میزان اشتغال مهاجران تازه‌وارد در کانادا
09 ژانویه 2024 - 6:40
بازدید 164
4

مهاجران تازه وارد از آفریقا و آسیا بالاترین نرخ اشتغال را در کانادا دارند مطالعه اخیر توسط اداره آمار کانادا حاکی از آن است که مهاجران تازه وارد از آفریقا و آسیا به طور متوسط بالاترین نرخ اشتغال را در مقایسه با مهاجران تازه وارد از سایر مناطق در سراسر جهان دارند. «مهاجران تازه وارد» […]

ارسال توسط :
پ
پ

مهاجران تازه وارد از آفریقا و آسیا بالاترین نرخ اشتغال را در کانادا دارند

مطالعه اخیر توسط اداره آمار کانادا حاکی از آن است که مهاجران تازه وارد از آفریقا و آسیا به طور متوسط بالاترین نرخ اشتغال را در مقایسه با مهاجران تازه وارد از سایر مناطق در سراسر جهان دارند.

«مهاجران تازه وارد» ( Landed immigrants) یا به سادگی «مهاجران» اصطلاحات فنی هستند که توسط اداره آمار کانادا برای نشان دادن اقامت دائم کانادا استفاده می‌شوند. افراد دارای وضعیت موقت (به عنوان مثال: نیروی کار دارای مجوز کار و/یا دانشجویان بین المللی) و شهروندان یا افراد دارای تابعیت کانادایی در این دسته قرار نمی‌گیرند. 

این مطالعه به بررسی نرخ اشتغال کل مهاجران تازه‌وارد از مناطق مختلف جهان در کانادا پرداخته است، البته مهاجرانی که بالای 15 سال سن داشتند. به طور کلی، این گروه‌های تازه وارد در سال 2023 دارای نرخ اشتغال زیر بودند:

  • آفریقا: 67.7 درصد
  • آسیا: 66.3 درصد
  • آمریکای لاتین: 66 درصد
  • آمریکای شمالی: 56.6 درصد 
  • اروپا: 56.6 درصد

توجه داشته باشید که برای این گروه میانگین نرخ اشتغال ملی62.7 درصد بود.

این نتایج همچنین در بین جنسیت‌ها ثابت بود، برای مردان مهاجر داده‌ها از نظر مناطق مشابه ترتیب اشتغال کل گروه‌های بالای 15 سال بود. برای زنان، آمریکای لاتین از نظر رتبه‌بندی نرخ اشتغال در رتبه دوم و آسیا در رتبه سوم قرار گرفت، بقیه همانند ترتیب دو گروه قبلی بود

جمعیت در سن کار

با این حال، این تمام چیزی نیست که این مطالعه نشان داد. شاید جالب‌ترین نکته این واقعیت باشد که هنگام بررسی نتایج فقط برای مهاجران در سن کار (افراد 25 تا 54 ساله)، این نتایج تقریباً معکوس شدند.

در زیر نرخ اشتغال برای مهاجران در سن کار بر اساس ملیت در سال 2023 آمده است:

  • اروپا: 88.3 درصد
  • آمریکای لاتین: 82.8 درصد
  • آمریکای شمالی: 82.7 درصد
  • آسیا: 81.7 درصد
  • آفریقا: 79.8 درصد

توجه داشته باشید که برای این گروه میانگین نرخ اشتغال ملی 82.6 درصد بود.

یافته‌های این گروه نیز در بین جنسیت‌ها ثابت بود. هنگام محدود کردن مجموعه داده فقط به زنان در همان گروه، همان ترتیب در هنگام نرخ اشتغال رخ می‌دهد. اما وقتی فقط مردان در نظر گرفته شدند، آمریکای شمالی جای خود را با آمریکای لاتین تغییر داد که به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

طبق وارونگی که از نظر نرخ اشتغال در بین مهاجران مشاهده می‌کنیم، به نظر می‌رسد احتمال شاغل شدن مهاجران تازه وارد از آفریقا و آسیا به احتمال زیاد در سنین 15-25 و/یا بالای 54 سال نسبت به همتایان خود از  سایر مناطق جهان بیشتر است. در مقابل، مهاجران از اروپا، آمریکای لاتین و آمریکای شمالی نرخ اشتغال بالاتری را در سنین 25 تا 54 سال نسبت به گروه‌های مهاجر از سایر مناطق جهان داشتند که نشان می‌دهد آنها در این سالها برای بازار کار مناسب هستند. 

تفاوت آشکار (62.7 درصد در مقابل 82.6 درصد اشتغال ملی) احتمالاً نشان می‌دهد که مهاجران از اروپا، آمریکای لاتین و آمریکای شمالی در مقایسه با مهاجران از آسیا و آفریقا بیشتر بر روی تحصیل در سنین 15 تا 25 سالگی تمرکز می‌کنند. اما برای تأیید این موضوع به اطلاعات بیشتری نیاز است.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

آمار اشتغال متخصصان بهداشت و درمان تحصیل کرده خارجی در کانادا

هزینه برنامه‌های مهاجرتی کانادا

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339 یا 02191008338 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان  ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar