نرخ بهره در کانادا ثابت می‌ماند
30 آوریل 2023 - 5:28
بازدید 225
4
از شروع سال جاری، نرخ‌ بهره روی 4.5 درصد است
ارسال توسط :
پ
پ

از شروع سال جاری، نرخ‌ بهره روی 4.5 درصد است

در 12 آوریل، بانک مرکزی کانادا (BoC) اعلام کرد که نرخ بهره را روی 4.5 درصد ثابت نگه می‌دارد. در پی افزایش‌های متعدد در نیمه دوم سال 2022، نرخ‌ بهره از ژانویه امسال روی 4.5 درصد باقی مانده است. 

این نرخ هنوز هم بالاست، اما عدم افزایش نرخ بهره و کاهش نرخ تورم حاکی از آن است که اقتصاد کانادا احتمالاً شروع به ثبات کند. 

با این حال، تیف ماکلم، رئیس بانک مرکزی کانادا می‌گوید که سیاست پولی فعلی باید محدودکننده بماند تا نرخ تورم کاهش یابد و این امکان وجود دارد که نرخ های بهره نیز بالاتر رود. 

در یک کنفرانس خبری با اعلام این به روز رسانی، ماکلم گفت که مزایای نرخ بهره بالا فوراً آشکار نخواهد شد و معمولاً 18 تا 24 ماه طول می‌کشد تا اثرات آن مشخص شود، این توضیح می دهد که چرا قیمت‌ها هنوز برای کانادایی ها بسیار بالا است. 

نرخ بهره تاثیر زیادی بر توانایی متوسط کانادایی‌ها برای خریدهای بزرگ مانند خانه یا ماشین دارد. 

دولت فدرال کانادا اخیراً قانونی که افراد غیرکانادایی و مقیم دائم را از خرید خانه در کانادا منع می‌کرد را اصلاح کرده است، اما نرخ بهره بالا به این معنی است که نرخ وام رهنی مسکن برای مدتی بالا باقی می ماند و باعث نگرانی مردم شود. 

بازار کار فشرده و مهاجرت

ماکلم به خبرنگاران گفت که نرخ بیکاری 5 درصد است، اما به دلیل رشد شدید جمعیت، کسب و کارها نیروی کار را آسان‌تر پیدا کرده‌اند. 

او بخش عمده‌ای از رشد را به برنامه نیروی کار خارجی موقت مربوط می‌داند، که به جذب نیروی کار متخصص توسط کارفرمایان کمک می‌کند و تعداد مشاغل اشغال نشده را کاهش می‌دهد. 

جمعیت کانادا در حال پیر شدن است و اقتصاد برای پر کردن کمبود نیروی کار، اجرای خدمات ضروری و بهره‌مندی از کمک‌های مالیات بر درآمد به مهاجرت متکی است. 

در نوامبر گذشته، کانادا طرح ظرفیت پذیرش مهاجر 2025-2023 را منتشر کرد، تا سال 2025 این کشور هدف بزرگ پذیرش 500 هزار مهاجر جدید برای اقامت دائم را در برنامه خود دارد. این میزان مهاجر به کاهش فشار برای یافتن نیروی کار متخصص در بخش‌های پرتقاضا مانند مراقبت‌های بهداشتی، ساخت و ساز و خدمات تخصصی و علمی کمک می‌کند.

ماکلم در کنفرانس خبری ژانویه گذشته در مورد مزایای مهاجرت برای کاهش تورم به خبرنگاران گفت که افزایش مهاجرت باعث تعادل مجدد عرضه و تقاضا خواهد شد و استخدام مهاجران بیشتر به تنظیم بهتر دستمزدهای بالا کمک می‌کند. به اعلام بانک مرکزی کانادا این امر ضروری است، زیرا دستمزدها باید کاهش یابد تا تورم کنترل شود.

افزایش نرخ بهره بانک مرکزی کانادا

نرخ  بهره بالای فعلی را می‌توان به اقدامات انجام شده در طول همه‌گیری کووید-19 مربوط دانست. در آن زمان، بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را کاهش داد تا برخی از فشارها را بر کانادایی‌هایی که به دلیل تعطیلی کسب و کارها با مشکلات مالی مواجه بودند را کاهش دهد. 

با گذشت زمان و بازگشت قوی اقتصاد، افزایش مخارج منجر به تقاضای بیشتر برای محصولات و خدمات شد. کسب‌وکارها مجبور بودند سخت‌تر کار کنند و قیمت‌ها را بالا ببرند تا به این روند ادامه دهند که به نرخ بالای تورم کمک کرد. 

افزایش نرخ بهره باعث کاهش هزینه‌ها و کاهش تقاضا می‌شود. این بدان معنی است که کسب و کارها می‌توانند قیمت های خود را کاهش دهند و هزینه زندگی باید کاهش یابد.

تورم در جون 2022 به 8.1 درصد رسید و از فوریه به 5.2 درصد کاهش یافت. بانک مرکزی کانادا پیش بینی می‌کند که تورم در اواسط سال جاری به حدود 3 درصد کاهش یابد و به تدریج تا پایان سال 2024 به هدف 2 درصد برسد. 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

بودجه ۲۰۲۳ و تاثیر آن بر مهاجرت کانادا

خرید خانه در کانادا برای تازه‌واردان آسان‌تر شد

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339، 02191008338 یا 02159174000 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان  ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar