نکات مفید برای متقاضیان آزمون آیلتس
24 آوریل 2022 - 6:16
بازدید 608
6
اعتماد به نفس خود را تقویت کرده و با جزئیات آزمون آیلتس بیشتر آشنا شوید تا نمره خود را به بالاترین سطح ممکن برسانید.
ارسال توسط :
پ
پ

اعتماد به نفس خود را تقویت کرده و با جزئیات آزمون آیلتس بیشتر آشنا شوید تا نمره خود را به بالاترین سطح ممکن برسانید. آیلتس متداول‌ترین آزمون زبان انگلیسی با ریسک بالای قبولی در جهان است.

بسیاری برای تحقق بلندپروازی‌های آکادمیک و حرفه‌ای خود در آزمون آیلتس شرکت می‌کنند. برخی مواردِ خاص در آیلتس وجود دارند که باید در زمان نزدیک به برگزاری آزمون به آن‌ها بپردازید تا بهترین نمره ممکن را بگیرید. در این مقاله به مهم‌ترین نکاتی خواهیم پرداخت که برای افزایش اعتماد به نفس خود و آشنایی با آیلتس باید بدانید تا نمره خود را به حداکثر برسانید. درک اینکه در این آزمون چه چیزها و اطلاعاتی از شما خواسته می‌شود و چگونگی نمره دهی در آن، در کنار انجام تمرین‌های مناسب در زمینه مهارت‌ها و استراتژی‌های مرتبط، می‌توانند کارساز بوده و تغییر اساسی در نتیجه آزمون شما ایجاد کنند.

اینکه بدانید در آزمون آیلتس از شما چه انتظاری می‌رود، برای گرفتن بهترین نتیجه بسیار حیاتی است. برای شروع باید مشخص کنید که به کدام آیلتس نیاز دارید، آکادمیک یا جنرال و البته چه زمانی نتیجۀ آزمون خود را لازم دارید. سطح نمره آیلتس برای متقاضیان توسط سازمان‌هایی تعیین می‌شود که آن را درخواست می‌کنند، مانند دانشگاه‌ها و مقامات مهاجرت و معمولاً در وب‌سایت‌های دانشگاهی و دولتی در قسمت “شرایط زبان” درج می‌شود.

انتخاب چگونگی برگزاری آزمون

شما می‌توانید آزمون آیلتس را به صورت حضوری یا آنلاین انجام دهید، هر دو روش برای متقاضیان فراهم است. این امر فقط یک انتخاب شخصی است، چرا که محتوای آزمون‌ها و نمره دهی آن‌ها یکسان است. اگر قصد دارید آیلتس را به شکل آنلاین انجام دهید، باید پیشتر تمرین‌هایی را برای این کار انجام داده و با عملکرد سیستم و میانبرهای صفحه کلید (مانند CTRL+ C) آشنا شده باشید.

آزمون آیلتس آنلاین که آیلتس اندیکاتور هم نامیده می‌شود، به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و تا زمان فراهم شدن مجدد شرایط برگزاری حضوری آزمون، جایگزین آزمون آیلتس آکادمیک شده است. فقط دانشگاه‌های خاصی این آزمون را، آن هم به صورت مشروط، می‌پذیرند. آزمون آیلتس اندیکاتور تنها در کشورهایی برگزار می‌شود که امکان برگزاری آزمون آیلتس به صورت حضوری وجود ندارد. این آزمون از افرادی که قصد مهاجرت غیر تحصیلی دارند، پذیرفته نیست.

همچنین باید سطح زبان فعلی خود را تعیین کرده و در مورد مدت زمان مورد نیاز برای مطالعه و بهبود مهارت‌های زبانی خود واقع‌بین باشید تا نمره مورد نیاز خود را کسب کنید.

آشنایی با شکل برگزاری آزمون آیلتس اولین گام ضروری است، از جمله دانستن زمان‌بندی آن، تعداد بخش‌ها و انواع سؤالات و پرسش‌ها، زیرا اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد. اطمینان حاصل کنید که پیش از انجام آزمون اصلی خود، چندین آزمون آزمایشی و تمرینی آیلتس انجام داده باشید. انجام آزمون‌های آزمایشی به شما امکان می‌دهد تا مهارت‌هایی را تقویت کنید که برای به گرفتن نمره مورد نیاز خود به آن‌ها نیاز دارید.

نکاتی برای بخش‌های مختلف آزمون آیلتس

Listening

در آزمون شنیداری (Listening)، پرسش‌ها کمی پیش از پخش مکالمه به متقاضیان داده می‌شوند. شما باید از این زمان بیشترین و بهترین استفاده را کرده و سعی کنید متوجه شوید که شخصیت‌های مکالمه چه کسانی هستند و موضوع آن چیست. این کار به شما کمک می‌کند تا بدانید در مکالمۀ انجام‌شده به دنبال چه چیزی باشید و اطلاعات داده‌شده در آن را پیش‌بینی کنید. همچنین برای پیش‌بینی اینکه به چه اطلاعاتی نیاز دارید، زیر کلمات کلیدی را در سؤالات خط بکشید و به جاهای خالی توجه کنید. این کار شما را متمرکز نگه می‌دارد و می‌تواند به کاهش اضطراب امتحان کمک کند.

شما به تمرین‌های مرتبط با مهارت شنیداری نیاز دارید. برنامه‌های بحث و گفتگوی رادیویی و تلویزیونی، پادکست‌ها و غیره برای این کار بسیار مفید خواهند بود. از آنجایی که آیلتس یک آزمون انگلیسی بین‌المللی است، باید با لهجه‌های مختلف آن از جمله بریتیش، آمریکایی، استرالیایی و کانادایی آشنا باشید.

Reading

در آزمون خواندن (Reading)، شما باید متنی را با حدود ۲۷۰۰ کلمه نوشته و در عرض یک ساعت به ۴۰ پرسش پاسخ دهید. شما باید به زمان‌بندی این بخش که ۲۰ دقیقه برای هر قسمت است، توجه داشته و پایبند باشید. بهتر است فقط قسمت‌هایی از متن‌ها را بخوانید که برای پاسخ دادن به پرسش‌ها نیاز دارید. بنابراین بهبود مهارت‌های خواندن، مانند مرور و خوانشِ سریع، ضروری است زیرا این مهارت‌ها به شما امکان می‌دهند به سرعت قسمت‌هایی از متن را پیدا کنید که برای پاسخگویی به پرسش‌ها به آن‌ها نیاز دارید. شما باید تکنیک‌های مختلفی را برای پاسخ دادن به انواع مختلف پرسش یاد گرفته و دایره واژگان خود را هم افزایش دهید.

Writing

برای آزمون نوشتاری (Writing) آیلتس آکادمیک، باید فرمت پاسخ‌ها و زبان مورد نیاز را برای توصیف نمودارها بلد باشید. قالب یک مقاله استاندارد شامل یک مقدمه مشخص، متن با پاراگراف‌ها و جملات موضوعی و یک نتیجه‌گیری کوتاه است.

Speaking

برای آزمون مکالمه (Speaking) آیلتس، مطمئن شوید که با شکل و انواع پرسش‌ها آشنایی دارید. شما در هر سه بخش از آزمون مکالمه نیاز به تمرین دارید، به ویژه در شکل‌دهی تدریجی مکالمه تک نفرۀ (مونولوگ) ۲ دقیقه‌ای و کار روی افزایش تسلط و اعتماد به نفس خود. حتماً نمونه کارهایی را برای تمرین مکالمه فراهم کنید. برای تمرین بهتر صدای خودتان را ضبط کرده، به آن گوش دهید و نقاط ضعف خود را مشخص کنید. برای پیشرفت در کارتان و گرفتن نتیجه‌ای مطلوب، تمرین‌های مرتبط زیادی را انجام دهید.

خدمات شرکت کنپارس

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹، ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ یا ۰۲۱۵۹۱۷۴۰۰۰ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar