نرخ اشتغال در ماه فوریه سال ۲۰۱۳
16 مارس 2013 - 3:56
بازدید 181
4

نرخ بیکاری در ماه فوریه ۲۰۱۳ در همان عدد ماه قبل یعنی ۷ درصد باقی ماند. این درحالی‌ست که به دلیل کاهش مشاغل فصلی و بی‌علاقگی خریداران کانادایی به واسطه اضافه‌خریدهای سال نو!، معمولا ماه فوریه یکی از بدترین ماه‌های سال از نظر اشتغال است. در مقایسه به ۱۲ قبل از این، نرخ اشتغال ۱.۹ […]

ارسال توسط :
پ
پ

نرخ بیکاری در ماه فوریه ۲۰۱۳ در همان عدد ماه قبل یعنی ۷ درصد باقی ماند. این درحالی‌ست که به دلیل کاهش مشاغل فصلی و بی‌علاقگی خریداران کانادایی به واسطه اضافه‌خریدهای سال نو!، معمولا ماه فوریه یکی از بدترین ماه‌های سال از نظر اشتغال است.

در مقایسه به ۱۲ قبل از این، نرخ اشتغال ۱.۹ درصد یا ۳۳۶ هزار شغل افزایش یافته که اکثر آنها به صورت تمام‌وقت است. در ماه فوریه، اشتغال عموما در خدمات حرفه‌ای، علمی و تکنیکی؛ خدمات اقامتی، تغذیه و عمومی و کشاورزی افزایش یافت در حالی‌که در بخش کارخانه‌ای باز با کاهش روبرو بود. همچنین بیشترین افزایش اشتغال مربوط به افراد بالای ۵۵ سال سن بود و میزان اشتغال در میان افراد بین ۲۵ تا ۵۴ سال و همچنین جوانان تغییر آنچنانی نداشت.

نرخ بیکاری در ۵ استان کشور کاهش داشت و در انتاریو، البرتا و بریتیش‌کلمبیا ثابت ماند (البته در انتاریو و بریتیش کلمبیا میزان اشتغال افزایش داشت اما به دلیل افزایش ‌همزمان تعداد جویندگان کار، نرخ بیکاری ثابت ماند)؛ اما در کبک و نیوفاندلند نرخ بیکاری اندکی افزایش یافت. این افزایش در کبک از ۷.۱ درصد در ماه ژانویه به ۷.۴ درصد در فوریه رسید در حالی‌که در انتاریو ۷.۷ درصد، در بریتیش‌کلمبیا ۶.۳ و در البرتا ۴.۵ درصد بود. البته در دو شهر اصلی البرتا یعنی کلگری و ادمونتون نرخ بیکاری به میزان بسیار اندکی (حدود یک دهم درصد) افزایش داشت با این حال این استان کماکان پس از ساسکاچوآن پایین‌ترین نرخ بیکاری در کانادا را داراست. نرخ بیکاری در ساسکاچوآن در ماه فوریه ۳.۸ درصد بود که دو دهم درصد کمتر از ماه ژانویه است و یکی از پایین‌ترین نرخ‌های بیکاری در کل امریکای شمالی.

برای مشاهده مطالب مرتبط اینجا و اینجا را ببینید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar