نرخ ماندگاری مهاجران در استان انتاریو بیشتر از سایر استان‌هاست
04 دسامبر 2023 - 9:47
بازدید 203
7

انتاریو، آلبرتا و بریتیش کلمبیا بالاترین نرخ‌های حفظ طولانی‌مدت مهاجران  را دارند گزارش اداره آمار کانادا نشان می‌دهد که استان انتاریو بیش از هر استان دیگر کانادا، مهاجران تازه‌وارد خود را از طریق برنامه نیروی متخصص فدرال (FSW)، برنامه انتخاب استانی (PNP) یا تجربه کانادایی (CEC) حفظ می‌کند. در گزارش جدیدی با عنوان«برنامه انتخاب استانی: […]

ارسال توسط :
پ
پ

انتاریو، آلبرتا و بریتیش کلمبیا بالاترین نرخ‌های حفظ طولانی‌مدت مهاجران  را دارند

گزارش اداره آمار کانادا نشان می‌دهد که استان انتاریو بیش از هر استان دیگر کانادا، مهاجران تازه‌وارد خود را از طریق برنامه نیروی متخصص فدرال (FSW)، برنامه انتخاب استانی (PNP) یا تجربه کانادایی (CEC) حفظ می‌کند.

در گزارش جدیدی با عنوان«برنامه انتخاب استانی: ماندگاری در استان لندینگ»، به نرخ‌های نگهداری مهاجران ورودی به کانادا طی سال‌های 2010 تا 2019 پرداخته شده است.

هنگامی که نرخ ماندگاری یک ساله و پنج ساله مهاجران مورد بررسی قرار می‌گیرد، انتاریو استانی است که بیشترین احتمال را دارد که تازه‌واردان خود را حفظ کند؛ این یعنی اینکه مهاجران ورودی به این استان به شهر و استان دیگری نرفته و در همین استان مانده‌اند. 

به گفته نویسندگان گزارش، نرخ ماندگاری در میان مهاجران اقتصادی20 تا 54 ساله در هنگام ورود، بر اساس سال‌های پس از ورود (مجموع گروه‌های ورودی 2010 تا 2019)، در انتاریو، آلبرتا و بریتیش کلمبیا بالاترین و در جزیره پرنس ادوارد، نیوفاندلند و لابرادور و نیوبرانزویک کمترین میزان بوده است. 

نرخ‌های نگهداری طولانی‌مدت نیز قابل توجه است. در انتاریو، آلبرتا و بریتیش کلمبیا مهاجران نسبتا کمی طی، پنج سال پس از سال ورود، استان را ترک کرده‌اند.

نه تنها انتاریو بیشتر به مهاجران خود وابسته است، بلکه مهاجران دیگری که به سایر نقاط کشور وارد می‌شوند را نیز جذب می‌کند. 

در این گزارش، جزیره پرنس ادوارد کمترین میزان حفظ مهاجران یک ساله را در بین استان‌های دیگر داشت. استان آتلانتیک کانادا نیز استانی بود که بیشترین احتمال را داشت که مهاجران پس از ورودشان در طول دوره زمانی مورد نظر در این مطالعه (گروه‌های ورودی 2010 تا 2019) جابجا شوند، روندی که برخی داده‌ها نشان می‌دهند ممکن است از زمان همه‌گیری کرونا تغییر کرده باشد.

محققان خاطرنشان می‌کنند: «پس از محاسبه ورودی و خروجی متقاضیان استانی، انتاریو تنها استانی بود که بهره خالص زیادی را نشان داد.»

تا سال پنجم ورود، آلبرتا و بریتیش کلمبیا نرخ خالص ماندگاری حدود 106 درصد را نشان دادند (یعنی ورودی‌ها کمی بیشتر از جریان‌های خروجی بود). نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، منیتوبا و ساسکاچوان نرخ خالص ماندگاری یک ساله را در محدوده متوسط 90 درصد نشان دادند که پس از پنج سال به محدوده 65 تا 85 درصد کاهش یافت. نیوفاندلند و لابرادور نرخ خالص ماندگاری یک ساله 89 درصدی داشتند که پس از پنج سال به 62 درصد کاهش یافت.

نرخ ماندگاری یک ساله جزیره پرنس ادوارد 74 درصد بود که پس از پنج سال به 40 درصد کاهش می‌یافت.  

در بحث‌های مجمع وزرای مسئول مهاجرت (FMRI) در 17 نوامبر، وزرای مهاجرت استانی، منطقه‌ای و فدرال مشتاق توسعه استراتژی‌هایی برای بهبود نرخ‌های ماندگاری مهاجران بودند. 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

افزایش نرخ ماندگاری مهاجران در چهار استان آتلانتیک

شهرهای مورد علاقه مهاجران در کانادا

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339 یا 02191008338 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان  ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar