نکاتی برای مهاجرین متقاضی خرید یک کسب و کار
02 می 2013 - 9:46
بازدید 221
8

 چنانچه به تازگی وارد خاک کانادا شده و علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در یک بیزینس کوچک و در حال فعالیت هستید، موانع کوچک زیادی در سر راهتان قرار دارد که موفقیت شما در این زمینه در گرو شناخت و آگاهی از آنهاست. تقریبا در همه موارد، اطلاعات حرف اول را زده و باعث توان‌مندی شما می‌شود. […]

ارسال توسط :
پ
پ

 چنانچه به تازگی وارد خاک کانادا شده و علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در یک بیزینس کوچک و در حال فعالیت هستید، موانع کوچک زیادی در سر راهتان قرار دارد که موفقیت شما در این زمینه در گرو شناخت و آگاهی از آنهاست.

تقریبا در همه موارد، اطلاعات حرف اول را زده و باعث توان‌مندی شما می‌شود. لازمه رسیدن به اطلاعات مهم و کلیدی نیز صرف زمان و فراهم نمودن تمهیدات لازم است. اولین چیزی که بهتر است بدانید این است که سرمایه‌گذاری در هر کسب و کار کوچکی کمی ریسک به همراه دارد. بیزینس‌های کوچک کانادایی عموما توسط مالکان آنها سرمایه‌گذاری و مدیریت می‌‌شوند و صرف‌نظر از این‌که چگونه یک چنین بیزینسی را برای خرید انتخاب می‌کنید، صورت‌حساب‌های مالی فروشنده، عموما ممیزی نشده‌اند. به این معنا که صورت‌حساب‌های مالی منحصراً بر اساس اطلاعاتی است که خود فروشنده به حسابدارش می‌دهد. در نتیجه صورت‌حساب‌های مالی‌ای که به شما داده می‌شود ممکن است منعکس‌کننده دقیق میزان دارایی‌ها، ارزش بدهی‌ها و یا نشان‌دهنده درآمدها و هزینه‌های واقعی بیزینسی که شما علاقه‌مند به خرید آن هستید، نباشد.

به همین دلیل داشتن یک حسابدار خبره که شما را در ارزیابی اطلاعات مالی تهیه شده توسط فروشنده در زمینه داد و ستدهای آن بیزنس یاری رساند، بسیار حیاتی محسوب می‌شود. یک قسمت مهم این فرآیند شامل بازنگری شما و حسابدارتان از اصل سوابق مالی ارائه شده توسط فروشنده مانند درخواست‌های خرید، فاکتورهای فروش، دفترچه حساب‌های بانکی، دفاتر روزنامه و دفاتر کل خواهد بود تا از دقیق بودن آنها اطمینان حاصل نمایید.

شما همچنین به یک وکیل باتجربه نیاز دارید تا شما را در تهیه توافقنامه‌ای مبنی بر اجازه فسخ معامله و پس گرفتن ودیعه‌اتان، در صورت غیر واقعی بودن صورت‌حساب‌های مالی فروشنده یاری نماید.

 دومین نکته‌ای که باید به آن توجه نمایید این است که به‌دست آوردن یک بیزینس حاضر و آماده می‌تواند به یکی از دو روش زیر انجام گیرد:

شما می‌توانید دارایی‌های یک بیزینس را خریداری نمایید و یا اگر بیزینس، شرکت ثبت‌شده‌ای باشد، می‌توانید در سهام شرکت با سایر سهامداران عمده آن شریک شوید.

اگرتصمیم به خرید دارایی‌های یک بیزینس در حال فعالیت دارید (مورد اول)، شما مسئولیتی در قبال تعهدات مالی و بدهی‌های آن بیزینس نخواهید داشت. به‌علاوه می‌توانید به خرید آن قسمتی از دارایی‌ها که تمایل دارید و نه همه آن اقدام نمایید. این مسئله مهمی محسوب می‌شود به خصوص برای آن قسمت از دارایی‌هایی که شامل تجهیزات فرسوده و بدون گارانتی هستند…

برای مطالعه متن کامل، این صفحه از وبسایت نشریه پرنیان را ببینید.

این مطلب در یازدهمین شماره نشریه پرنیان منعکس شده است.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar