پاسپورت کانادایی، هشتمین پاسپورت معتبر جهان
24 جولای 2022 - 9:29
بازدید 466
4
با پاسپورت کانادایی و بدون نیاز به اخذ ویزا  امکان سفر به ۱۸۵ کشور جهان وجود دارد
ارسال توسط :
پ
پ

با پاسپورت کانادایی و بدون نیاز به اخذ ویزا  امکان سفر به ۱۸۵ کشور جهان وجود دارد

در رتبه‌بندی پاسپورت‌های جهان در سه ماهه دوم سال جاری میلادی بر مبنای شاخص « هنلی»، پاسپورت کانادایی همراه با  پاسپورت کشورهای استرالیا، جمهوری چک، یونان و مالت با کسب امتیاز ۱۸۵ در جایگاه هشتم قرار گرفت.

بر پایه رده‌بندی انجام شده برای پاسپورت‌های ۱۹۹ کشور، پاسپورت ژاپن در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ نیز همچون سه سال گذشته جایگاه معتبرترین پاسپورت جهان را حفظ کرد. البته سنگاپور صدرنشینی مشترک با ژاپن را از دست داد و با کره‌جنوبی در رتبه دوم قرار گرفت. پاسپورت کشورهای سنگاپور و کره جنوبی با امتیاز ۱۹۲ در جایگاه دوم و آلمان و اسپانیا با امتیاز ۱۹۰ در جایگاه سوم قرار گرفتند.

با استفاده از پاسپورت ژاپنی می‌توان به ۱۹۳ کشور جهان بدون نیاز به اخذ ویزا سفر کرد، تعداد مقاصد سفر در مقایسه با سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی یک مورد افزایش یافته است.

ایالات متحده با امتیاز ۱۸۶ همراه با بلژیک، نیوزلند، نروژ و سوئیس و با اختلاف اندکی از کانادا در رده هفتم جدول قرار گرفت.

در نهایت پاسپورت افغانستان با ۲۷ امتیاز در جایگاه ۱۱۲ یعنی آخرین جایگاه جدول قرار گرفت. عراق با امتیاز ۲۹ و سوریه با امتیاز ۳۰ به سختی توانستند پیش از افغانستان قرار گیرند.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

چگونه شهروندی کانادا را دریافت کنیم؟

برنامه ریزی سفر به کانادا در ۱۰ مرحله آسان

شرایط شهروندی کانادا

پاسپورت ایران که در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ همراه با پاسپورت جمهوری دموکراتیک کنگو در جایگاه ۱۰۱ قرار داشت، در سه ماهه سوم سال جاری به رتبه ۱۰۲ تنزل کرده است. با این حال، در مقایسه با ابتدای سال ۲۰۲۲ با پاسپورت ایران به جای ۴۲ کشور می‌توان به ۴۳ کشور بدون روادید سفر کرد.

شاخص پاسپورت هنلی ۱۷ سال است که با شرکت مشاوره جهانی شهروندی و اقامت «Henley & Partners» هر ساله رتبه‌بندی پاسپورت‌های کشورهای جهان را در فصول مختلف منتشر می‌کند. این شاخص با استفاده از داده‌های سازمان حمل و نقل هوایی بین المللی (یاتا) ، گذرنامه‌ها را بر اساس تعداد مقاصدی که دارندگان آن‌ها می‌توانند بدون ویزا به آن‌ها سفر داشته باشند، رتبه‌بندی می‌کند. طبق این شاخص ۱۹۹ پاسپورت برای سفر به ۲۲۷ مقصد در ۱۱۲ جایگاه به ترتیب اعتبار رده‌بندی می‌شوند. کشورها بر اساس تعداد مقاصدی که می‌توانند بدون ویزا سفر کنند گاه به‌طور مشترک در یک رده قرار می‌گیرند.

در وب‌سایت شرکت «Henley & Partners» خاطرنشان شده است که امتیاز کل برای هر پاسپورت برابر است با تعداد مقاصدی که برای سفر به آنها نیازی به ویزا نیست.

کانادا به طور مرتب در میان کشورهایی با معتبرترین پاسپورت های جهان قرار می‌گیرد و پاسپورت این کشور دسترسی بدون ویزا را که به عنوان معیاری برای سنجش آزادی شهروندان یک کشور در نظر گرفته می شود به ۱۸۵ مقصد ممکن می‌کند.

پاسپورت کانادایی در سال ۲۰۱۴ به رتبه دوم در شاخص هنلی رسید، سپس تا سال ۲۰۱۶ به رتبه ششم سقوط کرد و چهار سال در آن جایگاه ماند. با این حال پس از همه‌گیری و قوانین سختگیرانه سفری سال گذشته به رده هشتم رسید و تاکنون در آن رده ثابت مانده است.

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹، ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ یا ۰۲۱۵۹۱۷۴۰۰۰ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar