نقش بیمه ازکارافتادگی در زندگی شاغلین
22 آوریل 2013 - 5:20
بازدید 330
7

اگر شما در منزلتان یک دستگاه چاپ پول داشتید که هر روز مبلغ معینی پول برایتان چاپ می‌کرد، اولین کاری که برای آن دستگاه انجام می‌دادید تا آن را از دست ندهید چه بود؟ جواب صحیح این است که روی آن گارانتی یا ضمانت‌نامه‌ای می‌گرفتید تا هر لحظه که این ماشین از کار افتاد و […]

ارسال توسط :
پ
پ

اگر شما در منزلتان یک دستگاه چاپ پول داشتید که هر روز مبلغ معینی پول برایتان چاپ می‌کرد، اولین کاری که برای آن دستگاه انجام می‌دادید تا آن را از دست ندهید چه بود؟ جواب صحیح این است که روی آن گارانتی یا ضمانت‌نامه‌ای می‌گرفتید تا هر لحظه که این ماشین از کار افتاد و قادر به چاپ پول نبود، مبلغ جایگزین آن را دریافت کنید.

اگر چه ماشین‌های پول‌چاپ‌کنی‌ به طور قانونی‌ وجود ندارند اما انسان‌ها مشابه چنین ماشین‌هایی هستند. هر کسی‌ که کار می‌کند در حال تولید پول است. شبیه همان ماشین. ما انسان‌ها کار کردن و کسب درآمدمان را مدیون سلامتی خود هستیم. لحظه‌ای که خللی در سلامتی ما ایجاد شود روند تولید پول کاهش یافته یا به کل متوقف می‌شود. پس منطقی است که اگر شخص به خاطر مشکلی‌ در سلامتیش نتوانست کار کند (پول چاپ کند) ضمانتی وجود داشته باشد که تا هنگام بهبودی و بازگشت شخص به کار، درآمد او را جایگزین کند.

اصولاً به این ضمانت‌نامه، بیمه‌ ازکارافتادگی یا disability insurance گفته می‌شود.

همه ما انسان‌ها اهداف و آرزوهایی داریم که امیدواریم با کار کردن و درآمد خود به آن‌ها دست پیدا کنیم. داشتن فرزند، خانه، اتومبیل، خوراک و پوشاک مناسب، مسافرت، مهمانی و غیره همگی‌ نیازمند صرف پول هستند. اما اگر شخصی درآمد خود را به خاطر مشکلی‌ در سلامتیش از دست دهد به سادگی‌ و به سرعت از این اهداف و آرزوها عقب یا باز می‌ماند. بیمه‌ ازکارافتادگی به شخص تضمین می‌دهد که اگر او به دلیل حادثه یا بیماری نتوانست در محل کار حضور یابد، درآمد از دست رفته او را جایگزین کند تا استاندارد زندگی‌ او کاهش نیافته و شخص از اهداف خود باز نماند.

در ادامه، پیرو اهمیت زیاد بیمه‌‌های از کار افتادگی برای شاغلین، در زیر به ۷ سوال رایج در مورد بیمه‌‌های ازکارافتادگی در کانادا پاسخ داده شده است:

۱. آمار چه نشان می‌دهد؟ بر اساس آمار رسمی‌ موجود، در کانادا از هر ۱۰۰ نفر ۳۵ نفر قبل از سن ۶۵ سالگی به طور موقت یا دائم ازکارافتاده می‌شوند.۱

۲. قیمت این بیمه‌ چقدر است: قیمت این بیمه‌ بستگی به درآمد، سن، جنسیت و شغل شخص دارد. بسته به نوع قرارداد، قیمت این بیمه‌ حدودا از ماهی‌ ۲۵ دلار شروع می‌شود.

۳. آیا برای گرفتن این بیمه‌ باید کاملا سالم بود؟ خیر. اگر چه بسیاری از شرکت‌ها به افرادی که سابقه بیماری‌های خاص یا ازکارافتادگی دارند بیمه‌ ارایه نمی‌دهند، شرکت‌هایی‌ نیز وجود دارند که هیچ مشکلی‌ به ارایه بیمه‌ این‌گونه افراد ندارند.

۴. آیا شرکت‌های بیمه‌ واقعا به تعهدشان عمل می‌کنند؟ این سوال یکی‌ از رایج‌ترین سوالات به خصوص در جامعه ایرانیان است. تمام شرکت‌های بیمه‌ در کانادا موظف هستند طبق قراداد عقد شده با مشتری به تعهدات خود عمل کنند. آگاهی‌ کامل از مواد قرارداد و نکات ریزِ آن، قبل از خرید بیمه‌ به جلوگیری از ایجاد مشکلات بعدی کمک شایانی می‌نماید. در ضمن درست مانند هر صنعتی، بعضی‌ شرکت‌های بیمه‌ نسبت به سایر رقبای خود‌ها کمتر سخت‌گیری می‌کنند و با سهولت و سرعت بیشتر تعهدات خود را اجرا می کنند. یک نماینده بیمه‌ آگاه و باتجربه می‌تواند به خوبی‌ شما را در این زمینه راهنمایی‌ کند.

برای آگاهی از پرسش‌ها و پاسخ‌های بعدی و مطالعه متن کامل این نوشته در وبسایت نشریه پرنیان، این صفحه را مطالعه کنید.

یادآوری می‌شود که این مطلب در دهمین شماره نشریه پرنیان کانادا منتشر شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar