نوروز در پلی‌تکنیک مونترال
25 مارس 2012 - 9:39
بازدید 188
8

همزمان با نوروز، ایرانیان ساکن کانادا برنامه‌ها و جشن‌های متعددی را به صورت محدود یا در قالب تشکل‌ها و انجمن‌ها سامان می‌دهند. یکی از این برنامه‌ها در نوروز ۱۳۹۱ توسط دانشجویان ایرانی پلی‌تکنیک مونترال انجام شد که شرکت کنپارس هم از حامیان آن بود. در اینجا گزارش کوتاهی از این برنامه که توسط برگزارکنندگان آن […]

ارسال توسط :
پ
پ

همزمان با نوروز، ایرانیان ساکن کانادا برنامه‌ها و جشن‌های متعددی را به صورت محدود یا در قالب تشکل‌ها و انجمن‌ها سامان می‌دهند. یکی از این برنامه‌ها در نوروز ۱۳۹۱ توسط دانشجویان ایرانی پلی‌تکنیک مونترال انجام شد که شرکت کنپارس هم از حامیان آن بود. در اینجا گزارش کوتاهی از این برنامه که توسط برگزارکنندگان آن در اختیار ما قرار گرفته به اطلاع شما ‌می‌رسد.

با نزدیک شدن بهار و ایام نوروز، حال و هوای ایرانی‌های غربت‌نشین متفاوت از هم‌وطنان داخل کشور است. فراسوی مرزهای میهن، همواره ایرانی‌ها در تلاشند تا فرهنگ و تمدن کهن خود را به نمایش گذارند و به جهانیان نشان دهند که نگرش کنونی آنها به ایرانیان به خاطر عدم اطلاع آنها از فرهنگ عمیق و پر بار ماست. از این رو، در نقاط گوناگون جهان هر ایرانی به نحوی سعی بر اجرای نمایشی ویژه از نوروز دارد. این نمایش ویژه همیشه در دانشگاه‌ها که این روزها ایرانیان  جمعیت قابل‌توجهی در آنها دارند، با شور و حال بیشتری دنبال و برگزار می‌شود. دانشجویان که دور از خانواده‌های خود هستند سعی می‌کنند که در کنار ارائه فرهنگ و سنت‌های خود، با یک گردهمایی، غم دوری از وطن را به فراموشی بسپارند و جشنی بر پا کنند.

 

در بین دانشگاه‌های شهر مونترال، دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک، نگاه ویژه‌ای به معرفی آداب و رسوم و نمایش فرهنگ ایران داشته و دارند. از این رو هر ساله در برنامه‌های نوروزی از تمامی دانشجویان دانشگاه برای شرکت در مراسم دعوت می‌کنند. به طور کلی، به دلیل فقدان یک انجمن دانشجویی ویژه ایرانیان در این دانشگاه، برنامه‌های این دانشجویان با کمک‌های داوطلبانه خود دانشجویان برگزار می‌گردد که امسال با اضافه شدن کمک‌های مالی شرکت کنپارس به عنوان حامی این برنامه، برنامه با تدارکات بهتری برگزار شد.

برنامه نوروزی سال ۱۳۹۱ در دانشگاه پلی‌تکنیک مونترال با برپایی سفره هفت‌سین در روزهای دوشنبه ۱۹ و سه‌شنبه ۲۰ مارس در محل‌های پر رفت و آمد دانشگاه، و در پایان وِیژه برنامه‌ای همراه با پذیرایی ایرانی شامل انواع شیرینی‌های ایرانی، میوه، آجیل و چایی در سالن استراحت دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه برگزار شد. دانشجویان داوطلب در این برنامه با پخش بیش از ۱۲۰۰ بروشور مربوط به تاریخچه و رسوم نوروزی، توضیحات تکمیلی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌کردند. برنامه ویژۀ همراه با پذیرایی نیز با حضور حدود ۲۰۰ دانشجوی ایرانی و غیرایرانی شور و حال ویژه‌ای داشت. هم اینک در دانشگاه پلی‌تکنیک کمتر کسی است که خبر نداشته باشد، نوروز، جشن سال نو ایرانیان، فرا رسیده است و ایرانیان بیش از ۳۰۰۰ سال است که نوروز را جشن می‌گیرند!

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar