نامه چهار وزیر استانی به وزیر مهاجرت فدرال کانادا
03 آگوست 2022 - 6:20
بازدید 466
1
وزرای مهاجرت چهار استان از دولت کانادا خواستند که در موضوع مهاجرت کنترل بیشتری به آنها داده شود
ارسال توسط :
پ
پ

وزرای مهاجرت چهار استان از دولت کانادا خواستند که در موضوع مهاجرت کنترل بیشتری به آنها داده شود

وزرای پرجمعیت‌ترین استان‌های کانادا یعنی انتاریو، آلبرتا، ساسکاچوان و منیتوبا در نامه‌ای به شان فریزر، وزیر مهاجرت، خواستار این شدند که آزادی عمل بیشتری در انتخاب مهاجران برای پاسخ به نیازهای خاص بازار کار خود داشته باشند. 

این نامه نشان می‌دهد که چگونه دولت کانادا و استان‌ها پیش از نشست وزرای مهاجرت استانی و همتای فدرال آنها در سنت جان، نیوبرانزویک در تلاش برای جذب استعدادهای جهانی هستند. 

با توجه به کمبود نیروی کار در کانادا وزرای مهاجرت این چهار استان از وزیر مهاجرت فدرال خواستند برای بهبود سیستم مهاجرتی کانادا با استان‌ها همکاری کند. 

در این نامه که در ۲۶ جولای ارسال شد با اشاره به کمبود نیروی کار در سراسر کشور خواسته شده است که دولت کانادا برای جذب مهاجران دارای مهارت‌های مورد نیاز، به ویژه در مشاغل تخصصی اقدامات بیشتری انجام دهد.

وزرا همچنین به «تغییر نیازهای اقتصادی و بشردوستانه» و «نیازهای در حال تحول سریع مناطق و جوامع»  اشاره کردند. آنها  می‌خواهند تازه واردانی را انتخاب کنند که بیشترین شانس موفقیت را در استان‌ها داشته باشند. 

در سال ۲۰۲۱، انتاریو با بیش از ۱۹۹ هزار مهاجر بیشترین پذیرش مهاجر را داشت. با این حال، اکثریت این مهاجران از طریق برنامه‌های فدرال، مانند برنامه‌های تحت سیستم اکسپرس انتری، یعنی تجربه کانادایی، نیروی متخصص فدرال و نیروی فنی فدرال وارد استان شده‌اند. 

مونت مک‌ناتون، وزیر مهاجرت انتاریو، از دولت فدرال می‌خواهد تخصیص مهاجران از طریق برنامه استانی خود را دو برابر کند و از ۹ هزار به ۱۸ هزار برساند. مک ناتون همچنین می‌خواهد که انتاریو مانند کبک از خودمختاری بیشتری در برنامه مهاجرتی خود برخوردار باشد. در حال حاضر، انتاریو ورود ۲۱۱ هزار تازه وارد به استان را پیش بینی می‌کند، اما تنها ۹ هزار و ۷۵۰ نفر ممکن است از طریق برنامه انتخاب استانی پذیرش شوند. در همین حال، وزیر می‌گوید که حدود ۳۷۸ هزار موقعیت شغلی خالی در این استان وجود دارد.

برنامه انتخاب استانی (PNP) به استان‌ها اجازه می‌دهد برنامه‌های مهاجرتی خود را ایجاد کنند. اگرچه اداره مهاجرت فدرال (IRCC)  تصمیم نهایی را در مورد مهاجران می‌گیرد، اما استان‌ها می‌توانند معیارهای خود را برای پاسخ به نیازهای منطقه‌ای نیروی کار در نظر بگیرند. 

این به دولت فدرال بستگی دارد که تعیین کند چه تعداد مهاجر بالقوه می توانند در هر سال برای هر استان متقاضی شوند. استان‌ها می‌توانند درباره میزان تخصیص مهاجران برای استان خود مذاکره کنند، اما در نهایت تصمیم آخر با دولت فدرال است. 

طبق آمار، استان  منیتوبا حدود ۲۸ هزار، ساسکاچوان حدود ۲۰هزار و آلبرتا حدود ۸۸ هزار موقعیت شغلی اشغال نشده دارند. طرح ظرفیت پذیرش مهاجر ۲۰۲۴-۲۰۲۲  ورود ۸۳ هزار و ۵۰۰ مهاجر را برای امسال از طریق برنامه‌های انتخاب استانی برای تمام استان‌ها تعیین کرده است (به استثنای کبک که سیستم مهاجرتی خود را دارد). این یک رکورد بی سابقه بوده و قرار است تا سال ۲۰۲۴ از ۹۰ هزار تازه وارد فراتر رود، اما وزرای چهار استان استدلال می‌کنند که این تعداد برای کاهش کمبود نیروی کار کانادا کافی نیست. 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

نرخ بیکاری کانادا برای اولین بار در تاریخ به زیر ۵ درصد رسید

اهمیت مهاجران برای بازار کار کانادا در آینده

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹، ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ یا ۰۲۱۵۹۱۷۴۰۰۰ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar