نام چهار دانشگاه کانادایی در فهرست بهترین‌های جهان
25 مارس 2011 - 13:02
بازدید 329
9

نام چهار دانشگاه کانادایی، تنها با درنظر گرفتن میزان شهرت آنها، در میان بهترین دانشگاه‌های جهان که هرساله فهرست آنها توسط Times Higher Education منتشر می‌شود، قرار گرفت. این فهرست ۱۳ هزار و ۳۸۸ مرکز آموزش عالی در ۱۳۱ کشور دنیا را از نظر شهرت آنها رتبه‌بندی نموده است. نتایج رتبه‌بندی مذکور که فقط به شهرت […]

ارسال توسط :
پ
پ

نام چهار دانشگاه کانادایی، تنها با درنظر گرفتن میزان شهرت آنها، در میان بهترین دانشگاه‌های جهان که هرساله فهرست آنها توسط Times Higher Education منتشر می‌شود، قرار گرفت. این فهرست ۱۳ هزار و ۳۸۸ مرکز آموزش عالی در ۱۳۱ کشور دنیا را از نظر شهرت آنها رتبه‌بندی نموده است.

نتایج رتبه‌بندی مذکور که فقط به شهرت توجه داشته با آنچه این موسسه پاییز هرسال، در مورد مراکز آموزش عالی منتشر می‌کند، کاملا متفاوت بوده است. در این فهرست، دانشگاه تورنتو برترین دانشگاه کانادا از نظر شهرت و هفدهمین دانشگاه در میان ۱۰۰ دانشگاه اول این فهرست است.

۳ دانشگاه کانادایی دیگر نیز در میان ۱۰۰ دانشگاه اول فهرست جای گرفته‌اند و این در حالی است که فقط ۲ تا از آنها در فهرست پاییز جای گرفته بودند. در فهرست اخیر، دانشگاه مک‌گیل رتبه بیست و نهم، دانشگاه بریتیش کلمبیا رتبه سی و یکم و دانشگاه واترلو رتبه نود و یکم را به خود اختصاص دادند.

در فهرست پاییزی، دانشگاه بریتیش کلمبیا رتبه سی‌ام، دانشگاه مک‌گیل رتبه ۳۵ و دانشگاه مک‌مستر رتبه نود و سوم را در صد دانشگاه نخست به خود اختصاص داده بودند و رتبه صد و بیست و هفتم به دانشگاه آلبرتا، رتبه صد و سی‌ام و صد و سی و هشتم نیز به ترتیب به دانشگاه‌های ویکتوریا و مونتریال تعلق گرفته بود. بعد از آنها نیز دانشگاه دالهوزی با کسب رتبه صد و نود و سوم در جایگاه آخر در میان دانشگاه‌های کانادایی این فهرست قرار می‌گرفت. (فهرست پاییزی بر اساس موارد متعددی از جمله شهرت، آموزش، تحقیق، تقدیرها، ابداعات و ترکیب بین‌المللی دانشجویان و استادان تهیه و تنظیم می‌شود.)

کشور ایالات متحده امریکا از میان ۲۰ دانشگاه اول فهرست مربوط به شهرت Times Higher Education، ۱۳ جایگاه را به خود اختصاص داده است که برترین این دانشگاه‌ها به ترتیب عبارتند از دانشگاه هاروارد و انستیتو تکنولوژی ماساچوست و بعد از آنها نیز دانشگاه کمبریج از کشور انگلیس قرار گرفته است. لازم به ذکر است که دانشگاه هاروارد ثروتمندترین دانشگاه جهان نیز هست و دانشگاه کمبریج نیز ثروتمندترین دانشگاه بریتانیا است.

دوازده دانشگاه از دانشگاه‌های کشور انگلیس در میان ۱۰۰ عنوان نخست این فهرست قرار دارند و بعد از آن کشور ژاپن با ۵ دانشگاه در مقام بعدی قرار می‌گیرد. در کل قاره آسیا، ۱۵ دانشگاه در میان ۱۰۰ دانشگاه نخست این فهرست قرار داشتند. کشورهای استرالیا، آلمان و سوئیس نیز هر یک با ۴ دانشگاه برتر در میان صد دانشگاه نخست این فهرست، وضعیتی مشابه کانادا دارند.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar