نرخ اشتغال کانادا در ماه ایپریل سال ۲۰۱۳
21 می 2013 - 4:54
بازدید 262
6

افزایش ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفری تعداد شاغلان و ثبات تعداد بیکاران بر اساس اعلام اداره آمار کانادا در ماه ایپریل اقتصاد این کشور توانسته است فقط تعداد ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر بر تعداد شاغلان خود بیفزاید که از این تعداد نیز عده بیشتری شاغلان در مشاغل تمام‌وقت بوده‌اند. در این ماه نرخ ملی […]

ارسال توسط :
پ
پ

افزایش ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفری تعداد شاغلان و ثبات تعداد بیکاران

بر اساس اعلام اداره آمار کانادا در ماه ایپریل اقتصاد این کشور توانسته است فقط تعداد ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر بر تعداد شاغلان خود بیفزاید که از این تعداد نیز عده بیشتری شاغلان در مشاغل تمام‌وقت بوده‌اند. در این ماه نرخ ملی بیکاری نیز در همان رقم ۷.۲ ثابت ماند.

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کردند که در پی کاهش قابل توجه تعداد مشاغل در ماه گذشته، در این ماه تعداد ۱۵ هزار شغل به مشاغل موجود اضافه شود. به‌رغم این افزایش نسبی، اقتصاد کانادا در مجموع در چهار ماهه نخست امسال به طور خالص ۱۳ هزار شغل از دست داده است.

یکی از نقاط قوت گزارش اشتغال در ماه ایپریل این است که در این ماه بر تعداد مشاغل تمام‌وقت ۳۶ هزار مورد افزوده و از تعداد مشاغل پاره‌وقت به تعداد ۲۳ هزار و ۶۰۰ مورد کاسته شده است. بر تعداد حقوق‌بگیران نیز ۱۴ هزار و ۲۰۰ مورد افزوده شد و این در حالی بود که از تعداد شاغلان خوداشتغال یا خویش‌فرما کاسته شد. در بخش خصوصی نیز تغییر تعداد شاغلان بسیار جزئی بوده است.

در این ماه با وجود ریزش‌هایی که در برخی حوزه‌های مشاغل دولتی شاهد بودیم و نیز تلاش دولت در جهت کاستن از میزان کسری بودجه، حدود ۳۴ هزار و ۲۰۰ مورد شغل جدید در این بخش ایجاد شده است. بخش مشاغل دولتی از ماه ایپریل سال ۲۰۱۲ به این سو نقش موثری در ایجاد اشتغال در کشور داشته است و در این مدت در آن ۹۳ هزار ۵۰۰ مورد شغل ایجاد شده در حالی‌که این تعداد در بخش خصوصی فقط ۱۰ هزار مورد بوده است. در این ماه متوسط دستمزد کارکنان دائم نیز نسبت به ماه ایپریل سال گذشته ۲.۸ درصد رشد داشت.

در ماه ایپریل تعداد ۲۱ هزار نفر در بخش صنایع تولیدی به کار مشغول شدند که بر اساس اعلام اداره آمار کانادا این نخستین بار از ماه جون گذشته تا به امروز است که در این بخش شاهد افزایش تعداد شاغلان هستیم. در بخش ساخت ‌و ساز نیز به‌رغم کم ‌رونق شدن بازار مسکن در اغلب شهرهای بزرگ، رشد اشتغال به آرامی ادامه یافت و تعداد ۲۴ هزار نیروی جدید در آن به کار مشغول شدند. به عقیده کارشناسان این رشد بیشتر می‌تواند ناشی از رشد مشاغل ساخت و ساز در بخش غیر مسکونی باشد.

یکی از نقاط ضعف در این گزارش نیز کاهش شدید تعداد مشاغل در گروه سنی جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال بود که متاسفانه در ماه ایپریل تعداد ۱۹ هزار مورد از تعداد شاغلان این گروه کاسته شد و به این ترتیب نرخ بیکاری در میان آنان به ۱۴.۵ درصد رسید. متاسفانه برآورد می‌شود که طی دوران رکود اقتصادی ۲۰۰ هزار نفر از تعداد شاغلان در این گروه سنی کاسته شده و گذشت دوران رکود هم نتوانسته به برگرداندن این وضع به حالت اول کمکی بکند.

در میان استان‌های کانادا نیز استان البرتا با ۱۴ هزار و ۸۰۰ مورد شغل تازه و نرخ بیکاری ۴.۴ درصد در راس جدول قرار ‌گرفت. متاسفانه استان منیتوبا در این ماه ۱۱ هزار و ۱۰۰ مورد از تعداد شاغلان خود را از دست داد. در استان‌های نیوبرانزویک و نیوفاوندلند و لابرادور هم با کاهش تعداد مشاغل مواجه بودیم.

برای مشاهده اصل مطالب اینجا و اینجا و اینجا کلیک کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar