نشست‌های مهرماه کنپارس با موفقیت برگزار شد
11 اکتبر 2011 - 14:09
بازدید 488
9

سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی-ورزشی انقلاب در غروب روزهای ۱۴،۱۵ و ۱۷ مهرماه ۱۳۹۰ شاهد برگزاری سه نشست کنپارس بود. برای آشنایی با عناوین و محتوای نشست‌ها مطالب این صفحه را مطالعه بفرمایید. همانطور که پیشتر به اطلاع شما رسیده بود ظرفیت نشست اول که شرکت در آن برای همه علاقه‌مندان ممکن بود به فاصله حدود […]

ارسال توسط :
پ
پ

سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی-ورزشی انقلاب در غروب روزهای ۱۴،۱۵ و ۱۷ مهرماه ۱۳۹۰ شاهد برگزاری سه نشست کنپارس بود. برای آشنایی با عناوین و محتوای نشست‌ها مطالب این صفحه را مطالعه بفرمایید. همانطور که پیشتر به اطلاع شما رسیده بود ظرفیت نشست اول که شرکت در آن برای همه علاقه‌مندان ممکن بود به فاصله حدود دو شب قبل از پایان مهلت ثبت نام تکمیل شد و ظرفیت دو نشست بعدی هم که ویژه موکلین بود تا پایان زمان ثبت نام تکمیل شد و عملا سالن ۲۰۰ و چند نفره همایش در هر سه شب، ظرفیت خالی نداشت به طوری‌که حتی در شب اول که برخی مدعوین به مقررات شرکت در نشست‌ها توجه کافی نکرده بودند، مسئولان نشست مجبور به اضافه کردن تعدادی صندلی به ظرفیت سالن شدند.

به همه حاضران در نشست‌ها بسته‌ای ارائه می‌شد که حاوی برخی مواد تبلیغاتی و اطلاعاتی بود از جمله یک دفترچه ویژه نشست که نمونه‌هایی از مستندات بحث‌ها یا آمارها در آن منعکس شده بود. هر نشست از دو بخش تشکیل شده بود، یک بخش طولانی‌تر در ابتدا، یک فرصت پذیرایی حدود نیم ساعته در میانه و یک بخش دوم و کوتاه‌تر نسبت به بخش اول در پایان. در هر شب در فرصت‌هایی که در لابلای سخنان ارائه کننده بحث پدید می‌آمد، برخی از کتب یا منابع مکتوب مناسب که در نمایشگاه جانبی نشست در معرض دید حاضران قرار داده شده بود به طور خاص معرفی می‌شد.

در شب اول، سخنران برنامه، آقای بسطامی به مراحلی که هر مهاجر متخصصی در زمان آمادگی و ورود به کانادا برای کاریابی موفق باید پشت سر بگذارد اشاره کرد و به تفصیل به سوالات مهمی که چنین فردی باید در پی یافتن پاسخ‌های آن باشد و برخی منابع مهم و معتبر برای پاسخ‌گویی پرداخت. وی تلاش داشت تا با ارائه مثال‌های واقعی و عینی، تفاوت مباحث را در رشته‌های مختلف شغلی معرفی کند تا شنوندگان با طیف متنوع‌تری از مباحث آشنا شوند. در پایان به تعداد محدودی از پرسش‌ها پاسخ داده شد اما تمامی پرسش‌ها که تعداد آنها از ۱۰۰ مورد تجاوز می‌کرد گردآوری شد تا وی در وبلاگ خود به آدرس bastami.canparsblog.com به تدریج به آنها پاسخ بگوید.

در شب دوم، به موضوع تغییر زمینه شغلی در کانادا که موضوع مورد نیاز بسیاری از مهاجران است پرداخته شد و اینکه چگونه و از چه مسیری باید شغل جدید را شناسایی کرد، چه آزمون‌هایی در این انتخاب کمک می‌کنند، در انتخاب رشته و محل تحصیل باید به چه نکاتی توجه کرد و از چه کارهایی دوری گزید. در این شب در پایان هر دو نوبت نشست‌ها، مدیریت کنپارس به توضیح وضعیت پرونده‌های ۳۸رشته‌ای و دلیل اهمیت بحث و نحوه مشارکت در آن پرداختند. دلیل افزوده شدن این بخش به نشست شب دوم، درخواست‌های بسیار زیاد حضار برای آگاهی از جزییات این امر و دلایل رفتار اداره مهاجرت بود که دکتر مختاری با دسته‌بندی کامل مباحث، به تمامی ابعاد اجرایی و حقوقی آن پرداخت.

در نشست سوم و پایانی، در هر دو نوبت قبل و بعد از پذیرایی هر دو سخنران شب‌های گذشته برنامه داشتند. بسطامی بیشتر به توضیح و تبیین مفهوم آمادگی برای مهاجرت پرداخت و در لابلای جنبه‌های مختلف آمادگی (روحی، مهارتی، مالی، عادتی، فیزیکی…) به مثال‌هایی از مشکلاتی که مهاجران در سال اول با آن روبرو می‌شوند و فقدان آمادگی آنها را تشدید می‌کند اشاره کرد. همچنین بحث مفصلی در مورد اهمیت کنترل هزینه‌ها، راه‌های درست این کار و تبعات عدم دقت در این مورد ارائه شد. در نهایت توضیحاتی در مورد مهم‌ترین کارهایی که باید انجام شود و کارهایی که باید تلاش کرد در سال اول انجام نشود و دلایل آن به حضار بیان شد. صحبت‌های دکتر مختاری در دو بخش سمینار که با استقبال بسیار زیاد حضار روبرو شد درباره جنبه‌های مختلفی از مسائل حقوقی از جمله در مورد شرایط تمدید کارت PR، وضعیت اقامت در صورت بازگشت یکی از اعضا خانواده برای کار در ایران، تاثیر ازدواج در پرونده‌های مهاجرتی خصوصا کبک و نظایر اینها بود. همچنین ایشان در ادامه موضوع بحث نشست سوم با مثال‌هایی در مورد تفاوت زندگی در مونترال با دیگر نقاط استان کبک و همچنین در مقایسه با شهری مثل تورنتو توضیحاتی ارائه داد.

هر سه نشست با شور و حال بسیار خوبی انجام شد و اکثر شرکت کنندگان حضوری فعال در بحث‌ها داشتند و در فرصت‌های ممکن پرسش‌های خود را با سخنرانان مطرح می‌کردند. همچنین رقابت دوستانه اما شدید! دو سخنران در معرفی جنبه‌های برتر استان محل زندگی آنها (انتاریو و کبک) و شهرهای مهم هر استان (تورنتو و مونترال) و نقد شهر و استان طرف دیگر علاوه بر جاذبه‌های طبیعی این نوع مباحثات، به انتقال عمیق‌تر اطلاعات و همچنین معرفی بخشی از فرهنگ حاکم بر زندگی کانادایی‌ها منجر شد که در نوع خود، تجربه مفیدی برای حاضران بود و با استقبال آنها روبرو شد.

در ابتدا و پایان هر نشست، آقای بسطامی یادآوری می‌کرد که اسلایدهای نشست‌ها به همراه لینک منابع مفید اطلاعاتی برای حاضران هر نشست ارسال خواهد شد و به پرسش‌های مکتوب آنها نیز به مرور پاسخ داده خواهد شد. ایشان در وبلاگ خود، شنبه و یکشنبه این هفته (۱۵ و ۱۶ اکتبر) را برای انجام این کار اعلام کرده‌اند.

با اتمام نشست سوم، پرونده این دور از نشست‌های تخصصی کنپارس بسته شد تا نوبت دیگر که برای بهمن ماه ۱۳۹۰ برنامه‌ریزی شده است، به موضوعات و مباحث مکمل بحث‌های نشست‌های مهرماه پرداخته شود. کنپارس امیدوار است در آن زمان شاهد حضور پرشورتر مخاطبان علاقه‌مند خصوصا موکلین شرکت باشد و برای این کار از هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌های گسترده‌تری را در نظر گرفته است.

در روزهای آینده گزارش‌های تکمیلی‌تر و خصوصا نتایج بررسی‌های آماری نشست‌ها به اطلاع شما خواهد رسید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar