نرخ اشتغال در ماه دسامبر سال ۲۰۱۲
08 ژانویه 2013 - 17:09
بازدید 307
13

تداوم قدرت در بازار کار کانادا حتی آنانی را که خوش‌بینانه‌ترین پیش‌بینی‌ها را نیز در این مورد داشتند (با حداکثر ۵ هزار مورد افزایش مشاغل تازه) به تعجب واداشته است اما به نظر می‌رسد که با وجود مواردی چون رکود نسبی اقتصاد در کانادا، آرام گرفتن بازار مسکن در این کشور و نیز به تعویق […]

ارسال توسط :
پ
پ

تداوم قدرت در بازار کار کانادا حتی آنانی را که خوش‌بینانه‌ترین پیش‌بینی‌ها را نیز در این مورد داشتند (با حداکثر ۵ هزار مورد افزایش مشاغل تازه) به تعجب واداشته است اما به نظر می‌رسد که با وجود مواردی چون رکود نسبی اقتصاد در کانادا، آرام گرفتن بازار مسکن در این کشور و نیز به تعویق افتادن کاهش هزینه‌ها در امریکا باید منتظر تلفات باشیم.

با اعلام گزارش اخیر اشتغال توسط اداره آمار کانادا که نشان می‌دهد در ماه دسامبر ۳۹ هزار و ۸۰۰ شغل تازه ایجاد شده و نرخ بیکاری نیز به پایین‌ترین رقم طی چهار سال گذشته یعنی ۷.۱ درصد رسیده، می‌بینیم که کانادا در چندین ماه گذشته با ارقام مربوط به ایجاد اشتغال- بسیار بالاتر از آنچه انتظارش را داشته- مواجه بوده است.  

مشاغل جدید همه مشاغل تمام‌وقت در بخش خصوصی بوده‌اند. اما با آغاز وزش بادهای مخالف، انتظار می‌رود که رشد اشتغال نیز سرعت کمتری پیدا کند و نرخ بیکاری نتواند از ۷ درصد کمتر شود.

آقای دیوید وات، اقتصاددان ارشد بانک HSBC معتقد است که به‌رغم عملکرد خوب کانادا در ایجاد اشتغال، نوعی گسست بین این رشد خوب و رشد اقتصادی پایین به چشم می‌خورد. به همین دلیل انتظار وی این است که رشد اشتغال در سال ۲۰۱۳ با سرعت کمتری ادامه داشته باشد. وی برای امسال رشد اقتصادی ۱.۸ درصد را پیش‌بینی می‌کند و این در حالی است که دیگر ناظران تا نیمه‌های سال ۲۰۱۳ انتظار رشد اقتصادی ندارند.

در سال ۲۰۱۲ یکی از بخش‌هایی که با ۸.۹ درصد بالاترین رقم رشد را داشت بخش معاملات املاک بود که متاسفانه در حال حاضر این بخش به دلیل سرد شدن بازار مسکن دیگر رونق قبل را ندارد. صنعت ساخت و ساز در ماه دسامبر با ایجاد ۱۷ هزار و ۸۰۰ مورد شغل جدید، رشد خوبی را شاهد بود.

به گفته خانم سونیا کولاتی،‌از اقتصاددانان بان TD، در مجموع در سال گذشته اقتصاد کانادا به‌طور متوسط هر ماه ۱۷ هزار شغل تازه ایجاد کرده است. وی پیش‌بینی می‌کند که این رقم در سال ۲۰۱۳ به ماهی ۱۰ تا ۱۵ هزار مورد کاهش یابد و احتمال می‌دهد که بخش ساخت و ساز و آموزش نتوانند با قدرت فعلی به رشد خود ادامه دهند.

هرچند پیش‌بینی‌ها چندان امیدوارکننده به نظر نمی‌رسند اما نباید از نظر دور داشت که به هر حال ماه‌های گذشته از نظر رشد اشتغال، به‌ویژه در مقایسه با دیگر کشورها ازجمله امریکا و کشورهای اروپایی، بسیار درخشان بوده‌اند.

بر اساس اعلام اداره آمار کانادا در سال گذشته نرخ رشد اشتغال به ۱.۸ درصد رسیده است که این امر به معنای افزایش ۳۱۲ هزار شغل تازه است.  در بخش خصوصی نرخ رشد ۲.۲ درصد و در بخش دولتی این رشد ۲.۶ درصد بوده است.

نرخ بیکاری در استان‌های کانادا در ماه دسامبر ( و ماه پیش از آن یعنی ماه نوامبر) به قرار زیر بوده است:

  • نیوفاوندلند و لابرادور: ۱۱.۵ (۱۲.۵)
  • پرینس ادوارد آیلند: ۱۱ (۱۱.۴)
  • نووااسکوشیا: ۹.۳ (۸.۸)
  • نیوبرانزویک: ۱۰.۸ (۱۱.۲)
  • کبک:۷.۳ (۷.۶)
  • انتاریو: ۷.۹ (۷.۹)
  • منیتوبا:۵.۲ (۵.۳)
  • ساسکاچوان: ۴.۶‌(۴.۵)
  • البرتا: ۴.۵ (۴.۲)
  • بریتیش کلمبیا: ۶.۵ (۶.۸)

برای مشاهده اصل مطلب اینجا و اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar