هزینه‌ درخواست مهاجرت به کانادا چقدر است
14 آگوست 2020 - 20:30
بازدید 537
7

به تازگی استان «بریتیش کلمبیا» هزینه درخواست برای جریان «مهاجرت از طریق مهارت و تخصص» را افزایش داده است، با وجود افزایش هزینه، این برنامه هنوز جزء گران ترین برنامه های مهاجرتی کانادا نیست. هزینه درخواست از طریق جریان «مهاجرت از طریق مهارت و تخصص» در «برنامه مهاجرتی استان بریتیش کلمبیا» (BC PNP)، معادل هزار […]

ارسال توسط :
پ
پ

به تازگی استان «بریتیش کلمبیا» هزینه درخواست برای جریان «مهاجرت از طریق مهارت و تخصص» را افزایش داده است، با وجود افزایش هزینه، این برنامه هنوز جزء گران ترین برنامه های مهاجرتی کانادا نیست. هزینه درخواست از طریق جریان «مهاجرت از طریق مهارت و تخصص» در «برنامه مهاجرتی استان بریتیش کلمبیا» (BC PNP)، معادل هزار و150 دلار خواهد بود که پیشتر، فقط 700 دلار بود. بنا به اظهار دولت بریتیش کلمبیا، افزایش هزینه باعث می شود دولت خدمات بهتری به متقاضیان رو به رشد «برنامه مهاجرتی استان» (PNP) ارائه دهد. در حال حاضر 9500 متقاضی مهاجرت به بریتیش کلمبیا، منتظر دریافت اقامتِ دائم هستند.

 

بیشتر متقاضیان متخصصی که نامزدی استانی دریافت کرده اند باید هزینه ای بین 250 تا 2000 دلار برای درخواستشان بپردازند.  هیچ هزینه درخواستی برای برنامه های مهاجرتی استان های آلبرتا، نوااسکوشیا و قلمروهای شمال غربی یا یوکان وجود ندارد. متقاضیان کارآفرین در اکثر استان ها معمولاً باید مبلغ بیشتری، بین 1000 تا 3500 دلار بپردازند.

 

طبق قانون اساسی کانادا، مهاجرت در حوزه صلاحیت مشترک فدرال و استانی است. به این ترتیب، دولت های استانی و فدرال مجازند برنامه هایی جهت انتخاب مهاجران متخصص اجرا کنند. «برنامه های مهاجرت استانی» از سال 1998 راه اندازی شده اند و این برنامه ها به استان ها و قلمروها اجازه می دهند تا مهاجرانی را جذب کنند که نیازهای بازارِ کار را برآورده می سازند.

 

هزینه پردازش درخواست

هزینه درخواست یا پردازش استانی که به هزینه های مهاجرت فدرال اضافه می شوند، توسط هر استان و قلمرو تعیین می گردد.

  • برنامه مهاجرتی استان آلبرتا (AINP) ، رایگان
  • برنامه مهاجرتی استان بریتیش کلمبیا(BC PNP) ، 1150 دلار
  • برنامه مهاجرتی استان منیتوبا (MPNP)، 500 دلار
  • برنامه مهاجرتی استان نیوبرانزویک (NBPNP)، 250 دلار
  • برنامه مهاجرتی استان نیوفاندلند و لابرادور (NLPNP)، 250 دلار
  • برنامه مهاجرتی استان نوااسکوشیا(NSNP) ، رایگان
  • برنامه مهاجرتی قلمروهای شمال غربی (NTNP)، رایگان
  • برنامه مهاجرتی استان انتاریو(OINP) ، 1500-2000 دلار
  • برنامه مهاجرتی جزیره پرنس ادوارد (PEI PNP)، 300 دلار
  • برنامه مهاجرتی استان ساسکاچوان (SINP)، 350 دلار
  • برنامه مهاجرتی قلمرو یوکان(YNP) ، رایگان

برنامه های مهاجرت استانی از دهه 1990 میلادی رشد قابل توجهی داشته است. امروزه این برنامه ها دومین مسیر پرطرفدار برای کسب اقامتِ دائم برای مهاجران کانادا و متداول ترین مسیر از طریق «سیستم اکسپرس انتری» هستند.

 

جنبه های مثبت و منفی مسیرهای مهاجرت

برای انتخاب بهترین برنامه مهاجرتی که مطابق شرایط افراد باشد، باید به جنبه های مثبت و منفی هر کدام توجه کرد. از طرف دیگر، «برنامه های مهاجرتی استانی» مسیرهایی را برای اقامت دائمِ افرادی فراهم می کند که واجد شرایط «سیستم اکسپرس انتری» نیستند اما دارای ویژگی هایی هستند که نیازهای بازار کار منطقه را برطرف می کنند. متقاضیانی که واجد شرایط «سیستم اکسپرس انتری» هستند از استاندارد پردازش سریع سیستم بهره مند می شوند.

 

متقاضیان «سیستم اکسپرس انتری» که نامزدی استانی دارند، علاوه بر امتیاز «سیستم جامع رتبه بندی» (CRS)،600 امتیاز دیگر نیز کسب می کنند که تضمینی برای دریافت «دعوت نامه برای درخواست» (ITA) جهت اقامت دائم است. افرادی که بدون نامزدی استانی در «استخر سیستم اکسپرس انتری» هستند، شانس کمتری برای دریافت «ITA» دارند.

 

با این وجود، معایبی در درخواست برای «برنامه مهاجرتی استانی» وجود دارد. مثلا زمان پردازش آن طولانی تر است، به ویژه اگر متقاضیان واجد شرایط «سیستم اکسپرس انتری» نباشند. وبسایت «اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا» (IRCC)  استاندارد پردازش نوزده ماهه برای اقامت دائم از طریق «برنامه های مهاجرتی استانی» تعیین کرده است. این زمان برای متقاضیان «برنامه مهاجرتی استانی» که «ITA» شان را از طریق «سیستم اکسپرس انتری» دریافت کرده اند، شش ماه یا کمتر از شش ماه است. زمان پردازش اداره مهاجرت کانادا، علاوه بر مدت زمان یک ماهه یا سه ماهه ای است که طی آن هر استان یا قلمرو، درخواست مهاجرت استانیِ فرد متقاضی را پردازش می کنند.

 

مهاجرانی که امتیاز «CRS» بالاتری دارند، می توانند «ITA» را مستقیما از طریق «سیستم اکسپرس انتری» دریافت کنند. این مهاجران علاوه بر پردازش سریع تر، در هزینه های درخواست «برنامه مهاجرتی استانی» هم صرفه جویی می کنند. این متقاضیان فقط باید هزینه های پردازش اداره مهاجرت فدرال را بپردازند.

 

هزینه های پردازشِ درخواستِ اقامت دائم برای اداره مهاجرت فدرال

هزینه پردازش اداره مهاجرت فدرال جهت درخواست اقامت دائم برای هر فرد مجرد، معادل 1325 دلار است. زوج ها هرکدام باید معادل 1325 دلار و به ازای هر فرزند وابسته 225 دلار بپردازند. علاوه بر اینها، هزینه بیومتریک برای افراد مجرد معادل 85 دلار و برای هر خانواده، معادل170 دلار است.

 

در نهایت، بهترین انتخاب برای فرد متقاضی، ورود به «استخر سیستم اکسپرس انتری» است. ورود به استخر رایگان است و شانس آنها را برای دریافت «ITA» از دولت فدرال یا دعوت نامه از استان یا قلمرو، جهت کسب اقامت دائم افزایش می دهد. علاوه بر ورود به «استخر سیستم اکسپرس انتری»، متقاضی می تواند به منظور افزایش احتمال دریافت اقامت دائم خود، مستقیماً برای «برنامه مهاجرتی استانی» درخواست بدهد.

 

دولت کانادا قصد دارد در سال جاری از طریق صدها جریان مهاجرت اقتصادی، به 200 هزار مهاجر برای برنامه های اقتصادی  پذیرش بدهد. پیش بینی می شود از این تعداد، حدود نود هزار مهاجر از طریق سه برنامه «سیستم اکسپرس انتری» فدرال، و 65 هزار مهاجر از طریق «برنامه های مهاجرتی استانی» وارد کانادا بشوند.

 

منبع خبر: CIC News, August 12, 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar