نرخ اشتغال کانادا در ماه مارچ ۲۰۱۴
15 آوریل 2014 - 23:56
بازدید 287
9

ایجاد ۴۳ هزار مورد شغل جدید و کاهش ۰.۱ درصدی نرخ بیکاری بر اساس اعلام اداره آمار کانادا، در ماه مارچ و با بهتر شدن وضعیت کار برای جوانان، اقتصاد این کشور توانست ۴۳ هزار مورد بر تعداد شاغلان خود بیفزاید. به این ترتیب نرخ بیکاری در کشور با ۰.۱ درصد کاهش به ۶.۹ درصد […]

ارسال توسط :
پ
پ

ایجاد ۴۳ هزار مورد شغل جدید و کاهش ۰.۱ درصدی نرخ بیکاری

بر اساس اعلام اداره آمار کانادا، در ماه مارچ و با بهتر شدن وضعیت کار برای جوانان، اقتصاد این کشور توانست ۴۳ هزار مورد بر تعداد شاغلان خود بیفزاید. به این ترتیب نرخ بیکاری در کشور با ۰.۱ درصد کاهش به ۶.۹ درصد رسید.

در ماه مارچ امسال تعداد مشاغل موجود در کانادا ۱۹۰ هزار مورد بیشتر از ماه مارچ سال گذشته بود. اخبار خوش در زمینه اشتغال سبب شد تا ارزش برابری دلار کانادا نسبت به دلار امریکا با حدود نیم سنت افزایش به ۹۱.۷ درصد برسد.

بیشتر مشاغل ایجاد شده در ماه مارچ یعنی حدود ۳۳ هزار مورد از آنها به نیروهای جوان بین ۱۵ تا ۲۴ سال تعلق داشت. اما با این وجود از آن‌جایی که در همین زمان تعداد جوانان بیشتری در جستجوی کار برآمدند،‌ نرخ بیکاری در این گروه تغییری نکرد و در همان رقم ۱۳.۶ درصد ثابت ماند.

بخش عمده‌ای از مشاغل ایجاد شده در این ماه یعنی حدود ۳۰ هزار مورد از آنها مشاغل پاره‌وقت بودند. البته در این ماه بر تعداد مشاغل تمام‌وقت نیز افزوده شد اما این افزایش فقط ۱۳ هزار مورد بود.

در این ماه در بخش خدمات ۵۸ هزار نفر بر تعداد شاغلان افزوده شد اما در مقابل در بخش تولید محصول ۱۵ هزار نفر از تعداد نیروهای شاغل کاسته شد.

این افزایش اشتغال در سرتاسر کشور به یک نسبت اتفاق نیفتاد. در استان‌های بریتیش‌ کلمبیا، نیوبرانزویک و کبک شاهد افزایش تعداد شاغلان بودیم اما در استان نووا اسکوشیا خلاف این امر رخ داد. در باقی استان‌های کشور نیز تغییرات چندان قابل توجهی اتفاق نیفتاد.

دولت مرکزی نیز گرچه با خوش‌بینی اما محتاطانه با این رشد برخورد کرد و وزیر دارایی، آقای جو آلیور، در جایی گفت: «دولت ما از دیدن این رشد بیش از ۴۰ هزار موردی در بازار کار و پایین آمدن نرخ بیکاری خوشحال است. گرچه این ارقام رشد مثبتی را نشان می‌دهند اما با توجه به وضعیت متزلزل اقتصاد جهانی ما باید همچنان با دقت بر اقتصاد کانادا تمرکز داشته باشیم.»

می‌توانید برای مقایسه نرخ بیکاری در استان‌های کانادا در ماه مارچ و ماه پیش از آن یعنی ماه فوریه جدول زیر را مشاهده کنید:

 

استان

مارچ     

 فوریه 

۱

نیوفاوندلند

۱۱.۶

۱۱.۸

۲

پرینس ادوارد آیلند

۱۱.۸

۱۱.۵

۳

نیوبرانزویک

۹.۷

۹.۸

۴

نووا اسکوشیا

۹.۳

۸.۹

۵

انتاریو

۷.۳

۷.۵

۶

بریتیش کلمبیا

۵.۸

۶.۴

۷

کبک

۷.۶

۷.۸

۸

آلبرتا

۴.۹

۴.۳

۹

مانیتوبا

۵.۷

۵.۳

۱۰

ساسکاچوان

۴.۵

۳.۹

 

 

برای مشاهده اصل مطلب اینجا و اینجا کلیک کنید.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar