نگاهی به عملکرد استان های کانادا در سه ماه آخر 2017
04 ژانویه 2018 - 23:19
بازدید 544
6

سه ماه آخر سال 2017، از پر مشغله ترین ماه های سال برای استان های کانادا بود چرا که برنامه های انتخابی استان های کانادا در این سه ماه بیش از پیش مورد محبوبیت متقاضیان مهاجرت به کانادا قرار گرفت.  این برنامه های انتخابی که به استان های کانادا اختیارات لازم را می دهد تا […]

ارسال توسط :
پ
پ

سه ماه آخر سال 2017، از پر مشغله ترین ماه های سال برای استان های کانادا بود چرا که برنامه های انتخابی استان های کانادا در این سه ماه بیش از پیش مورد محبوبیت متقاضیان مهاجرت به کانادا قرار گرفت. 

این برنامه های انتخابی که به استان های کانادا اختیارات لازم را می دهد تا متقاضیان را بر اساس نیاز بازار کار استان ها، انتخاب کنند، بیشتر در استان های انتاریو، بریتیش کلمبیا، منیتوبا مورد توجه متقاضیان بوده است.

انتاریو

اوایل نوامبر 2017 بود که استان انتاریو استریم نیروی متخصص از طریق سیستم اکسپرس انتری را بازگشایی کرد و تعداد زیادی دعوت نامه صادر کرد که از این طریق استان توانست متقاضیان موجود در استخر اکسپرس انتری فدرال را برای برنامه انتخابی خود گزینش کند.

 این برنامه مهاجرتی به متقاضیانی که قبلا در برنامه اکسپرس انتری دولت فدرال ثبت نام کرده اند، این امکان را می دهد که در یک برنامه مهاجرتی استانی نیز درخواست خود را ثبت کنند. زمانی که متقاضی پروفایل اکسپرس انتری داشته باشد و استان هم به وی گواهی نامزدی (nomination certificate) بدهد، ۶۰۰ امتیاز اضافی در سیستم امتیاز دهی جامع به متقاضی اضافه می شود.

 

بریتیش کلمبیا

برنامه انتخابی این استان، تعداد 1738 در پنج نوبت در بازه  زمانی 11 اکتبر تا 13 دسامبر دعوت نامه صادر کرد.

این استان در تاریخ اول و 29 نوامبر تعداد 23 دعوت نامه برای متقاضیان برنامه کارآفرینی صادر کرد.

 

منیتوبا

مهم ترین موضوعی که در خصوص استان منیتوبا در سه ماه آخر سال 2017 اتفاق افتاد، تغییراتی  بود که این استان در 15 نوامبر در برنامه های مهاجرتی خود ایجاد کرد.

در تاریخ 31 اکتبر، 395  متقاضی برنامه نیروی متخصص این استان، دعوت نامه اقدام به درخواست (Letter of Advice to Apply) دریافت کردند و اکنون می توانند برای برنامه مهاجرتی استانی MPNP اقدام کنند.

یکی از این تغییرات مهم این بود که برنامه سرمایه گذاری در بیزنس استان منیتوبا، شبیه برنامه های کارآفرینی استان های بریتیش کلمبیا و انتاریو شده است که بعد از پذیرش پرونده در استان، متقاضی ویزای کار دریافت خواهد کرد و موظف است حداکثر تا 24 ماه بعد از ورود با ویزای کار بیزینس متعهد شده را اجرایی کند و بعد از ایجاد بیزینس و انجام شرایط متعهد شده می تواند قبولی استان را بگیرد و برای اقامت دائم اقدام کند.

در چهار نوبت در تاریخ های 31 اکتبر، 23 نوامبر، 13 دسامبر و 29 دسامبر، در مجموع تعداد 943 دعوت نامه برای نیروی متخصص حاضر در منیتوبا و 156 دعوت نامه برای نیروی متخصص خارج از منیتوبا صادر شد.

 

ساسکچوان

استان ساسکچوان نیز یکی از پرمشغله ترین استان های کانادا در سه ماه آخر سال 2017 بود. بازگشایی برنامه های مهاجرتی نیروی متخصص و کارآفرینی از جمله اتفاقات مهم این استان بود. 

با بازگشایی برنامه نیروی متخصص از طریق اکسپرس انتری در تاریخ 26 اکتبر، 1000 متقاضی توانستند پرونده های خود را ثبت کنند و در دو نوبت قبل نیز در اوایل 2017، 1200 متقاضی توانسته بودند پرونده های خود را ثبت کنند .

برنامه کارآفرینی این استان نیز در تاریخ 31 اکتبر، تعداد 265 دعوت نامه صادر کرد.

همچنین با بازگشایی  برنامه نیروی متخصص این استان از طریق OID در اول ژانویه حدود 4000 متقاضی موفق به ثبت پرونده هایشان شدند و این استان تغییراتی را نیز در برنامه نیروی متخصص خود ایجاد کرد.

 

نوا اسکوشیا

استان نوا اسکوشیا نیز در 9 دسامبر، جریان Nova Scotia Demand: Express Entry stream  را برای زیرگروه ب بازگشایی کرد و تعداد 225 متقاضی پذیرفت.

گروه ب آن دسته از متقاضیانی هستند که  پیشنهاد کار از سوی کارفرما یا همان جاب آفر ندارند اما در یکی از مشاغل مورد نیاز استان، سابقه کاری دارند و گروه الف آن دسته از متقاضیانی هستند که جاب آفر دارند و برنامه برای این دسته همیشه باز است. برای آشنایی با شرایط لازم برای گروه الف و ب اینجا را بخوانید. 

 

آلبرتا

بر اساس اعلام اداره مهاجرت استان آلبرتا، این استان در نظر داشت که از تاریخ 2 ژانویه 2018 تغییراتی را در جریان های مهاجرتی خود ایجاد کند؛ از یک طرف تعداد جریان های مهاجرتی و زمان بررسی پرونده ها را کاهش دهد و از طرف دیگر فرآیند بررسی درخواست ها را تسهیل شود و شرایط جذب متقاضیان را برای همه بخش های صنعت عادلانه تر کند. اما اداره مهاجرت اعلام کرد که تغییرات با تاخیر انجام خواهد شد. 

اداره مهاجرت آلبرتا نیز در اکتبر اعلام کرد که در سال جدید دو استریم با عناوین  Alberta Opportunity Stream  و  Alberta Express Entry Stream بازگشایی خواهد کرد.

جریان مهاجرتی فرصت در آلبرتا جایگزین دو جریان مهاجرتی دیگر به نام های Employer-Driven Stream و Strategic Recruitment Stream  می شود. پرونده های کامل این دو جریان مهاجرتی که قبل از تاریخ اول ژانویه 2018، ارسال شوند، قابل قبول هستند و بررسی می شوند و همه پرونده هایی که در فرآیند بررسی قرار دارند با همان قوانین و مقررات زمان ثبت پرونده بررسی خواهند شد.

برنامه انتخابی استان آلبرتا، همچنین از طریق سیستم اکسپرس انتری نیز پرونده خواهد پذیرفت و بدین ترتیب این استان می تواند تعداد مشخصی از متقاضیان را از سیستم اکسپرس انتری فدرال انتخاب یا به عبارتی نامینیت کند.

 

سال 2018 در یک نگاه

نگاهی اجمالی به برنامه های مهاجرتی کانادا در سال 2018 نشان می دهد که استان های کانادا برنامه کاری شلوغی در سال جدید داشته باشند و در راستای برنامه های مهاجرتی دولت فدرال، استان ها نیز بیش از پیش درگیر معقوله مهاجرت خواهند شد. پذیرش 55 هزار متقاضی در سال 2018 هدفی است که نشانی دهنده افزایش 8 درصدی به نسبت 51 هزار نفر سال 2017 می باشد.

 

سال

حداقل

حداکثر

تعداد هدف

درصد افزایش

2017

49000

54000

51000

 

2018

53000

57400

55000

4000 نفر (8 درصد)

2019

57000

63500

61000

6000 نفر (11 درصد)

2020

62000

68500

67800

6800 نفر (11 درصد)

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar