نرخ اشتغال کانادا در ماه اگست ۲۰۱۲
16 سپتامبر 2012 - 11:33
بازدید 183
9

نرخ اشتغال در کانادا در ماه اگست سریع‌تر از آنچه که اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بودند رشد کرد و توانست با افزایشی که در میزان مشاغل نیمه‌وقت در این ماه اتفاق افتاد، بیش از نیمی از کاهش ماه پیش را جبران نماید. اداره آمار کانادا اعلام کرد که در ماه جولای از تعداد مشاغل ۳۰ هزار […]

ارسال توسط :
پ
پ

نرخ اشتغال در کانادا در ماه اگست سریع‌تر از آنچه که اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بودند رشد کرد و توانست با افزایشی که در میزان مشاغل نیمه‌وقت در این ماه اتفاق افتاد، بیش از نیمی از کاهش ماه پیش را جبران نماید.

اداره آمار کانادا اعلام کرد که در ماه جولای از تعداد مشاغل ۳۰ هزار و ۴۰۰ مورد کاسته شده و در ماه اوگست بر تعداد مشاغل ۳۴ هزار و ۳۰۰ مورد اضافه شده است و البته نرخ بیکاری نیز در رقم ۷.۳ درصد ثابت مانده است. این در حالی است که در نظرسنجی انجام گرفته توسط Bloomberg News از تعدادی از اقتصاددانان، آنان افزایش ۱۰ هزار شغل و نرخ بیکاری ۷.۳ درصدی را پیش‌بینی نموده بودند.

در همین نظرسنجی اقتصاددانان مذکور پیش‌بینی نموده‌اند که در سال آینده نرخ بیکاری در کانادا حول میزان ۷.۲ درصد ثابت خواهد ماند و استفن هارپر، نخست‌وزیر کانادا، نیز در مصاحبه‌ای با بلومبرگ ابراز نمود که در یک دوره نسبتا طولانی در آینده در کل اقتصاد جهان میزان رشد اقتصادی ناچیز خواهد بود.

آقای داگلاس پورتر، از مشاوران اقتصادی مطرح درBMO در تورنتو نیز می‌گوید: «رشد اقتصادی بسیار اندک و حتی پایین‌تر از حد بالقوه آن است و این میزان آن قدر نیست که بتواند نرخ بیکاری را کاهش دهد.»    

بر اساس اعلام اداره آمار کانادا، در ماه اگست بر تعداد مشاغل نیمه‌وقت ۴۶ هزار و ۷۰۰ مورد اضافه شده است. در همین ماه از تعداد مشاغل تمام‌وقت ۱۲ هزار و ۵۰۰ مورد کاسته شده و بعد از هفت ماه متوالی این برای نخستین بار است که شاهد کاهش مشاغل تمام‌وقت هستیم.

بیشترین تعداد مشاغل افزوده شده مربوط به بخش حمل و نقل و انبارداری با ۳۷ هزار و ۱۰۰ مورد شغل تازه بوده است. در بخش خدمات تخصصی، علمی و فنی نیز تعداد ۲۰ هزار شغل تازه به مشاغل موجود افزوده شده است. در مجموع بخش‌های بیزینس، خدمات ساختمانی و دیگر خدمات پشتیبانی نیز شاهد افزایش اشتغال به تعداد ۱۹ هزار مورد بوده‌اند.  

تعداد مشاغل اضافه‌شده در ماه اگست در بخش خصوصی ۲۹ هزار و ۹۰۰ مورد و تعداد مشاغل اضافه‌شده در بخش دولتی در این ماه ۱۷ هزار و ۴۰۰ مورد بوده است. در همین ماه تعداد نیروهای شاغلی که از نظر اداره آمار کانادا به عنوان نیروی کار حقوق‌بگیر محسوب می‌شوند، ۴۷ هزار و ۳۰۰ مورد و تعداد نیروهای خوداشتغال نیز ۱۳ هزار مورد افزایش داشت.

بیشترین کاهش نیروی کار در ماه اگست در بخش ساخت ‌و ساز با ۴۴ هزار مورد اتفاق افتاد و بعد از آن نیز رتبه دوم به بخش اطلاعات، فرهنگ و تفریحات با ۱۷ هزار و ۲۰۰ مورد مربوط می‌شد.

متوسط درآمد کارکنان دائم در ماه اگست نسبت به یک سال گذشته ۳.۷ درصد افزایش داشت که البته نسبت به رشد قبلی یعنی ۳.۹ درصد کمی کاهش داشت. بانک مرکزی کانادا این رقم را یکی از عوامل تععین‌کننده نرخ تورم می‌داند.

اخیرا آقای مارک کارنی، رئیس بانک مرکزی کانادا، نرخ بهره پایه خود را با هدف ترغیب به سرمایه‌گذاری و مصرف بیشتر همچنان رقم ۱ درصد اعلام نمود. نرخ تورم اکنون دو سال است که در همین رقم ثابت مانده است. آقای پورتر در این‌باره می‌گوید: «من فکر می‌کنم که بانک مرکزی کانادا با توجه به اوضاع ناامیدکننده در امریکا نرخ بهره را افزایش ندهد و تا مدتی تنها به مشورت و صحبت در این مورد بسنده کند.»   

از ماه مارچ ۲۰۱۲ به این سو نرخ بیکاری بین ۷.۲ تا ۷.۶ درصد متغیر بوده است. این در حالی بوده که نرخ بیکاری در دوره بحران اقتصادی سال ۲۰۰۹ تا ۸.۷ درصد نیز بالا رفته بود.

بر اساس اعلام اداره آمار کانادا در فاصله ماه‌های ایپریل تا جون امسال نرخ بهره‌وری نیروی کار نسبت به سه‌ماهه مشابه سال قبل ۰.۴ درصد کاهش داشته و این در حالی‌که اقتصاددانان کاهش ۰.۲ درصدی را برای این عامل پیش‌بینی کرده بودند.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.   

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar