نرخ اشتغال ماه جولای سال ۲۰۱۳
12 آگوست 2013 - 5:11
بازدید 171
5

در ماه جولای از تعداد شاغلان در کانادا ۴۰ هزار نفر کاسته شد که این امر نشان دهنده سرگردانی اقتصاد در میانه دو حالت رکود و بهبود است. نوسان بهترین واژه‌ای است که می‌توان بازار کار کانادا را با آن توصیف کرد. البته این وضعیت را باید متاثر از وضعیت اقتصاد جهانی دانست که در […]

ارسال توسط :
پ
پ

در ماه جولای از تعداد شاغلان در کانادا ۴۰ هزار نفر کاسته شد که این امر نشان دهنده سرگردانی اقتصاد در میانه دو حالت رکود و بهبود است.

نوسان بهترین واژه‌ای است که می‌توان بازار کار کانادا را با آن توصیف کرد. البته این وضعیت را باید متاثر از وضعیت اقتصاد جهانی دانست که در آن امریکا پرقدرت ظاهر شده، چین دچار رکود به نظر می‌رسد و اتحادیه اروپا هم هنوز تا رسیدن به وضعیت باثبات راه درازی در پیش دارد.  

گرچه اقتصاددانان از این وضعیت چندان خشنود به نظر نمی‌رسند اما یکی از آنها به نام دیوید روزنبرگ، اعداد و ارقام ماه جولای را چندان مهم نمی‌داند و معتقد است که روند حرکت اقتصاد در درازمدت در جهت ایجاد اشتغال به‌صورت ملایم خواهد بود. 

بنا بر اعلام اداره آمار کانادا، در ماه جولای نرخ بیکاری از ۷.۱ درصد به ۷.۲ درصد افزایش یافت. بیشترین افزایش نرخ بیکاری با ۰.۳ درصد مربوط به استان کبک بود که در نتیجه نرخ بیکاری در آن به ۸.۲ درصد رسید و ۳۰ هزار نفر نیز در این استان بیکار شدند.

بیشترین سهم از این ۳۹ هزار و ۴۰۰ شغل از دست رفته به بخش مشاغل دولتی مربوط می‌شود که در آن ۷۴ هزار نفر کار خود را از دست دادند. البته این رقم با افزایش تعداد شاغلان در بخش‌های تولید، آب و برق و قسمت‌های مختلف در بخش خدمات تا حدودی پوشش داده شده است.  

متاسفانه یکی دیگر از گروه‌هایی که با حجم عظیم بیکاری مواجه شدند، جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال بودند که ۴۶ هزار نفر از آنان در ماه جولای کار خود را از دست دادند و به این ترتیب نرخ بیکاری در میان این گروه به ۱۳.۹ درصد رسید.

به اعتقاد کارشناسان، بخشی از این نوسانات در آمار و ارقام، به خطاهای آماری اداره آمار کانادا مربوط می‌شود اما از سویی این وضعیت بیانگر این است که موتور اقتصاد کانادا به دنبال نیروی محرکه تازه‌ای برای حرکت است. در حال حاضر دو بخش مسکن و منابع طبیعی دیگر همچون گذشته فعال نیستند و حرکت اقتصاد در امریکا هم هنوز آن‌گونه که باید تاثیرات خود را در اقتصاد کانادا نشان نداده است.  

اما خانم کلی دیکسون، مدیر وب‌سایت کاریابی Workopolis، عنوان می‌کند که در بخش‌هایی از کشور اوضاع اشتغال همچنان خوب است و استان‌های البرتا و ساسکاچوان در زمره این نقاط هستند. به اعتقاد وی در این دو استان غربی که در ماه جولای نرخ بیکاری در آنها به ترتیب ۴.۵ و ۴ درصد بوده، به واقع همه شاغلند.

علاوه بر این به گفته وی در سرتاسر کشور، میزان تقاضا برای نیروهای فنی- حرفه‌ای و کارگران ساختمانی نسبت به سال گذشته به میزان ۷ درصد افزایش داشته است. به گفته او این‌که در یک سال گذشته ۲۲۶ هزار مورد بر تعداد شاغلان در کشور افزوده شده و حدود ۱.۳ درصد در نرخ اشتغال رشد داشته‌ایم، نشان از این دارد که روند ایجاد اشتغال در درازمدت آرام اما مثبت خواهد بود.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.   

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar