هشدار: کلاهبرداری جدید به نام افسر مهاجرت کانادا
23 ژانویه 2018 - 2:49
بازدید 467
7

از دیروز که اطلاعات را دریافت کردم و عکس مثلا کارت شناسایی این فرد را دیدم شوکه شدم. یک کلاهبردار تا کجا می تواند وقیح باشد. فردی به نام فرشید الف در کانال های تلگرامی خود را افسر یا به قول خودش افیسر اداره مهاجرت کانادا معرفی می کند. کارت شناسایی را هم که تصویر […]

ارسال توسط :
پ
پ

از دیروز که اطلاعات را دریافت کردم و عکس مثلا کارت شناسایی این فرد را دیدم شوکه شدم. یک کلاهبردار تا کجا می تواند وقیح باشد. فردی به نام فرشید الف در کانال های تلگرامی خود را افسر یا به قول خودش افیسر اداره مهاجرت کانادا معرفی می کند. کارت شناسایی را هم که تصویر آنرا در همین صفحه می بینید ناشیانه تهیه کرده بدون اینکه در زندگی حتی یک کارت شناسایی افسر مهاجرت دیده باشد و با اعتماد به نفس کامل در کانال های تلگرامی به افراد پیشنهاد می دهد که کار مهاجرت آنها را به کانادا در مقابل ۱۳۰۰۰ دلار انجام دهد. 

جالب تر اینکه به عنوان نماینده اداره مهاجرت قرارداد هم می بندد قراردادی که به یک شوخی خنک شبیه تراست تا یک قرارداد.   

این شخص که به نظر فردی بنده آدم کم هوش و بی سوادی است. روش کار بسیار احمقانه و فارغ از هر نوع زیرکی پیش گرفته است، با این وجود دست کم یکی از افرادی که با ما تماس گرفته است از او قرارداد دریافت کرده و در صدد پرداخت وجه به وی بوده است. وی همچنان ممکن است قربانی بگیرد و افرادی را خام کند چرا که معمولا دروغ های بزرک نزد افراد ساده و کم اطلاع باورپذیر ترند به خصوص که این روزها تعداد آدم هایی که می خواهند بروند و زود بروند کم نیست. بنابراین موارد زیر را تذکر می دهم:

دوستان به هوش باشند و به دوستان خود نیز بسپارید. هیچ افسر مهاجرتی حق ندارد با هیچ متقاضی مهاجرتی در تماس باشد جز پس از فایل کردن پرونده و تنها اگر او مسوول پرونده باشد و با رعایت مقررات بسیار. مقررات سخت دولت کانادا برای جلوگیری از فساد اداری تصور اینکه فردی از افسران اداره مهاجرت یا مسوولین آن تلاش کند خدمات مهاجرت ارایه کند و یا از متقاضیان مهاجرت پول دریافت کند، بسیار دور از ذهن است. اگر چنین فرد احمقی پیدا شود، عملا زندگی کاری و حرفه ای و مالی خود را به فنا داده است. 

حتی پس از بازنشستگی یا خروج از اداره مهاجرت حتی اگر لباس وکیل یا مشاور مهاجرت بپوشند باز هم نمی توانند در تبلیغات خود یا در معرفی خود به متقاضیان مهاجرت اشاره ای به سابقه خود بکنند، چه رسد به اینکه به عنوان افسر مهاجرت با کسی قرارداد ببندند. چنین کاری می تواند مجوز کار وی را ابطال کرده و تبعات سختی داشته باشد.

از این فراتر اگر کسی به عنوان وکیل و یا مشاور فعالیت می کند و در تبلیغات و یا گفتار خود به گونه ای جلوه دهد که با افسر یا افسران اداره مهاجرت و یا مسوولین ادارات مهاجرت در هر سطحی روابط ویژه دارد و می تواند پرونده ها را با رابطه به نتیجه برساند نیز تخلف کرده است و تبعات سختی در انتظار وی است.  

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar