هفت فرمان کرونایی برای مهاجران جدید کانادا
05 اکتبر 2020 - 18:41
بازدید 505
5

تازه واردان کانادا به راهکارهایی نیاز دارند تا خود را بهتر با شرایط بحرانی کرونا وفق دهند شیوع ویروس کرونا زندگی همه را تحت تأثیر قرار داده است؛ به ویژه افرادی که محل زندگی، کار و تحصیل آنها در خارج کشور است. کانادا سالانه بیش از یک میلیون مهاجر، نیروی کار و دانشجوی خارجی جذب […]

ارسال توسط :
پ
پ

تازه واردان کانادا به راهکارهایی نیاز دارند تا خود را بهتر با شرایط بحرانی کرونا وفق دهند

شیوع ویروس کرونا زندگی همه را تحت تأثیر قرار داده است؛ به ویژه افرادی که محل زندگی، کار و تحصیل آنها در خارج کشور است. کانادا سالانه بیش از یک میلیون مهاجر، نیروی کار و دانشجوی خارجی جذب می کند. هم اکنون ثبات زندگی بسیاری از مهاجران جدید، کمتر از آن چیزی است که تصورش را می کردند. هدف از این نوشته، ارائه اطلاعات مرتبط و به روز به مهاجران جدید کانادا است که در این دوران بحرانی به دنبال یافتن حقیقت، منابع مفید و همبستگی هستند. در ادامه برخی از نکات مهم و ضروری درباره بیمه سلامت و اشتغال، و موارد متعدد دیگر مطرح می شوند تا مهاجران به کمک این راهنمایی ها، دوران بحرانی را با آرامش بیشتری سپری کنند.

 

  • مراجعه به منابع مطلع برای آگاهی از آخرین اخبار مربوط به کرونا

از اواخر ماه سپتامبر، استان های کبک، انتاریو، آلبرتا و بریتیش کلمبیا در تلاش برای جلوگیری از افزایش موارد ابتلا هستند. در سایر مناطق کانادا، موارد ابتلا به بیماری کووید 19 پایین مانده است. در اکثر نواحی کشور، همزمان با شروع مجدد فعالیت های گوناگون کشور، استفاده از ماسک اجباری شده است. مهاجران در این دوران همواره دستورالعمل های بهداشت همگانی منطقه خود را بررسی، و از رعایت مداوم پروتکل های بهداشتی مناسب اطمینان حاصل کنند.

اگر فرد مهاجر می داند که به ویروس کرونا آلوده شده است، باید دستورات مقامات رسمی بهداشت همگانی منطقه خود را دنبال کرده و آزمایش های مربوطه را انجام دهد.

مهاجران جهت دریافت اطلاعات دقیق در خصوص تحولات وضعیت بهداشت همگانی، حتماً منابع اطلاعاتی را دنبال کنند که به آنها اطمینان دارند. منابع زیر از جمله منابع مطلع هستند:

  • دولت کانادا: منابع رسمی دولت کانادا برای اطلاعات مرتبط با ویروس کرونا.
  • cbc.ca: وبسایت خبرگزاری بهداشت همگانی کانادا.

 

  • بیمه سلامت

هنگام بحران سلامت همگانی، تازه واردان باید مطمئن باشند که تحت پوشش بیمه سلامت هستند. شخص مهاجر باید مطابق وضعیت اقامت خود، به عناوین زیر مراجعه و اطلاعات بیشتری در مورد وضعیت خود کسب کند.

همچنین آنها برای کسب اطمینان از وجود هر گونه اقدامات فوق العاده برای بیماری کووید 19،حتماً با مقامات بهداشتی استان خود مشورت کنند. برای مثال، انتاریو میزان پوشش OHIP (برنامه بیمه سلامت انتاریو) را افزایش داده تا افراد بیشتری به آزمایش و درمان دسترسی داشته باشند.

  • شهروندان/ساکنان دائم کانادا: این دسته از مردم کانادا می توانند از نظام مراقبت های بهداشتی همگانی کانادا، که با پشتوانه سرمایه مالی مردم اداره می شود، استفاده کنند. با این حال، هر تازه واردی بایداز ثبت نام خود در برنامه صحیح اطمینان حاصل کند. خدمات درمانی در سطح استانی/قلمروی اداره می شوند. اگر شخص مهاجر هم اکنون در برنامه ای ثبت نام نکرده است و یا از ثبت نام خود اطمینان ندارد، باید در این مورد با مقامات بهداشتی استان مربوطه صحبت کنند.
  • مهاجران جدید در کانادا (سه ماهِ گذشته): اگر مهاجری ظرف سه ماه گذشته وارد کانادا شده است، ممکن است هنوز تحت پوشش بیمه سلامت استانی قرار نگرفته باشد. رویکرد هر استان و قلمرو کانادا نسبت به این موضوع متفاوت است. آنها جهت آشنایی با وضعیت هر استان در این خصوص، باید به این راهنمایی مراجعه کنند. اگر هنوز مشمول بیمه استانی نیستند، پس تا هنگام قرار گرفتن در پوشش بیمه استانی، از بیمه خصوصی استفاده کنند.
  • نیروی کار موقت: اگر فرد مهاجر از طریق پیشنهاد کاری موفق به دریافت اجازه کار در کانادا شده است، کارفرمای آنها برای کسب اطمینان از برخورداری مهاجران از خدمات بهداشتی می بایست از قبل با آنها همکاری کرده باشد. این همکاری می تواند با دسترسی کارفرما به برنامه خدمات بهداشتی استانی و یا از طریق بیمه خصوصی صورت گیرد. اگر شخص مهاجر از پوشش درمانی خود مطمئن نیست، باید این مسئله را با کارفرمای خود در میان بگذارد.
  • دانشجویان بین المللی: دانشجوی بین المللی باید تحت پوشش خدمات درمانی قرار گرفته باشد؛ چه از طریق بیمه اجباری که مؤسسات آموزشی آن را از فرد درخواست می کنند، و چه از طریق دسترسی به برنامه بهداشت و درمان استان. اگر دانشجو از این بابت مطمئن نیست، باید این مسئله را نزد مؤسسه آموزشی خود مطرح کند.

دانشجویان بین المللی توجه داشته باشند که بیمه خصوصی سفر و سلامت لزوماً امور مربوط به ویروس کرونا را پوشش نمی دهد.  لطفاً از خواندن شرایط و ضوابط بیمه نامه ها اطمینان حاصل کنند.

 

  • بیمه اشتغال (EI)

برنامه بیمه اشتغال کانادا (EI) مزایایی را در اختیار افرادی قرار می دهد که شغل خود را بدون هیچ تقصیری از دست داده اند. این مزایا همچنین شامل حال افرادی می شود که به دلیل کسالت، قرار گرفتن در قرنطینه و یا صدمه دیدن، نمی توانند کار کنند. کشور کانادا در هنگام بحران ویروس کرونا، اقدامات ویژه ای را تدارک دید تا دسترسی افرادی که بیشتر از همه به بیمه اشتغال نیاز داشتند، افزایش پیدا کند.

بیمه اشتغال یکی از منابع متعدد کانادا برای کسانی است که به دلیل بیماری کووید 19 دچار مشکلات مالی شده اند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر به راهنمایی ما در خصوص اقدامات مالی ویژه و تعیین شده در کانادا برای کمک به افراد شاغل، خانواده ها و کسب وکارها در حین بحران ویروس کرونا مراجعه شود.

 

  • درخواست شماره بیمه اجتماعی (SIN)

متقاضیان شماره بیمه اجتماعی اکنون برای دریافت آن می توانند به صورت آنلاین اقدام کنند. شماره بیمه اجتماعی معتبر، یکی از موارد الزامی جهت کار در کانادا یا دریافت مزایای مالی دولت است.

 

  • اطلاع از محدودیت های سفر

کانادا با هدف جلوگیری از شیوع بیماری کووید 19، محدودیت های مسافرتی سنگینی را اعمال کرده است. در پایین، انواع مختلف محدودیت های مسافرتی فهرست شده است. مهاجران توجه داشته باشند که با ورود به خاک کانادا از هر کشوری، باید قرنطینه 14 روزه را سپری کنند.

محدودیت های مسافرتی اعمال شده توسط دولت کانادا، پیوسته در حال تغییر است. جهت دریافت اطلاعات به روز در مورد این محدودیت ها، به سایت پارس کانادا مراجعه کنید.

  • شهروندان و ساکنان کانادا باید در مورد سفرهای داخلی و بین المللی در حین شیوع بیماری کووید 19 محتاط باشند.
    به اتباع خارجی ساکن کانادا توصیه می شود پیش از برنامه ریزی برای بازگشت به میهن، اوضاع کشور خود، خطوط هوایی و کشورهای رابط که با پرواز غیرمستقیم از آنجا عبور می کنند را بررسی کرده، و از رسیدن قطعی به مقصد نهایی خود اطمینان حاصل کنند.
  • کانادا تمام پروازهای بین المللی به کشورهای خارجی را ممنوع، و مرزهای کانادا-ایالات متحده را برای سفرهای غیرضروری بسته است. البته در این بینچندین استثنا وجود دارد، از جمله:
    • شهروندان و ساکنان دائم کانادا
    • بستگان درجه یک شهروندان و ساکنان دائم کانادا که به دلایل ضروری به کانادا سفر می کنند
      • نکته: از تاریخ 8 اکتبر به بعد، این استثنا شامل حال بستگان درجه دو نیز می گردد. جزئیات آن در این خبر ذکر شده است.
    • بستگان درجه یک ساکنان موقت در کانادا که از سازمان IRCC اجازه قانونی کتبی دریافت کرده اند
    • نیروی کار موقت که اجازه کار معتبر دارند، یا کسانی که اجازه کار آنها پذیرفته شده، اما هنوز نامه مربوطه صادر نشده است (لطفاً توجه داشته باشید که در حال حاضر عمل «Flagpoling» مجاز نیست. برای جزئیات بیشتر در این مورد، به بخش زیر مراجعه کنید.)
    • دانشجویان بین المللی که اجازه تحصیل معتبر دارند، یا اجازه تحصیل خود را پیش از اجرای محدودیت های مسافرتی در تاریخ 18 مارس 2020 دریافت کردند، یا دانشجویانی که از ایالات متحده وارد خاک کانادا می شوند، و یا دانشجویانی که به دلایل ضروری به این کشور سفر می کنند.
      • نکته: از تاریخ 20 اکتبر، دانشجویان بین المللی که در مؤسسات آموزشی برگزیده (DLI) تحصیل می کنند، می توانند وارد کانادا شوند. دولت استانی یا محلی باید این مؤسسات آموزشی را مطابق برنامه آمادگی مقابله با کووید 19 تأیید کرده باشد. جزئیات این استثنا در این خبر ذکر شده است.
    • دارندگان تأییدیه اقامت دائم (COPR) معتبر که هم اکنون در کشوری غیر از ایالات متحده ساکن هستند، و COPR آنها پیش از ساعت 24:00 EDT در تاریخ 18 مارس 2020 تأیید شده باشد، و می خواهند برای اقامت دائم در کانادا به این کشور سفر می کنند؛
    • دارندگان تأییدیه اقامت دائم (COPR) معتبر که هم اکنون در ایالات متحده ساکن هستند، و COPR آنها در هر تاریخی (حتی پس از 18 مارس 2020) تأیید شده باشد، و می خواهند برای اقامت دائم در کانادا به این کشور سفر کنند.
    • موارد انگشت شماری از استثناهای دیگر نیز وجود دارند که در اینجا فهرست شده اند.

      * بستگان درجه یک عبارتند از: همسر، همسر نکاح عرفی، فرزندان وابسته، نوه (فرزندانِ فرزندان وابسته)، پدر و مادر، ناپدری و نامادری، و متولیان.
      * Flagpoling به عملی گفته می شود که فرد ساکن کانادا جهت فعال سازی وضعیت جدید اقامت دائم، دریافت و یا تمدید اجازه کار یا تحصیل، و یا تغییر در وضعیت اقامت (مثلاً از وضعیت گردشگری به دارنده اجازه کار)، بدون ورود کامل به مرز ایالات متحده آمریکا از کانادا خارج شده و دوباره وارد این کشور شود.

  • ناتوانی در خروج از کانادا / تمدید وضعیت اقامت: اگر شخص مهاجر نمی تواند از کانادا خارج شود، مطمئن شود که وضعیت اقامتش در این مدت باطل نمی شود. مهاجران جهت تمدید وضعیت خود دستورالعمل رسمی سازمان IRCC را دنبال کنند.

سازمان IRCC جهت یاری رسانی به متقاضیان مهاجرت و تحت تأثیر بحران ویروس کرونا، اقدامات ویژه ای در نظر گرفته است. پیشنهاد می شود افراد دارنده درخواست فعال مهاجرت یا کسانی که می خواهند برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند، این اقدامات را دنبال کنند.

 

  • دورکاری و تحصیل در خانه

با جدی شدن تهدید ویروس کرونا در کانادا، افراد در خانه و به صورت غیرحضوری کارهای خود را انجام می دهند. کار کردن یا تحصیل در خانه و عادت کردن به آن همیشه آسان نیست، ولی با رعایت نکاتی می توان به این شرایط جدید بیشتر سازگار شد.

پیشنهاد ما، نکات هفت گانه سایت The Museدر مورد راهکارهایی ساده و در عین حال مؤثر جهت سازگاری با کار در خانه در ایام فاصله گذاری اجتماعی است.

سایت People Managing People هم مجموعه ای از نکات عالی در مورد کار به شکل مؤثر در خانه فهرست کرده است.

 

  • سلامت ذهنی

این ایام برای مردم کانادا به سختی می گذرد که با راه های تقویت سلامت ذهنی، این دوران با سختی کمتری سپری می شوند. در ادامه با برخی از این نکات آشنا می شوید:

رژیم غذایی و تغذیه: رژیم غذایی یکی از اجزای مهم شکل دهنده سلامت ذهنی ما است. از وقت آزاد خود در خانه بهره ببرید و دستورهای آشپزی جدید امتحان کنید. مطمئن شوید که خودتان و عزیزانتان تغذیه مورد نیازتان را دریافت می کنید.

  • یکی از منابع قابل اطمینان برای اطلاعات مربوط به تغذیه، سایت Canada Food Guide است.
  • نشریه نیویورک تایمز دستور پخت غذاهای متعددی را به اشتراک گذاشته است که می توانید آنها را در خانه بپزید.

ورزش: حتی اگر نمی توانید از خانه خارج شوید، باز هم راه هایی برای ورزش وجود دارد.

  • یوگا با آدرین، کانالی در یوتیوب است که جلسه های رایگان یوگا را برای انجام در خانه به اشتراک می گذارد.
  • قدم زدن در بیرون، دویدن یا دوچرخه سواری همچنان گزینه هایی برای فعالیت ورزشی محسوب می شوند، به شرط آنکه فاصله اجتماعی رعایت شود.
  • کانال یوتیوب جف نیپارد اخیراً ویدئوهایی در مورد بدن سازی در خانه به اشتراک گذاشته است. ورزشکارانی که به دلیل بسته شدن باشگاه های بدن سازی نمی توانند وزرش کنند، حتماً نگاهی به ویدئوهای آموزشی او بیندازند.

روان شناسی: اگر افکار منفی دارید و نیازمند کمک هستید، به هیج وجه از گرفتن کمک از روان شناس خجالت زده نشوید. اکنون بسیاری از روان شناس ها از به صورت غیرحضوری جلسات درمانی برگزار می کنند. با روان شناس های نزدیک محل زندگی خود درباره جلسات درمانی غیرحضوری صحبت کنید. علاوه بر این، در سال های اخیر اپلیکیشن های پرطرفداری همچون TalkSpace و BetterHelp از طریق پیام و سایر ارتباطات دیجیتالی، جلسات روان شناسی را به محیط دیجیتال آورده اند.

آرامش فکری و حضور ذهن: صرف چند دقیقه زمان برای تنفس، آرامش و تأمل می تواند به شما کمک کند تا برای روز و هفته پیش رو از نظر ذهنی آماده باشید. اپلیکیشن هایی مثل Calm و HeadSpace می توانند با تمرینات خود، شما را برای برقراری حضور ذهن و آگاهی راهنمایی کنند.

 

منبع خبر: moving2canada.com, september 23, 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar