نرخ اشتغال ماه ژانویه در کانادا
19 فوریه 2014 - 10:32
بازدید 317
9

بر اساس اعلام اداره آمار کانادا، در ماه ژانویه برخلاف کاهش شدیدی که از نظر اشتغال در ماه دسامبر اتفاق افتاده بود، اقتصاد این کشور توانست ۲۹ هزار و ۴۰۰ مورد شغل جدید بر تعداد مشاغل خود بیفزاید. علاوه بر این طبق همین گزارش در این ماه نرخ بیکاری نیز نسبت به ماه دسامبر ۰.۲ […]

ارسال توسط :
پ
پ

بر اساس اعلام اداره آمار کانادا، در ماه ژانویه برخلاف کاهش شدیدی که از نظر اشتغال در ماه دسامبر اتفاق افتاده بود، اقتصاد این کشور توانست ۲۹ هزار و ۴۰۰ مورد شغل جدید بر تعداد مشاغل خود بیفزاید.

علاوه بر این طبق همین گزارش در این ماه نرخ بیکاری نیز نسبت به ماه دسامبر ۰.۲ درصد کاهش یافت و در اولین ماه سال ۲۰۱۴ با افزایش میزان مشاغل تمام وقت، به ۷ درصد رسید.

گرچه میزان افزایش مشاغل از رقم ۲۰ هزار شغل پیش‌بینی شده توسط کارشناسان فراتر بوده اما همچنان برخی معتقدند که وضعیت بازار کار در کانادا هنوز هم آن‌چنان که باید تثبیت نشده است.

به گفته آقای باکنن، از اقتصاددانان بانک CIBC، اعداد و ارقام مربوط به تجارت کشور نشان می‌دهند که هنوز هم اوضاع صادرات کانادا نتوانسته آن‌طور که بانک مرکزی کانادا امید آن را می‌داشت، بهبود یابد.

در ماه دسامبر کسری تجاری کانادا به ۱.۷ میلیارد دلار رسید. بر اساس اعلام اداره آمار کانادا کسری تجاری کانادا در ماه نوامبر نیز ۱.۵ میلیارد دلار بوده در حالی‌که پیش‌بینی می‌شده که این رقم چیزی در حدود ۹۴۰ میلیون دلار باشد.

البته نکته مثبت در گزارش اشتغال این ماه را باید در افزایش چشمگیر تعداد مشاغل تمام‌وقت (۵۰ هزار و ۵۰۰ مورد) و در مقابل کاهش تعداد مشاغل پاره‌وقت (۲۱ هزار و ۱۰۰ مورد) دانست. تعداد خوداشتغالان نیز در این ماه ۲۸ هزار و ۳۰۰ مورد افزایش یافت.

در ماه ژانویه مجموع مشاغل افزوده شده عبارت بودند از ۱۵ هزار و ۲۰۰ مورد در بخش حمل و نقل و انبارداری، ۱۴ هزار و ۶۰۰ مورد در بخش مالی، بیمه، معاملات املاک و لیزینگ و ۱۶ هزار و ۶۰۰ مورد نیز در بخش خدمات تخصصی، علمی و فنی.

در بخش بهداشت و خدمات اجتماعی نیز ۱۶ هزار و ۹۰۰ مورد بر تعداد مشاغل موجود افزوده شد. بخش خدمات هتل‌داری، اسکان و خدمات غذایی نیز با ۱۷ هزار مورد افزایش شغل همراه بود.

بخشی از این افزایش‌ها با کاهش ۲۵ هزار و ۴۰۰ نفر نیروی شاغل در بخش بیزینس، ساختمان‌سازی و دیگر خدمات حمایتی و نیز ۱۶ هزار مورد نیروی کار کمتر در بخش ادارات دولتی خنثی شد.

بر اساس اعلام اداره آمار کانادا، در استان انتاریو ۶ هزار نفر موفق به یافتن کار شدند و از تعداد جویندگان کار نیز کاسته شد. همین امر سبب شد تا نرخ بیکاری این استان با ۰.۴ درصد کاهش به ۷.۵ درصد برسد.

در ماه ژانویه نرخ بیکاری استان پرینس ادوارد آیلند با افزایش هزار نفری بیکاران به ۱۱.۳ درصد رسید. از تعداد شاغلان در استان نیوبرانزویک هم ۲ هزار و ۴۰۰ مورد کاسته شد و همچنین تعداد جویندگان کار نیز در آن کاهش یافت.

می‌توانید برای مقایسه نرخ بیکاری در استان‌های کانادا در ماه ژانویه و ماه پیش از آن یعنی ماه دسامبر جدول زیر را مشاهده کنید:

 

استان

ژانویه      

 دسامبر   

۱

نیوفاوندلند

۱۲

۱۰.۸

۲

پرینس ادوارد آیلند

۱۱.۳

۱۱.۶

۳

نیوبرانزویک

۹.۹

۹.۷

۴

نووا اسکوشیا

۸.۶

۹.۲

۵

انتاریو

۷.۵

۷.۹

۶

بریتیش کلمبیا

۶.۴

۶.۶

۷

کبک

۷.۵

۷.۷

۸

آلبرتا

۴.۶

۴.۸

۹

مانیتوبا

۵.۶

۵.۵

۱۰

ساسکاچوان

۴.۳

۳.۹

 

 

برای مشاهده اصل مطلب می‌توانید اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar