نظر رسمی اداره مهاجرت درباره مشاوره‌های مهاجرتی مراکز آموزشی
05 جولای 2013 - 6:01
بازدید 375
6

یکی از مشکلاتی که متقاضیان مهاجرت یا علاقه‌مندان به کار و زندگی در کانادا با آن روبرو هستند دریافت مشاوره‌های غلط از سوی افرادی است که به همه جوانب امر، برنامه‌های محهاجرتی، شرایط دریافت انواع ویزاها از جمله ویزاهای تحصیلی و نظیر آن اشراف ندارند اما چون به دلایلی، خدماتی در یکی از زمینه‌های مرتبط […]

ارسال توسط :
پ
پ

یکی از مشکلاتی که متقاضیان مهاجرت یا علاقه‌مندان به کار و زندگی در کانادا با آن روبرو هستند دریافت مشاوره‌های غلط از سوی افرادی است که به همه جوانب امر، برنامه‌های محهاجرتی، شرایط دریافت انواع ویزاها از جمله ویزاهای تحصیلی و نظیر آن اشراف ندارند اما چون به دلایلی، خدماتی در یکی از زمینه‌های مرتبط به موضوع اقامت، کار یا تحصیل در خارج از کشور ارائه می‌دهند خود را آگاه به همه حوزه‌های مرتبط معرفی می‌کنند؛ و یا اینکه واقعا چنین می‌پندارند که چنین آگاهی‌هایی دارند. درحالی‌که بر متخصصان این حوزه کاملا آشکار است که چنین موضوعاتی کاملا تخصصی است و تغییرات پیاپی در قوانین و مقررات مهاجرتی و یا دریافت انواع سایر ویزاها به افرادی نیازمند است که به طور دائم در جریان اخبار و اطلاعات و تحلیل آن باشند. به همین دلیل است که اداره مهاجرت کانادا CIC، به غیر از وکلای حقوقی، تنها مشاوران متخصص دارای مجوز عضو ICCRC را صاحب صلاحیت در این امر می‌داند و ورود سایر افراد به این حوزه را جرم می‌داند.

متاسفانه یکی از گروه‌هایی که این قاعده را نقض می‌کنند افرادی هستند که در موسسات آموزشی نظیر موسسات آموزش زبان یا ارائه مشاوره تحصیلی، به افراد، مشاوره‌های مهاجرتی داده یا نسبت به تکمیل فرم‌های آنها اقدام می‌کنند. در همین ارتباط ICCRC موضوع را با مسئولان اداره مهاجرت کانادا درمیان گذاشته و آنها پاسخ رسمی داده‌اند که در اینجا عین نامه رییس ICCRC در این ارتباط به اطلاع شما می‌رسد. این نامه مشخص می‌سازد که در عین اینکه متقاضیان نباید از چنین مشاوره‌هایی که هیچ‌گونه تضمینی بر صحت آنها نیست استفاده کنند، موسسات فاقد مجوز هم باید بدانند که کار آنها از نظر اداره مهاجرت کانادا تخلف است و تبعات قانونی خواهد داشت. این متن نامه:

اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (CIC) بعد از برگزاری چندین نشست مشترک میان این اداره‌، ICCRC، و دیگر طرفین ذی‌نفع بالاخره در مورد بخش ۹۱ قانون حمایت از مهاجران و پناهندگان Immigration and Refugee Protection Act، که به اختصار به آن IRPA نیز گفته می‌شود، و مشخصا بر کار مشاوران تحصیلی دانشجویان بین‌المللی و نمایندگی‌های آموزش یا آژانس‌های تحصیلی در خارج از کشور تاثیر دارد،‌ توضیحی ارائه نمود که به شرح زیر است:

نمایندگی‌های آموزش، استخدام‌کنندگان و کارکنان موسسات آموزشی که در ازای ارائه خدمات به مشتریان خود دستمزد دریافت کرده‌اند، مطلقا باید از ارائه هرگونه مشاوره و توصیه به آنان در زمینه تقاضای مهاجرت، از جمله موارد مربوط به ویزا یا اجازه کار و تحصیل، خودداری نمایند. در نتیجه آنها نمی‌توانند به افراد در مورد گزینه‌های مهاجرتی‌اشان راهنمایی و توصیه ارائه کنند، از جانب مشتری خود فرم‌های مهاجرتی را تکمیل نمایند، از جانب وی با اداره CIC تماس بگیرند (مگر در مورد ترجمه مستقیم موارد کتبی یا شفاهی مشتری)، نمایندگی مشتری خود را در هنگام تقاضا برای مهاجرت بپذیرند و یا در آگهی‌های تبلیغی خود اعلام کنند که می‌توانند در زمینه مهاجرت به مشتریان خود کمک کنند.

به این ترتیب مشخص می‌گردد که IRPA به مشاوران دانشجویان بین‌المللی یا نمایندگی‌های آموزش یا آژانس‌های تحصیلی اجازه نمی‌دهد که به هیچ عنوان در زمینه امور مربوط به مهاجرت نمایندگی دانشجویان را به عهده بگیرند و یا آنها را راهنمایی کنند. این توضیح روشنگر در واقع این امکان را به ICCRC می‌دهد تا بهتر بتواند به دانشجویان یا دیگر افرادی که در زمینه مهاجرت به دنبال راهنمایی هستند ارائه خدمات نموده و نمایندگی آنها را بر عهده بگیرد و تضمین نماید که هر راهنمایی و خدمتی که افراد مذکور دریافت می‌دارند از جانب منبعی است که خود از سوی IRPA دارای صلاحیت لازم شناخته شده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر لطفا با  ICCRC تماس بگیرید.

با تشکر

باب برک

رییس و مدیرعامل (CEO)

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar