نرخ اشتغال در کانادا در ماه ژانویه سال 2015
13 فوریه 2015 - 20:29
بازدید 420
9

در ماه ژانویه تعداد مشاغل تازه در کانادا بیش از آن که انتظار می‌رفت افزایش یافت. بیشترین این رشد به مشاغل نیمه‌وقت اختصاص داشت و نرخ بیکاری به پایین‌ترین رقم خود در شش سال گذشته رسید. بر اساس اعلام اداره آمار کانادا، در این ماه بر تعداد شاغلین در کشور 35 هزار و 400 مورد […]

ارسال توسط :
پ
پ

در ماه ژانویه تعداد مشاغل تازه در کانادا بیش از آن که انتظار می‌رفت افزایش یافت. بیشترین این رشد به مشاغل نیمه‌وقت اختصاص داشت و نرخ بیکاری به پایین‌ترین رقم خود در شش سال گذشته رسید.

بر اساس اعلام اداره آمار کانادا، در این ماه بر تعداد شاغلین در کشور 35 هزار و 400 مورد افزوده شد و نرخ بیکاری نیز با 0.1 درصد کاهش نسبت به ماه پیش از آن، از 6.7 درصد به 6.6 درصد رسید. بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط موسسه Bloomberg، اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بودند که در این ماه فقط 5 هزار مورد شغل تازه ایجاد شود و نرخ بیکاری نیز بدون تغییر باقی بماند.

بر اساس تحلیل این گزارش با توجه به این که این روزها یک بار دیگر قیمت مهم‌ترین کالای صادراتی کانادا یعنی نفت خام با کاهش مواجه شده و همین امر به تلاطم اوضاع اقتصادی کشور منجر گشته، شاید عواملی چون پایین بودن نرخ بهره و ایجاد اشتغال که در بهترین وضعیت خود از آغاز دوران رکود یعنی سال 2008 تا به امروز قرار دارد، بتوانند به ایجاد اعتماد بیشتر در مصرف‌کنندگان بینجامند و در نتیجه آنان با خرید بیشتر به رونق اقتصاد کشور یاری رسانند.  

بنا بر اعلام اداره آمار کانادا، در ماه ژانویه بر تعداد مشاغل نیمه‌وقت 47 هزار و 200 مورد افزوده شد و در مقابل ‌از تعداد مشاغل تمام‌وقت 11 هزار و 800 مورد کاسته شد. میزان مشارکت نیروی کار در این ماه در همان نرخ 65.7 درصد باقی ماند که از سال 2007 به این سو پایین‌ترین رقم مشارکت بوده است.

در این ماه از تعداد نیروهایی که بر اساس تعریف اداره آمار کانادا نیروی حقوق‌بگیر محسوب می‌شوند 5 هزار و 700 مورد کاسته شد و در عوض تعداد نیروهای خود اشتغال 41 هزار و 100 مورد افزایش یافت.

بیشترین افزایش نیروی کار با 22 هزار و 400 مورد، دربخش خدمات تخصصی،‌علمی و تکنیکی اتفاق افتاد و به تعداد نیروها در بخش تولید نیز 10 هزار و 700 مورد افزوده شد.

در ماه ژانویه نسبت به یک سال پیش از آن متوسط درآمد کارکنان دائم به میزان 2.1 درصد رشد داشت.

در این گزارش دیده می‌شود که در بخش انرژی به رغم افت شدید قیمت نفت، وضعیت تغییرات اشتغال یکسان نبوده است. در این ماه تعداد 8 هزار و 800 مورد از نیروهای شاغل در بخش منابع طبیعی کاسته شد اما در استان البرتا، که مرکز اصلی استخراج نفت شنی در کانادا است، بر تعداد شاغلین 13 هزار و 700 مورد افزوده شد و نرخ بیکاری از 4.7 درصد به 4.5 درصد رسید. به این ترتیب نرخ بیکاری در این استان با نرخ بیکاری در استان ساسکاچوان برابر شد.

اداره آمار کانادا در گزارشی دیگر اعلام نمود که در این ماه تعداد مجوزهای صادر شده برای ساخت مسکن در استان البرتا 30.7 درصد رشد داشته است. این در حالی است که در کل کشور این رشد 7.7 درصد بوده است. پیش‌بینی اقتصاددانان این بود که در ماه ژانویه این رشد 5 درصد باشد.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar