نرخ اشتغال کانادا در ماه نوامبر سال 2014
19 دسامبر 2014 - 3:20
بازدید 253
5

بعد از دو ماه پیاپی رشد اشتغال در کانادا، اقتصاد این کشور در ماه نوامبر تعداد 10 هزار شغل خود را از دست داد و به این ترتیب نرخ بیکاری در کشور با 0.1 درصد رشد به 6.6 درصد رسید. بنا بر گزارش اداره آمار کانادا در ماه نوامبر تعداد مشاغل موجود در کشور 10 […]

ارسال توسط :
پ
پ

بعد از دو ماه پیاپی رشد اشتغال در کانادا، اقتصاد این کشور در ماه نوامبر تعداد 10 هزار شغل خود را از دست داد و به این ترتیب نرخ بیکاری در کشور با 0.1 درصد رشد به 6.6 درصد رسید.

بنا بر گزارش اداره آمار کانادا در ماه نوامبر تعداد مشاغل موجود در کشور 10 هزار و 700مورد کمتر از ماه پیش از آن بود. در واقع در این ماه بیش از 5 هزار شغل تمام‌وقت به تعداد مشاغل در کشور اضافه شده اما با از میان رفتن 16 هزار مورد شغل پاره‌وقت در عمل این رشد خنثی شد.

در این ماه نرخ برابری دلار کانادا نسبت به دلار امریکا با 87.48 سنت به پایین‌ترین رقم خود در پنج سال گذشته رسید. (رشد اشتغال این ماه در امریکا با 321 هزار مورد شغل جدید ‌یکی از بالاترین ارقام در سه‌ساله اخیر بوده است.)

تیم اقتصاددانان اسکوشیا بانک نسبت به این آمار ضعیف اشتغال با لحن محتاطانه‌ای اظهار نظر کرده‌اند. در گزارش این بانک آمده است: «در کانادا حدود 3.5 میلیون نیروی کار نیمه‌وقت هست که حدود 305 هزار نفر از آنها تمایلی به نیمه‌وقت بودن ندارند، بنابر این هر نوع تغییر جهت از کارهای نیمه‌وقت به سمت کارهای تمام‌وقت می‌تواند نشانه‌ای بر وجود بازار کار سالم‌تر تلقی شود.»    

در این ماه 34 هزار نفر از تعداد نیروهای کار در استان انتاریو کاسته شد. استان ساسکاچوان نیز با کاهش تعداد مشاغل مواجه بود. در همین ماه در استان‌های کبک و نیوفاوندلند بر تعداد شاغلان موجود افزوده شد.

استان کبک در این ماه با افزایش تعداد 19 هزار شغل، بیشترین رشد مشاغل را در سطح کشور از آن خود کرد. افزایش این تعداد شغل تازه پس از شش ماه متوالی رکود و ثبات نرخ اشتغال در استان، خبر خوبی برای کبک محسوب می‌شود.  

بیشترین میزان کاهش اشتغال در بخش خرید و فروش اتفاق افتاد که در آن 42 هزار مورد از تعداد مشاغل موجود کاسته شد. در همین زمان بخش کشاورزی موفق شد تا تعداد شاغلین خود را  8 هزار مورد اضافه کند. در بخش تولید محصول نیز تعداد 17 هزار مورد بر عده شاغلین افزوده شد در حالی‌که مشاغل ارائه خدمات با از دست دادن 28 هزار نیروی کار، بیشترین کاهش تعداد شاغلان را در این ماه تجربه کردند.  

گرچه آمار و ارقام به دست آمده چندان خوشایند نبودند اما کاملا با پیش‌بینی‌های اقتصاددانان درباره وضعیت اشتغال در این ماه هماهنگی داشتند. بنا به پیش‌بینی‌ها بعد از دو ماه رشد اشتغال بالا و کاهش نسبی در نرخ بیکاری کشور، تجربه یک رشد بسیار کم یا کاهش جزئی چندان هم دور از انتظار نبود. البته به اعتقاد کارشناسان با مشاهده عدم ثبات در بازار کار طی ماه‌های اخیر، نباید دیدن ارقام این ماه به نتیجه‌گیری‌های منفی زیادی منجر شود.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar