نکاتی در مورد اشتغال در آزمایشگاه تشخیص پزشکی
13 ژوئن 2013 - 11:15
بازدید 188
6

مدتی قبل یکی از دوستان مخاطب سایت پرسشی در ارتباط با امکان اشتغال در آزمایشگاه تشخیص پزشکی و ارتباط مدرک تحصیلی ایشان با این موضوع، مطرح کردند که به ایشان پاسخ داده شد. این پاسخ با پرسش‌های و اظهارنظرات دیگری در قالب کامنت همراه شد که توضیح بیشتری را طلب کرد. اما نکته‌ای در این […]

ارسال توسط :
پ
پ

مدتی قبل یکی از دوستان مخاطب سایت پرسشی در ارتباط با امکان اشتغال در آزمایشگاه تشخیص پزشکی و ارتباط مدرک تحصیلی ایشان با این موضوع، مطرح کردند که به ایشان پاسخ داده شد. این پاسخ با پرسش‌های و اظهارنظرات دیگری در قالب کامنت همراه شد که توضیح بیشتری را طلب کرد. اما نکته‌ای در این اظهارنظرها بود که نشان می‌داد عزیزان پرسش‌گر چندان با مکانیزم دریافت مجوز شغلی در رشته‌های رگولیتد (نیازمند به دریافت مجوز رسمی برای اشتغال در آن رشته) آشنایی ندارند و در واقع همین نکته سبب طرح آن پرسش‌ها و ابهامات بوده است. اگرچه در گذشته در قالب همین وبلاگ یا وبسایت‌های دیگر کنپارس یا نشست‌ها و کارگاه‌ها به دفعات متعدد در باره بحث رشته‌های رگولیتد در کانادا سخن گفته شده اما با توجه به ابهامات مطرح شده، بر اساس همین بحث مطرح شده یک بار دیگر به مرور دریافت مجوز شغلی می‌پردازیم.

بر این اساس، این متن دو بخش درهم تنیده دارد. در بخش اول، تمرکز بر روی اشتغال به عنوان medical laboratory technologist or technician  (یا چند مورد مرتبط) است و در بخش دوم توضیحات بیشتری در مورد دریافت مجوز شغلی در رشته‌های رگولیتد در کانادا که می‌تواند به کار همه مخاطبان بیاید و تنها مختص به شاغلین این رشته خاص نمی‌شود. توصیه من به کسانی‌که در اندیشه مهاجرت به کانادا و اشتغال در یکی از مشاغل رگولیتد (به‌ویژه در حوزه بهداشت و درمان) در این کشور هستند این است که همه متن را بخوانند اما اگر فرصت محدودی دارند به نکات مطرح شده و همچنین پرسش و پاسخ انتهایی نگاهی دقیق‌تر بیاندازند.

یادآوری: فرض من در اینجا بر این بوده که مخاطبان، از آن میزان دانش و مهارت در زبان انگلیسی برخوردار هستند که بتوانند محتوای لینک‌های معرفی شده را مطالعه و فهم کنند. البته فهم مطالب این لینک‌ها دشوار نیست و با سطح متوسط از دانش انگلیسی به سادگی قابل درک هستند.

نکاتی در مورد اشتغال تخصصی و حرفه‌ای در آزمایشگاه تشخیص پزشکی

به‌ویژه برای فارغ‌التحصیلان میکروبیولوژی

پرسش‌:

یک سوال ذهن من و بسیاری از دوستان را که عازم کانادا هستیم مشغول کرده است:
ما لیسانس میکروبیولوژی داریم   NOC ۲۱۲۱و همگی در ایران در بخش میکروب آزمایشگاه تشخیص طبی مشغول کار هستیم.
آیا می‌توانیم همین شغل را در کانادا ادامه دهیم یا این شغل در کانادا مخصوص مدارک دیگری است؟
خیلی ممنون خواهیم شد ما را راهنمایی فرمایید. پاسخ شما ابهامات بسیاری از برنامه‌ریزی ما را رفع می‌کند.

برای مطالعه متن کامل این نوشتار، اشنایی با نکات مهمی که هر متقاضی دریافت مجوز شغلی در مشاغل رگولیتد به‌ویژه در حوزه بهداشت و درمان باید به آنها توجه داشته باشد این صفحه از وبلاگ مجید بسطامی را ببینید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar