هجوم چینی‌های به برنامه مهاجرت سرمایه‌گذاری امریکا (EB۵)
27 آوریل 2012 - 9:16
بازدید 348
8

تغییراتی که به تازگی در برنامه‌های مهاجرتی کانادا اعمال شده، سبب شده تا سرمایه‌گذاران چینی تمایل بیشتری به استفاده از برنامه EB-۵ امریکا از خود نشان دهند. از سال‌های دهه نود میلادی به این سو، کانادا یکی از مقاصد ایده‌آل برای سرمایه‌داران چینی بوده است. هم‌اکنون این افراد برای دریافت این نوع از ویزا، باید […]

ارسال توسط :
پ
پ

تغییراتی که به تازگی در برنامه‌های مهاجرتی کانادا اعمال شده، سبب شده تا سرمایه‌گذاران چینی تمایل بیشتری به استفاده از برنامه EB-۵ امریکا از خود نشان دهند.

از سال‌های دهه نود میلادی به این سو، کانادا یکی از مقاصد ایده‌آل برای سرمایه‌داران چینی بوده است. هم‌اکنون این افراد برای دریافت این نوع از ویزا، باید حداقل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار سرمایه داشته باشند. چنانچه فرد سرمایه‌گذار مبلغ ۸۰۰ هزار دلار را برای مدت ۵ سال نزد دولت فدرال یا دولت کبک سرمایه‌گذاری کند، می‌تواند از امتیاز حق اقامت دائم بدون شرط نیز برخوردار شود. به دلیل تضمین کامل از جانب دولت‌های فدرال یا کبک، مبلغ سرمایه مذکور کاملا محافظت شده است. این سرمایه صرف توسعه اقتصادی خواهد شد و در پایان سال پنجم به سرمایه‌گذار بازخواهد گشت [یا بر اساس توافق بین سرمایه‌گذار و بانک در قالب پرداخت تسهیلات بانکی انجام می‌شود.] به دلیل شرایط مطمئن‌تر برنامه سرمایه‌گذاری کانادا و اخذ آسان‌تر حق اقامت دائم در این کشور، طی ۱۵ سال گذشته دریافت ویزای سرمایه‌گذاری کانادا یکی از مهم‌ترین انواع ویزا برای آژانس‌های مهاجرتی چینی بوده است. اما الان اوضاع به‌کلی تغییر کرده و در حال حاضر بیش از ۶۰۰ آژانس مهاجرتی چینی به بررسی و معرفی ویزای EB-۵ امریکا و ویزاهای سرمایه‌گذاری کشورهای اروپایی پرداخته‌اند.

مهم‌ترین اصلاحات انجام شده که اخیرا سبب شده تا شرایط برای بیزینس‌های مهاجرتی چینی به شکل بسیار مشخصی تغییر نماید این بوده است که برنامه سرمایه‌گذاری کانادایی در سال ۲۰۱۱ خیلی زود به سقفی که از نظر تعداد تقاضاهای دریافتی برای آن تعیین شده بود رسید و در حال حاضر نیز «برای انجام برخی اصلاحات» بسته شده است. همین امر سبب شده تا بسیاری از این آژانس‌های چینی بعد از آن با موارد و تقاضاهای کمتر سودده مهاجرتی، که می‌توانند به مشتریان خود پیشنهاد دهند، سر و کار داشته باشند و از میزان درآمدهایشان به شدت کاسته شود.

مسئولان مهاجرتی کانادا پیشنهاد می‌کنند که بهتر است دولت در اصلاحاتی که قرار است در مورد برنامه مهاجرتی سرمایه‌گذاری انجام دهد، تمرکز خود را بر جذب متقاضیان کارآفرین و سرمایه‌گذار و البته نوآور قرار دهد زیرا این رویکرد می‌تواند به ایجاد اشتغال در کانادا منجر گردد. در تاریخ ۱۷ ایپریل سال ۲۰۱۲، سقف ۲ هزار و ۷۰۰ موردی پذیرش مهاجران سرمایه‌گذار در استان کبک نیز بعد از گذشت تنها ۹ روز از اعلام سقف مذکور تکمیل شد و به این ترتیب با بسته شدن تنها روزنه امید برای آژانس‌های چینی و مشتریان به دنبال دریافت اقامت کانادا، شرایط برای آنها بدتر از قبل شد.

 در حال حاضر برنامه سرمایه‌گذاری کبک بسته شده و این امر سبب ناراحتی زیادی برای آژانس‌های مهاجرتی چینی شده است که تا ماه مارچ سال ۲۰۱۳ دیگر هیچ موردی را در کانادا برای ارائه به مشتریان خود ندارند. در حال حاضر بسیاری از این آژانس‌ها توجه خود را به برنامه مهاجرتی EB-۵ امریکا معطوف ساخته‌اند و این برنامه به یکی از موارد جدی جایگزین برای آنها تبدیل شده است. در نظرسنجی انجام شده توسط موسسه Gallop که در ماه ایپریل انجام شد، ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور چین علاقه‌مند به مهاجرت به امریکا و یا دیگر کشورهای جهان هستند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar