نرخ اشتغال در کانادا در ماه اکتبر سال ۲۰۱۳
15 نوامبر 2013 - 3:46
بازدید 315
7

به گزارش اداره آمار کانادا، به‌رغم این‌که در ماه اکتبر در این کشور ۱۳ هزار و ۲۰۰ مورد شغل تازه ایجاد شد (کمی بیش از رقم ۱۱ هزار مورد که پیش‌بینی کارشناسان بود.) اما نرخ اشتغال این ماه در همان رقم ۶.۹ درصد ثابت ماند و به این ترتیب برای دومین ماه متوالی بعد از […]

ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اداره آمار کانادا، به‌رغم این‌که در ماه اکتبر در این کشور ۱۳ هزار و ۲۰۰ مورد شغل تازه ایجاد شد (کمی بیش از رقم ۱۱ هزار مورد که پیش‌بینی کارشناسان بود.) اما نرخ اشتغال این ماه در همان رقم ۶.۹ درصد ثابت ماند و به این ترتیب برای دومین ماه متوالی بعد از دوره رکود، نرخ بیکاری در این کشور پایین‌تر از رقم ۷ درصد باقی ماند.

در همین ماه اقتصاد امریکا هم توانست رشد غیرمترقبه‌ای در زمینه اشتغال داشته باشد و حدود ۲۰۴ هزار نیروی تازه را به کار گیرد که این تعداد تقریبا دو برابر پیش‌بینی‌های کارشناسان در این زمینه بود. این رشد برای کانادا نیز مثبت است زیرا می‌تواند به تقاضای بیشتر برای صادرات از کانادا به امریکا منجر شود؛ رشدی که از دوران رکود به این‌سو کاهش آن صدمات زیادی را به اقتصاد کانادا وارد ساخته است.

بیشترین تعداد مشاغل ایجاد شده در کانادا به بخش دولتی مربوط می‌شدند و این در حالی است که در این ماه تعداد مشاغل در بخش خصوصی و در میان خوداشتغالان ثابت ماند. در این ماه تعداد شاغلان تمام‌وقت ۱۶ هزار نفر افزایش یافت و از تعداد شاغلان نیمه‌وقت ۲ هزار و ۷۰۰ مورد کاسته شد.

در این ماه در بخش مشاغل مربوط به رستوران‌ها و هتل‌ها، خدمات بهداشتی و دولتی شاهد افزایش تعداد مشاغل بودیم در حالی‌که در بخش‌های خرید و فروش جزیی و کلی، ساخت و ساز و نیز بخش تولید (که طی یک‌سال گذشته به طور مداوم دارای سیر نزولی بوده و تعداد شاغلان آن در این یک‌ سال ۴.۶ درصد کمتر شده است) باز هم کاهش تعداد نیرو اتفاق افتاد. 

در این ماه نرخ بیکاری در استان انتاریو با بیکاری ۱۴ هزار و ۷۰۰ مورد نیروی شاغل، از ۷.۳ درصد به ۷.۴ درصد افزایش یافت. در مقابل اما استان کبک بیشترین تعداد افزایش شاغلان را داشت و در این ماه ۳۴ هزار و ۱۰۰ نفر بر تعداد شاغلین در استان، غالبا در بخش رستوران و هتل‌داری، افزوده شد و به این ترتیب نرخ بیکاری در این استان با ۰.۱ درصد کاهش به ۷.۵ درصد رسید.

نرخ بیکاری در استان ساسکاچوان با کاهشی معادل ۰.۷ درصد به ۳.۶ درصد رسید که پایین‌ترین میزان در سطح کشور است در حالی که در استان نیوفاوندلند و لابرادور این نرخ با ۰.۶ درصد رشد به ۱۱ درصد رسید و به این ترتیب این استان دارای بالاترین نرخ بیکاری در کشور شد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar