نرخ اشتغال کانادا در ماه می سال ۲۰۱۴
15 ژوئن 2014 - 6:47
بازدید 277
7

بر اساس اعلام اداره آمار کانادا، در ماه می به دلیل ورود بیشتر نیروهای جوان جویای کار به بازار نرخ بیکاری در این کشور با یک‌دهم درصد افزایش نسبت به ماه پیش از آن به ۷ درصد رسید.  در این ماه حدود ۲۶ هزار مورد شغل تازه ایجاد شده که البته بیشتر آنها را مشاغل […]

ارسال توسط :
پ
پ

بر اساس اعلام اداره آمار کانادا، در ماه می به دلیل ورود بیشتر نیروهای جوان جویای کار به بازار نرخ بیکاری در این کشور با یک‌دهم درصد افزایش نسبت به ماه پیش از آن به ۷ درصد رسید.

 در این ماه حدود ۲۶ هزار مورد شغل تازه ایجاد شده که البته بیشتر آنها را مشاغل نیمه‌وقت تشکیل می‌دهند. در یک سال گذشته اقتصاد کانادا ۸۶ هزار مورد شغل از دست داده است که این رقم رقم نسبتا پایینی است و بیشتر مشاغل جدید ایجاد شده نیز مشاغل نیمه‌وقت هستند.   

در ماه می تعداد شاغلان در بخش‌های خدمات آموزشی، کشاورزی ونیز خدمات غذایی و اسکان افزایش یافت اما در بخش خصوصی بر تعداد مشاغل موجود افزوده نشد. البته در یک بررسی و مقایسه سالانه می‌بینیم که بخش خصوصی مسبب بیشترین حجم افزایش تعداد مشاغل بوده زیرا در سوی دیگر در بخش مشاغل دولتی به دلیل کاهش بودجه‌ها از تعداد مشاغل موجود به شدت کاسته شده است.

در این ماه از تعداد مشاغل تمام‌وقت ۲۹ هزار و ۱۰۰ مورد کاسته شد اما از سوی دیگر بر تعداد مشاغل نیمه‌وقت ۵۴ هزار و ۹۰۰ مورد افزوده شد که به احتمال زیاد بیشتر آنها باید مشاغل فصلی و موقت باشند. از جمله بخش‌هایی که در آنها از تعداد شاغلان کاسته شده است باید به بخش منابع طبیعی با ۲۳ هزار مورد، ‌بخش‌های مالی، بیمه و معاملات املاک با حدود ۲۱ هزار مورد اشاره کرد. در بخش تولید نیز از تعداد شاغلان ۱۲ هزار و ۲۰۰ مورد کاسته شده و تعداد شاغلان در بخش ساخت و ساز هم تقریبا ثابت باقی ماند.

در این میان استان البرتا با ۱۶ هزار و ۴۰۰ مورد بیشترین افزایش را در میان دیگر استان‌ها داشته و استان نیوفاوندلند و لابرادور نیز ۴ هزار و ۱۰۰ مورد از شاغلین خود را از دست داده است. در باقی استان‌های کشور در این ماه تغییرات چشم‌گیری اتفاق نیفتاده است.

از نقاط مثبت گزارش استغال در ماه می باید از افزایش تعداد شاغلان جوان نام برد. به این ترتیب نرخ بیکاری جوانان به ۱۳.۳ درصد کاهش یافت و تعداد شاغلین جوان در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال هم  ۴۹ هزار نفر بیشتر از ماه قبل شد. با این تغییرات نرخ اشتغال در این گروه سنی به نرخ اشتغال آنان در ماه می ۲۰۱۳ شبیه شد. در این زمان از سال بسیاری از دانشجویان دانشگاه‌ها و کالج‌ها با پایان ترم بهاره خود در جستجوی یافتن کار تابستانی برمی‌آیند.

آقای داگلاس پورتر،‌ اقتصاددان برجسته و قدیمی بانک مونترال با در نظر گرفتن کلیه عوامل و شرایط  موجود در بازار اشتغال کشور، وضعیت واقعی اشتغال در کانادا را چندان قوی و خوب ارزیابی نمی‌کند.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar