نرخ اشتغال کانادا در ماه اگست سال ۲۰۱۱
12 سپتامبر 2011 - 13:17
بازدید 288
8

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط اداره آمار کانادا، در ماه اگست میزان اشتغال برای دومین ماه متوالی با رشد بسیار کمی مواجه بود و متاسفانه در این ماه نرخ بیکاری نیز با ۰.۱ درصد افزایش به ۷.۳ درصد رسید. طی دوازده ماه گذشته اشتغال به میزان ۱.۳ درصد رشد داشت (معادل با افزایش […]

ارسال توسط :
پ
پ

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط اداره آمار کانادا، در ماه اگست میزان اشتغال برای دومین ماه متوالی با رشد بسیار کمی مواجه بود و متاسفانه در این ماه نرخ بیکاری نیز با ۰.۱ درصد افزایش به ۷.۳ درصد رسید.

طی دوازده ماه گذشته اشتغال به میزان ۱.۳ درصد رشد داشت (معادل با افزایش ۲۲۳ هزار نفر)، که این افزایش غالبا در استان‌های انتاریو و البرتا و بیشتر در بخش خصوصی بوده است. در این مدت مشاغل تمام‌وقت به میزان ۲.۲ درصد رشد (معادل با افزایش ۳۰۰ هزار نفر)، مشاغل نیمه‌وقت به میزان ۲.۳ درصد کاهش (معادل با کاهش ۷۷ هزار نفر) و ساعات کار انجام شده در مجموع به میزان ۲.۶ درصد افزایش داشته‌اند.

در ماه اگست، در بخش ساخت و ساز، حمل و نقل و انبارداری و نیز منابع طبیعی از تعداد مشاغل کاسته شد. کاهش مذکور با افزایش تعداد مشاغل در بخش بهداشت و سلامت و خدمات اجتماعی جبران شد.

در این ماه تعداد مشاغل در استان نووااسکوشیا افزوده شد اما در استان‌های نیوفاوندلند و لابرادور و نیز ساسکاچوان از تعداد مشاغل موجود کاسته شده است. همچنین در این ماه بر میزان اشتغال افراد در گروه سنی ۲۵ تا ۵۴ سال افزوده شده اما این امر با کاهشی که در میزان اشتغال افراد در گروه سنی ۵۵ سال به بالا اتفاق افتاد، جبران شد.  

در تابستان امسال نرخ متوسط بیکاری برای دانش‌آموزان و دانشجویان ۱۷.۲ درصد بود که کمی بیش از متوسط ۱۶.۹ درصدی ثبت شده برای این گروه در سال ۲۰۱۰ بود. در مقایسه باید گفت که نرخ بیکاری این گروه در تابستان سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ زیر ۱۴ درصد بوده است.

کاهش اشتغال در چندین بخش صنعتی

در ماه اگست از میزان اشتغال در بخش ساخت و ساز ۲۴ هزار نفر کاسته شد. البته اگر تعداد شاغلان در این بخش را با ۱۲ ماه پیش از آن مقایسه کنیم، هنوز هم این تعداد ۳ درصد یا معادل ۳۷ هزار نفر بیشتر از قبل است.

در بخش حمل و نقل و انبارداری نیز از میزان اشتغال ۱۴ هزار نفر کاسته شد. به‌رغم کاهش مذکور، این بخش توانسته است در ۱۲ ماه گذشته بالاترین نرخ ایجاد اشتغال در کشور را به خود اختصاص دهد یعنی ۶.۳ درصد رشد (معادل ۵۱ هزار نفر).

در ماه اگست از میزان اشتغال در بخش منابع طبیعی برای دومین ماه متوالی تا ۱۲ هزار نفر کاسته شد. با این کاهش اخیر، میزان اشتغال در این بخش در مجموع نسبت به ماه اگست سال ۲۰۱۰ تعداد ۲۶ هزار نفر کمتر شده است.

در بخش بهداشت و خدمات اجتماعی میزان اشتغال ۵۰ هزار مورد افزایش یافت که از میزان کاهش اشتغال در این بخش در ماه جولای بیشتر بود و توانست آن را کاملا جبران نماید. طی دوازده ماه گذشته این بخش از نظر اشتغال ۲.۹ درصد رشد داشته و به نظر می‌رسد که در درازمدت هم باید امیدوار بود که این رشد ادامه داشته باشد.

در ماه اگست میزان اشتغال در بخش تولید تغییر اندکی داشت. در ۱۲ ماه گذشته این بخش توانسته بود از نظر میزان اشتغال ۲.۴ درصد (معادل ۴۰ هزار نفر) رشد داشته باشد.

بررسی استانی

در ماه اگست از تعداد مشاغل در استان نیوفاوندلند و لابرادور ۳ هزار و ۴۰۰ مورد کاسته شد که نسبت به ۱۲ ماه گذشته این میزان هنوز هم ۰.۷ درصد بیشتر بود. به دلیل این‌که افراد بیشتری نیز در این استان در جستجوی کار برآمده بودن، نرخ اشتغال در این استان با ۱.۸ درصد افزایش به ۱۳.۷ درصد رسید.

در استان ساسکاچوان از تعداد مشاغل ۳ هزار مورد کاسته شد و نرخ بیکاری با ۰.۴ درصد افزایش به ۴.۵ درصد رسید زیرا تعداد کمتری از جویندگان کار توانستند جذب بازار کار شوند. نرخ اشتغال در استان نیز نسبت به ۱۲ ماه پیش از این ۰.۵ درصد کاهش داشت.

در استان نووااسکوشیا میزان اشتغال ۴ هزار و ۱۰۰ مورد افزایش داشت و همین امر نرخ بیکاری را ۰.۶ درصد کاهش داده و به ۸.۹ درصد رساند. در مقایسه با ۱۲ ماه گذشته میزان اشتغال در این استان ۰.۶ درصد رشد داشت.

در استان کبک میزان اشتغال تغییر چندانی نداشت اما نرخ بیکاری ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۷.۶ درصد رسید زیرا تعداد افراد بیشتری در جستجوی کار بودند. طی ۱۲ ماه گذشته میزان اشتغال در این استان ۱ درصد افزایش داشته که از نرخ ملی افزایش یعنی ۱.۳ درصد کمی کمتر بوده است. 

استان‌های البرتا و انتاریو نیز از نظر میزان اشتغال تغییر چندانی نداشتند و نرخ بیکاری نیز در آنها به ترتیب در ۵.۶ درصد و ۷.۵ درصد ثابت ماند. البته هر دوی این استان‌ها در مقایسه یک ساله از نظر میزان رشد اشتغال بالاتر از متوسط کشور بودند که از این لحاظ استان البرتا با ۴.۲ درصد رشد (معادل ۸۶ هزار نیرو) و استان انتاریو با ۱.۵ درصد رشد (معادل ۱۰۲ هزار نیرو) در جایگاه برتر قرار گرفته‌اند. 

بازار کار تابستانی برای دانش‌آموزان و دانشجویان

هر سال از ماه می تا ماه اگست، اطلاعات در خصوص جوانانی که در زمان فراغت از تحصیل به بازار کار می‌پیوندند جمع‌آوری و بررسی می‌شود. در تابستان امسال متوسط نرخ بیکاری در فاصله ماه‌های می تا اگست برای جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله ۱۷.۲ درصد بود که کمی بیش از نرخ متوسطی است (۱۶.۹ درصد) که در تابستان سال ۲۰۱۰ برای این گروه به ثبت رسید.

در مقایسه با تابستان گذشته، نرخ بیکاری تابستان امسال برای جوانان ۱۷ تا ۱۹ ساله و جوانان ۲۰ تا ۲۴ ساله بدون تغییر و به ترتیب ۱۶.۴ درصد و ۱۰.۳ درصد بود. البته نرخ بیکاری برای جوانان ۱۵ تا ۱۶ ساله امسال به ۳۰.۷ درصد رسید که نسبت به سال گذشته ۲.۶ درصد رشد داشته است.

متوسط ساعات کار انجام شده در تابستان توسط جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال، معادل ۲۴ ساعت در هفته بود که از میزان ۲۳.۷ ساعت در هفته در سال ۲۰۱۰ کمی بیشتر بوده است اما با این وجود در میان اطلاعات موجود از سال ۱۹۹۷ به این سو در مورد ساعات کاری جوانان این گروه سنی در تابستان، هنوز هم جزء کمترین ساعات محسوب می‌شود.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar