نقش برجسته مهاجرت در پدیده افزایش جمعیت در کانادا
07 جولای 2011 - 14:50
بازدید 311
6

در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۱ جمعیت کانادا بیش از ۷۰ هزار نفر افزایش یافت که کارشناسان عامل اصلی آن را حضور مهاجران تازه در این کشور می‌دانند. مطالب مرتبط اینجا می آیند. این افزایش ۰.۰۲ درصدی در جمعیت، نسبت به مدت مشابه خود در سال ۲۰۱۰ کمتر بود زیرا بر اساس داده‌های منتشر شده از […]

ارسال توسط :
پ
پ

در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۱ جمعیت کانادا بیش از ۷۰ هزار نفر افزایش یافت که کارشناسان عامل اصلی آن را حضور مهاجران تازه در این کشور می‌دانند.

این افزایش ۰.۰۲ درصدی در جمعیت، نسبت به مدت مشابه خود در سال ۲۰۱۰ کمتر بود زیرا بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی اداره آمار کانادا در آن زمان تعداد جمعیت افزایش یافته به ۸۵ هزار نفر رسیده است. جمعیت کانادا در ماه ایپریل امسال ۳۴ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر  گزارش شده است.

پدیده مهاجرت بین‌المللی امسال به حضور حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت تازه برای کانادا منجر شده است. در همین حال در فاصله ماه‌های ژانویه تا ایپریل تعداد تولدها نیز ۲۱ هزار و ۵۰۰ مورد از تعداد مرگ ومیرها بالاتر بوده است.

در سه‌ماهه نخست امسال نرخ بالاترین رشد جمعیت با ۰.۴ درصد به استان البرتا تعلق داشته که این امر به معنای افزایش جمعیتی معادل ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر در استان است.

در شش استان از جمله استان‌های انتاریو، کبک و بریتیش کلمبیا نیز نرخ رشد جمعیت به ۰.۲ درصد رسید اما با در نظر گرفتن جمعیت بالای آنها به این نتیجه می‌رسیم که به طور کل بیشترین میزان افزایش جمعیت در کشور در همین استان‌ها اتفاق افتاده است.

به استثنای استان‌های نیوفاوندلند و لابرادور و نووا اسکوشیا و قلمروی نورت‌وست، در باقی استان‌های کشور با رشد جمعیت مواجه بوده‌ایم. در سه منطقه‌ای که از آنها نام برده شد از میزان جمعیت ۰.۱ درصد کاسته شده است.

شرقی‌ترین استان کانادا یعنی استان نیوفاوندلند و لابرادور از نظر کاهش جمعیت در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۱ با کاهش بیش از ۷۰۰ نفر از جمعیت خود، مقام نخست را در کشور به خود اختصاص داد. علت اصلی این کاهش، مهاجرت به نقاط دیگر کانادا برشمرده شده است.

از جمعیت استان نووااسکوشیا نیز به تعداد ۱ هزار و ۸۰ نفر کاسته شد. در همین حال از جمعیت قلمرو نورت‌وست، که پرجمعیت‌ترین قلمرو کانادا نیز محسوب می‌شود، در حدود ۵۰ نفر کاسته شد.  

استان انتاریو با بیش از ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت، پرجمعیت‌ترین استان کاناداست. کبک با ۷ میلیون و ۹۵۰ هزار نفر دارای مقام دوم است و بعد از آنها هم به ترتیب استان‌های بریتیش کلمبیا و آلبرتا قرار می‌گیرند.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar