نرخ اشتغال در ماه ژانویه سال ۲۰۱۳
16 فوریه 2013 - 2:37
بازدید 341
11

بنا بر اعلام اداره آمار کانادا، اقتصاد این کشور در ماه ژانویه امسال پس از سه ماه متوالی افزایش چشمگیر تعداد مشاغل، قریب به ۲۱ هزار و ۹۰۰ شغل خود را از دست داد اما از سوی دیگر همزمانی این امر با کاسته شدن از تعداد کسانی که در جستجوی کار بودند (حدود ۵۷ هزار […]

ارسال توسط :
پ
پ

بنا بر اعلام اداره آمار کانادا، اقتصاد این کشور در ماه ژانویه امسال پس از سه ماه متوالی افزایش چشمگیر تعداد مشاغل، قریب به ۲۱ هزار و ۹۰۰ شغل خود را از دست داد اما از سوی دیگر همزمانی این امر با کاسته شدن از تعداد کسانی که در جستجوی کار بودند (حدود ۵۷ هزار نفر که از تلاش برای یافتن کار دست کشیده بودند) نیز سبب شد تا نرخ بیکاری در این کشور ۰.۱ درصد کاهش یافته و به ۷ درصد برسد. گرچه این نرخ بیکاری پایین‌ترین نرخ از دسامبر سال ۲۰۰۸ به این سو (با ۶.۸ درصد) بوده اما هنوز تا نرخ ۶.۱ درصدی پیش از رکود اقتصادی فاصله زیادی دارد. 

در پنج ماه پایانی سال گذشته، هر ماه به طور متوسط حدود ۳۷ هزار شغل تازه در کانادا ایجاد شده بود و این امر در تقابل با وضعیت GDP قرار داشت که بر اساس داده‌ها رشد چندانی را نشان نمی‌داد. به همین دلیل اقتصاددانان این اتفاق را چندان هم غیرمنتظره نمی‌دانند، گرچه پیش‌بینی آنها این بوده که در نخستین ماه سال ۲۰۱۳ یعنی ماه ژانویه حدود ۵ هزار شغل بر تعداد مشاغل موجود در کشور افزوده شود.

بر اساس آمار منتشره، بیشترین کاهش تعداد مشاغل در بخش مشاغل دولتی با ۲۷ هزار مورد اتفاق افتاد، بر تعداد مشاغل در بخش خوداشتغالی کمی افزوده شد و در بخش خصوصی نیز از این نظر تغییری به‌وجود نیامد.  

در بخش تولید ۲۲ هزار شغل از دست رفت و همین امر سبب شد تا تعداد شاغلان در این بخش با میزان تعداد شاغلان آن در سال گذشته برابر شود. در مقابل این بخش،‌ بخش ساخت و ساز قرار می‌گیرد که در این ماه ۱۷ هزار مورد بر تعداد مشاغل موجود در آن افزوده شد. البته برخی کارشناسان معتقدند که با توجه به رکود ایجاد شده در بخش مسکن، این رشد نمی‌تواند برای مدتی طولانی پایدار باشد.

از مشاغلی که در این ماه از دست رفته‌اند ۲۰ هزار و ۶۰۰ مورد مشاغل تمام‌وقت و ۱ هزار و ۴۰۰ مورد مشاغل پاره‌وقت بوده‌اند.

استان‌هایی که بیشترین تعداد کاهش اشتغال در آنها اتفاق افتاده نیز عبارت بوده‌اند از استان بریتیش کلمبیا با حدود ۱۶ هزار مورد و استان انتاریو با حدود ۵ هزار مورد. اما در استان‌های البرتا، ساسکاچوان و نیوبرانزویک شاهد افزایش تعداد مشاغل در ماه ژانویه بوده‌ایم.

در حال حاضر استان پرینس ادوارد آیلند با نرخ بیکاری ۱۱.۸ درصد، دارای بالاترین نرخ بیکاری در میان استان‌های کشور است. پایین‌ترین نرخ بیکاری نیز به استان ساسکاچوان با ۴ درصد اختصاص می‌یابد.

در ماه ژانویه ۲۰۱۳ متوسط درآمد ساعتی مشاغل دائمی به نسبت ژانویه سال قبل از آن ۲ درصد افزایش داشته و البته نسبت به رشد ۲.۵ درصدی ماه دسامبر با کاهش مواجه بوده است.  

برای مشاهده اصل مطلب اینجا و اینجا کلیک کنید.  

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar