نیروی انسانی دارد. مهم‌ترین اهداف استراتژی جامع مهاجرتی انتاریو عبارتند از: […]

ارسال توسط :
پ
پ

توجه به این نکته که سیاست‌ها و برنامه‌های دولتی استان انتاریو جهت کمک به مهاجرین تازه‌وارد برای ورود به بازار کار، هماهنگ و در راستای استراتژی جامع مهاجرتی این استان می‌باشد اهمیت زیادی در کوتاه‌کردن مسیر کاریابی و درک بهتر شرایط موجود در بازار نیروی انسانی دارد. مهم‌ترین اهداف استراتژی جامع مهاجرتی انتاریو عبارتند از:

  • جذب نیروی کار متخصص دیگر کشورها برای رسیدن به رشد و توسعه اقتصادی بالاتر؛
  • بهره‌برداری از مزیت گوناگونی فرهنگی و زبانی که مهاجرین و خانواده‌هایشان با خود به‌ همراه آورده و کشور کانادا را در ایجاد ارتباطات و تعاملات جهانی‌اش با کشورهای دیگر کمک و به رونق و شکوفایی اقتصادی آن می‌انجامد؛
  • کمک به مهاجرین تا رسیدن به مرحله موفقیت در موطن جدیدشان؛

بنا براین سیاست‌های دولت برخلاف عقیده برخی از مهاجرین نه چندان خوش‌بین، بر پایه کمک به تازه‌واردین بوده و به همین دلیل نیز برنامه‌های متعددی در جهت تسریع در جذب این نیروی کار متخصص به بازار کار تدوین و برای آنها بودجه‌های استانی و فدرال نیز در نظر گرفته شده است. بعضی از این برنامه‌ها برای مناطق خاصی از استان و برخی دیگر برای رشته‌های شغلی خاص طراحی شده‌اند. در این مقاله به ذکر نام و چگونگی تماس با برخی از مهم‌ترین و پرمخاطب‌ترین آنها که عموما با ایجاد درآمد برای مهاجر تازه‌وارد و جویای کار نیز همراه می‌باشد پرداخته و در مورد یکی از این برنامه‌ها نیز با ذکر جزییات بیشتر توضیح داده خواهد شد.

  1. دوره‌های آموزشی بریجینگ (Ontario Bridge Training)

در این دوره‌ها دولت با تخصیص بودجه به شرکت‌ها، کالج‌ها، دانشگاه‌ها، مراکز قانون‌گزاری مربوط به بازار کار و همچنین سازمان‌های مختلف، آنها را تشویق به استخدام نیروهای کار متخصص تازه‌وارد به کانادا به‌عنوان دوره‌های بریجینگ می‌نماید. این دوره‌ها به‌عنوان پلی به‌سوی بازار کار و دستیابی به شغل مورد نظر مهاجرین، آنها را به تجربه کار کانادایی مجهز می‌کند و ضمنا درآمدی هم برایشان به‌دنبال دارد.

با توجه به این‌که دوره‌های بریجینگ توسط شرکت‌ها و یا سازمان‌های مختلف، البته با کمک‌های مالی دولتی برگزار می‌شوند، بنا براین کیفیت و نحوه برگزاری‌اشان متفاوت است ولی در مجموع در همه آنها خدمات مشابهی به جویندگان کار ارائه می‌گردد که مهم‌ترین آنها به‌شرح زیر است:

  • ارزیابی مدرک تحصیلی یا فنی و حرفه‌ای فرد متقاضی
  • آموزش مهارت‌های لازم برای شغل مورد نظر و یا حتی دوره‌های آکادمیک مرتبط که این امر با کمک دانشگاه‌ها و کالج‌های معتبر انجام می‌گیرد
  • آماده‌سازی متقاضیان برای دریافت مجوز و مدارک لازم برای استخدام در بعضی مشاغل
  • آموزش زبان که متناسب با زمینه شغلی متقاضی و برای مشاغل مختلف متفاوت بوده و البته برای استخدام و ماندگاری در هر شغلی امری بسیار مهم و حیاتی می‌باشد

در برخی از این دوره‌ها، دولت حتی با پرداخت مبلغی به عنوان بورس (معمولا تا سقف ۵۰۰۰ دلار) به متقاضیان، آنها را در گذراندن این دوره گذار و تا رسیدن به شغل مطلوب مورد نظرشان کمک مالی می‌نماید.

البته در این برنامه برای افراد متخصص در زمینه‌های شغلی مختلف دوره‌های متفاوتی برگزار می‌شود که از حسابداری، منابع انسانی، مهندسی، فروش و بازاریابی، وکالت، توریسم و گردشگری، معماری تا انواع رشته‌های مشاغل مرتبط با خدمات درمانی و حتی دامپزشکی را پوشش می‌دهد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و آگاهی از نام و نحوه تماس با برگزارکنندگان مختلف این دوره‌ها می‌توان به لینک زیر مراجعه نمود:

http://www.citizenship.gov.on.ca/english/keyinitiatives/bridgetraining.shtml

  1. ۲.      برنامه استخدام مهاجرین اتاوا (Hire Immigrants Ottawa) 

برای مطالعه متن کامل این نوشته در سایت پرنیان کانادا، این صفحه را ببینید.

لازم به یادآوری است که این مطلب در دوازدهمین شماره نشریه پرنیان کانادا منعکس شده است.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar