نتایج جدیدترین تحقیقات: ۶۰۰ هزار نفر شاغل در صنعت گاز کانادا
08 مارس 2010 - 15:41
بازدید 314
8

     در نخستین گزارش اقتصادی که به‌طور ویژه بر صنعت گاز طبیعی متمرکز بوده، اعلام شد که این بخش با درآمد سالانه‌ای معادل  ۱۰۶ میلیارد دلار تاثیر مهمی بر اقتصاد داشته است.     بر اساس گزارشی تحقیقی که روز سه شنبه ۱۶ فوریه ۲۰۰۹ توسط مؤسسه تحقیقی IHS Global Insight منتشر شد، در سال […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

 

 در نخستین گزارش اقتصادی که به‌طور ویژه بر صنعت گاز طبیعی متمرکز بوده، اعلام شد که این بخش با درآمد سالانه‌ای معادل  ۱۰۶ میلیارد دلار تاثیر مهمی بر اقتصاد داشته است.  
 

بر اساس گزارشی تحقیقی که روز سه شنبه ۱۶ فوریه ۲۰۰۹ توسط مؤسسه تحقیقی IHS Global Insight منتشر شد، در سال ۲۰۰۸ نزدیک به ۶۰۰ هزار کانادایی در صنعت گاز طبیعی و صنایع وابسته به آن مشغول به کار بوده‌اند و همین امر تاثیر چشمگیری بر اقتصاد ملی داشته است. این تحقیق که با عنوان «سهم صنعت گاز طبیعی در اقتصاد استانی و ملی کانادا» منتشر شده است از این نظر که منحصرا به تعداد شاغلین در حوزه گاز طبیعی پرداخته است، منحصر به فرد محسوب می‌شود زیرا پیش از این، این رقم معمولا در ترکیب با تعداد شاغلان در صنایع نفت منتشر می‌شد.    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 

در ضمن در این گزارش به جزئیات فوائد اقتصادی این صنعت برای کانادا پرداخته شده است و نشان داده شده که سهمی معادل ۱۰۶ میلیارد دلار از تولید ناخالص ملی سال ۲۰۰۸ به این بخش تعلق داشته است. در حقیقت این گزارش نشان می‌دهد که،  چنانچه چهار استان مهم کانادا را کنار بگذاریم، تاثیر اقتصادی صنعت گاز طبیعی بر تولید ناخالص ملی کشور بیش از تاثیر باقی استان‌های کشور در این امر بوده است.   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

  

در این گزارش آمده است: «این مطالعه اولین تلاش سیستماتیک برای اندازه‌گیری تاثیر صنعت گاز بر اقتصاد کانادا و نیز استان‌های این کشور به طورمجزا است. درهمه استان‌ها…مشاغلی مرتبط با گاز طبیعی وجود دارد. حتی استان‌هایی که خود منابع گاز طبیعی ندارند نیز مشاغلی در این رابطه دیگر دارند از جمله توزیع گاز، انتقال گاز از طریق خط لوله‌ گازی یا حمایت‌های جانبی از جریان گاز و خدمات ساخت و سازی.»    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 

در گزارش IHS Global Insight و در مقایسه با نتایج تحقیق مشابهی که در امریکا درباره صنعت گاز طبیعی انجام شده، معلوم شده که تاثیر این صنعت بر اقتصاد ملی کانادا بیشتر از امریکا بوده زیرا ۳.۵ درصد از کل مشاغل و ۶.۷ درصد از تولید ناخالص ملی کشور توسط این بخش تامین شده است، در حالی‌که در امریکا ۲.۱ درصد از کل مشاغل و ۲.۷ درصد از تولید ناخالص ملی به این صنعت مربوط می‌شده است.     شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 

اریک مارش، مدیر اجرایی شرکت Natural Gas Economy of EnCana، که یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده گاز طبیعی در امریکای شمالی است، درباره این گزارش می‌گوید: «این تحقیق نشان می‌دهد که بدون تردید گاز طبیعی پاکیزه و فراوان موجود در کشور یکی از محرک‌های اصلی اقتصاد کانادا و فراهم کننده فرصت‌های شغلی بسیار برای شاغلان و نیز جویندگان کار در کشور است. هنگامی‌که به موضوعاتی مثل ایجاد مشاغل جدید، تولید انرژی و آینده حمل ونقل در کشور فکر می‌کنیم بسیار مهم است که به خاطر داشته باشیم که در آینده صنعت گاز طبیعی برای کانادا و در زندگی خانواده‌های کانادایی چه معنا و جایگاهی خواهد داشت.»    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 

یافته‌های مهمی که در گزارش IHS Global Insight به چشم می‌خورند عبارتند از:   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

  • مجموع افراد شاغل در این بخش ۶۰۰ هزار نفر است که بیش از ۱۸۹ هزار نفر از آنان مستقیما در صنعت گاز طبیعی به کار مشغولند. باقی این تعداد یا به شکل غیرمستقیم با این صنعت ارتباط دارند (از جمله شاغلان در شرکت‌هایی که ابزار و لوازم مورد نیاز این صنعت را تولید و تامین می‌کنند) و یا در مشاغلی هستند که توسط کارفرمایان مستقیم یا غیرمستقیم این صنعت و با استفاده از درآمد حاصل از این صنعت ایجاد شده‌اند. به این ترتیب در این نوع از محاسبه دقیق‌ترین تصویر از تاثیر اقتصادی این صنعت بر اقتصاد کشور به دست می‌آید.    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
     
  • گاز طبیعی تاثیر چشمگیری بر اقتصاد کانادا داشته است، از جمله ۳۷ میلیارد دلار بر ارزش افزوده مستقیم و بیش از ۱۰۶ میلیارد دلار بر ارزش افزوده کلی.    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
     

 
 

استان‌های مهم از نظر تعداد مشاغل و تاثیر اقتصادی در این بخش عبارتند از:   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

  • استان آلبرتا (۳۲۴ هزار و ۷۰۰ شغل در سال ۲۰۰۸)، استان بریتیش کلمبیا ( با ۱۱۱ هزار و ۷۴۳ شغل) و استان انتاریو (با ۹۹ هزار و ۳۱۴ شغل) سه استان اول از نظر مشاغل در بخش گاز طبیعی بوده‌اند.    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
     
  • بیش از ۱۶ درصد از اشتغال در استان آلبرتا به صنعت گاز مربوط می‌شده است، استان بریتیش کلمبیا با ۴.۸ درصد در مرحله دوم وابستگی به صنعت گاز طبیعی و استان ساسکاچوان با ۴.۵ درصد در رده سوم این جدول قرار می‌گیرند.    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
     
  • استان آلبرتا بیشترین میزان سرمایه‌گذاری را در این بخش دارد که ۲۷.۷ درصد از تولید ناخالص منطقه‌ای و به عبارتی ۸۰ میلیارد دلار از درامدهای استان را تامین می‌کند. ساسکاچوان با ۵.۱ درصد از تولید ناخالص منطقه‌ای و ۳ میلیارد دلار از درآمدهای استان در رتبه دوم قرار می‌گیرد و استان بریتیش کلمبیا با ۴.۵ درصد از تولید ناخالص منطقه‌ای و ۹ میلیارد دلار از درآمدهای استان، رتبه سوم را به خود اختصاص می‌دهد.    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
     

 

خلاصه کاملی از وضعیت اشتغال در این بخش در استان‌های مختلف به شرح زیر است:   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

  • استان آلبرتا: ۳۲۴ هزار و ۷۰۰ شغل  و ۱۶.۱ درصد از کل مشاغل استان؛    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
     
  • استان بریتیش کلمبیا: ۱۱۱ هزار و ۷۴۳ شغل  و ۴.۸ درصد از کل مشاغل استان؛    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
     
  • استان انتاریو: ۹۹ هزار و ۳۱۴ شغل  و ۱.۵ درصد از کل مشاغل استان؛    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
     
  • استان ساسکاچوان: ۲۳ هزار و ۱۲۱ شغل  و ۴.۵ درصد از کل مشاغل استان؛    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
     
  • استان کبک: ۲۱ هزار و ۵۶۱ شغل  و ۰.۶ درصد از کل مشاغل استان؛    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
     
  • استان‌های آتلانتیک (نیو برانزویک، نووا اسکوشیا، پرینس ادوارد آیلند و نیوفاوندلند و لابرادور): ۹ هزار و ۴۴۰ شغل  و ۰.۹ درصد از کل مشاغل استان؛    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
     
  • استان مانیتوبا: ۷ هزار شغل  و ۱.۲ درصد از کل مشاغل استان؛    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
     
  • قلمروها: ۲ هزار و ۲۶ شغل  و ۳.۱ درصد از کل مشاغل استان.    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
     

 
 

IHS Global Insight با در نظر گرفتن اطلاعات پنج بخش مهم این صنعت به نتایج فوق دست یافته که این پنج بخش عبارتند از:   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

  • گاز طبیعی و استخراج گاز مایع (تولید)؛    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
     
  • حمایت‌های در مبدا از گاز طبیعی (natural gas upstream support) و کارکنان بخش حفاری (قراردادی‌ها)؛    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
     
  • انتقال گاز طبیعی از طریق خطوط لوله (مسافت‌های دور) که شامل ذخیره‌سازی نیز می‌شود؛    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
     
  • توزیع گاز طبیعی که شامل صنایع محلی و فروشندگان می‌شود ؛ و    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
     
  • مهندسان خدمات ساخت‌ وساز صنایع گاز طبیعی در کلیه سطوح.    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 
     

 
 

این تحقیق به درخواست ANGA (America’s Natural Gas Alliance) که یک نهاد علمی و حقوقی است و در سال ۲۰۰۹ تشکیل شده، انجام شده است. این نهاد نماینده ۳۳ شرکت از بزرگ‌ترین شرکت‌های مستقل کشف و استخراج و تولید محصولات گاز طبیعی در امریکا و کانادا است. ANGA تمام تلاش خود را صرف نشان دادن فوائد اقتصادی و زیست‌محیطی استفاده از منابع گاز طبیعی در آمریکای شمالی کرده است زیرا گاز طبیعی یکی از منابع پاک، فراوان، قابل اطمینان و به‌صرفه انرژی در امریکای شمالی محسوب می‌شود. شرکت EnCana که یکی از اعضای بزرگ ANGA به شمار می‌رود و نیز چندین عضو از اعضای مهم دیگر این نهاد نیز کانادایی هستند از جمله شرکت‌هایApache ، Cabot Oil & Gas، Devon Energy، Talisman Energy و Williams.       شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 

از آنجا که به دلیل حساسیت‌های زیست‌محیطی، احتمال کاهش سهم نفت (خصوصا استخراج و پالایش نفت ماسه‌ای sand oil که بیشتر منابع نفت خام کانادا از این نوع است) و افزایش سهم گاز در آینده کانادا و آمریکا بسیار زیاد است، بهتر است متخصصین و فعالین این حوزه که قصد مهاجرت به کانادا را دارند در انتخاب استان مقصد به واقعیت‌های فوق‌الذکر توجه داشته باشند.    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 

اصل مقاله را اینجا ببینید   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar