نوزدهمین دور انتخاب اکسپرس انتری (Express Entry) انجام شد
29 اکتبر 2015 - 20:22
بازدید 416
9

اداره مهاجرت و شهروندی روز ۲۳ اکتبر و در نوزدهمین دور انتخاب اکسپرس انتری ۱۵۰۲ دعوتنامه ارسال کرده است تا دریافت کنندگان آنها برای اقامت دائم کانادا درخواستهای خود را ارائه دهند. در این دوره کاندیداهایی که ۴۸۹ امتیاز و یا بیشتر داشته اند انتخاب شده اند. انتظار میرود در زمانی کمتر از شش ماه […]

ارسال توسط :
پ
پ

اداره مهاجرت و شهروندی روز ۲۳ اکتبر و در نوزدهمین دور انتخاب اکسپرس انتری ۱۵۰۲ دعوتنامه ارسال کرده است تا دریافت کنندگان آنها برای اقامت دائم کانادا درخواستهای خود را ارائه دهند. در این دوره کاندیداهایی که ۴۸۹ امتیاز و یا بیشتر داشته اند انتخاب شده اند. انتظار میرود در زمانی کمتر از شش ماه درخواستهای اقامت دائم این افراد بررسی شود.

این دور از انتخابهای اکسپرس انتری دهمین دور متوالی این انتخابها است که در آن افراد بدون داشتن پیشنهاد معتبر شغلی و یا داشتن دعوتنامه استانی دعوت میشوند. همچنین این دهمین دوره متوالی از انتخابها است که در آن بیش از ۱۴۰۰ دعوتنامه ارسال میشود.

این اولین دور از انتخابهای اکسپرس انتری پس از انتخابات ماه اکتبر است و در حالی برگزار میشود که هفته گذشته حزب لیبرال کانادا توانست با کسب اکثریت آراء برنده انتخابات شود. برگزاری این دور انتخاب اکسپرس انتری در حالی که قدرت در حال انتقال است نشان از این واقعیت دارد که کلاس مهاجرتی اقتصادی از اهمیت بالایی در رشد اقتصادی کانادا برخوردار بوده و همچنان نیز هست و همچنان یکی از اجزای اصلی سیاستهای جذب مهاجر دولت باقی خواهد ماند.

روند تغییرات

شما می توانید روند تغییر امتیاز و تعداد دعوت نامه ها را در نمودار های زیر مشاهده کنید.

اکسپرس انتری چیست ؟

از ابتدای ژانویه ۲۰۱۵ دولت کانادا روش مهاجرتی جدیدی را معرفی کرده است که طی آن افراد علاقمند به مهاجرت مشخصات خود را بصورت آنلاین وارد یک پروفایل میکنند و کلیه سوابق تحصیلی و شغلی و همچنین مهارتهای زبان و وضعیت خانوادگی و سن شان را وارد آن میکنند. اینها معیارهایی است که افراد بر مبنای آنها امتیاز میگیرند. سپس تمامی این افراد وارد استخر میشوند. استخر استعاره از یک ظرف بزرگ است که متقاضیان مهاجرت بصورت قاعده مند، هوشمند و هدفمند در آن برگزیده میشوند و طبیعتا افرادی را که امتیاز بیشتری دارند و مطابقتهای بیشتری با نیاز های کار جامعه کانادا دارند انتخاب میکنند. افرادی که پیشنهاد شغلی معتبر و یا دعوتنامه های استانی داشته باشند ۶۰۰ امتیاز اضافه دریافت میکنند که بسیار حیاتی است و بسرعت باعث انتخاب آنها و خروج پیروزمندانه از استخر میگردد. واحد شمارش امتیازها CRS میباشد.

این برنامه جدید بمنظور سرعت بخشیدن به بررسی پرونده های مهاجرتی معرفی شده و تا کنون چندین هزار نفر موفق شده اند دعوتنامه برای اقدام نهایی برای داشتن اقامت دائم بدهند. این دعوتنامه درواقع برای افرادی که از استخر بالا کشیده میشوند ارسال میگردد. این افراد ظرف مدتی حدود شش ماه ویزای خود را در دست خواهند داشت (یا حداقل طبق اعلام اداره مهاجرت قرار است اینطور باشد). اکسپرس انتری درواقع برنامه مهاجرتی نیست و تنها یک روش جدید برای انتخاب افراد دارای بالاترین امتیازات (از منظر نیروی انسانی) از میان متقاضیان مهاجرت است.

برای آشنایی بیشتر با سیستم ورود سریع (Express Entry) می توانید ویدئو رسمی معرفی سیستم Express Entry توسط اداره مهاجرت به زبان انگلیسی و پارسی را اینجا ببینید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar